Hipisacky liberalizmus a byty s brezami pred balkonom

Grrr, taky krasny prispevok som tu mala rozpisany a neviem co som na mojom megavelkom pracovnom jablcnom pocitaci spravila, ale CELY MI ZMIZOL. Jebat, ideme este raz. Dneska bez diakritiky, lebo nemam na finskom jablku slovensku klavesnicu a neviem, kde to tu nastavit. :D Ale toto tu mozem: ÖööåååäääöööåäÖåÄÅ! :D

Takze, pardon za predlzene mlcanie, ale mala som strasne vela dolezitych veci na praci, okrem ineho vcerajsie vecerne robenie si sushi s priatelom a s jeho ex, u ktorej byvame (hipisacky liberalizmus, deti moje! ale mila je, skamosili sme sa) az do soboty, lebo priatel ma prenajaty byt a zatial sme v podstate bezdomovci.

Kvoli nasmu bezdomovectvu je moj megavelky, krasne kockaty a predrazeny (7kg nadvaha u airBaltic – platila som 105 Euro!!!!) kufor je v stave priserneho binca, neviem si nic nikde najst, v gumaku mam flasu Demänovky, cista anarchia.
Rutinne si vsade od vsetkych bez opytania kradnem poziciavam sampony a sprchove gely (a dnes rano aj hreben), lebo ani za boha neviem, kde co je a ide ma z toho slak trafit. Vzdy som si myslela, ze som bordelar, ale nie som! O_O  Ja som vlastne strasne poriadkumilovna, rozmaznana cicka, ktora musi mat policky na oblecenie a v kupelni miesto na kremiky. Och joj, co clovek nezisti o sebe pri cestovani. :P

Vcera bol inak moj prvy den v praci, ale bol to najlepsi prvy den v praci vo vesmire, lebo som tu bola az hodinu a pol a potom som sla prec. :D Dovod bol jednoduchy, nemala som ziaden pocitac a laptop som nechala priatelovi, lebo na nom potreboval nieco robit. Joonas, moj sef (tu sa vsetci oslovuju krstnymi menami) mi povedal, ze sa tu mozem povalovat, alebo ist prec a tak som po kratkom povalovani sa usudila, ze tu kazim pracovnu moralku a radsej som isla (a to som si este musela pozicat 3 Eura na autobus od kolegyne, lebo som nemala hotovost….classy!).

Dneska je moj druhy den v praci a sice uz mam pocitac, ale zato nemam este dizajnove softvery a ani ich tak skoro nebudem mat, lebo sme zistili, ze Adobe este nevydalo verziu Adobe Creative Cloud pre firmy. Z toho vyplyva aj to, ze kym Adobe tuto firemnu verziu nevyda, budem pracovat na svojom laptope. Snad to nebude viac ako par mesiacov, uvidime. Mozno ich este neskor ukecam, ze by mi kupili firemny laptop, netrvam na ziadnych jablkach, staci mi barsjaky Asus a v tom by som mohla mat ACC..no uvidime! ;)

Och a toto! V utorok sme boli pozriet byt, ktory nam sam od seba spadol z nebies a penzijna spolocnost, ktorej patri nam ho predrezervovala len tak, aby sme neboli nebodaj v strese. Toto znie pre slovenske usi celkom normalne, ale pre finske usi je to zazrak nad zazrak, nekonecna krasna magia realitneho trhu. O_o

Niekedy o tom napisem separe clanok, ale len aby ste boli v obraze, tu sa o byty bojuje do krvi. Bytove obhliadky na byty k najmu su vzdy skupinove (ziadne take, ze zavolam maklerovi a ten ma sukromne zoberie na obhliadku) a vo vychytenych stvrtiach (napriklad Kruununhaka, Ulanlinna, Kallio, Kluuvi, Töölö…) sa rady ludi cakajucich, kym strcia svoj finsky nos do bytu casto tahaju aj na nielkoko desiatok metrov. A spomenula som uz, ze dane byty su obvykle male a predrazene a bez balkona? Ups! Ale maju komunitnu saunu, to sa rata. ;)

Nuz, ale nas buduci byt, to je VOLACO!!! :)) Je sice dalej od centra (cca jak asi v Dubravke) vo stvrti Pitäjänmäki (mam to 30min pesi do prace, huraaa), resp. skor v Leppävaara, co je uz takmer v Espoo (mesto, ktore je uz vlastne castou Helsink, ale je to skor taka metropolitna oblast), ale! ma 60m2 s balkonom!!!, komunitnu saunu, velku kuchynu oddelenu od obyvacky, peknu kupelku, spalnu a v obyvacke je taky vyklenok, ktory nam bude sluzit bud na jogu, alebo ako pracovny minikutik. BOZSKE.

Co ma ale uplne dostalo su dve veci: 1) BREZA pred balkonom! Konecne mozem kukat do koruny stromu! :) a 2) OPLOTENY PSI VYBEH kusocek od bytovky!!!! 

Oooooch joj, paneboze amen, dakujem Ti za taketo pozehnanie mne, i psovi mojmu! :)))
Najomne je nieco cez 800 Euro, co je na 2i byt s balkonom v Helsinkach smiesna suma (asi aj preto, lebo je zo statneho sektoru). Je mi jasne, ze v BA by sme si za danu sumu prenajali 3i byt s terasou v sirsom centre, ale vo Finsku po finsky, tu aj garsonky stoja 600 Euro mesacne, a na balkon rovno zabudnite. 

V pondelok ideme podpisat zmluvu, asi im tam aj srdiecka nakreslim :D

Tak, to by zatial stacilo finskych noviniek, idem si citat nieco o tvorbe loga, nech nevyzeram jak uplny zajebavac! Skusobna doba….fake it till you make it. ;D

Povedz niečo

