O maľovaní briez, parkoch a zeleni

Toto Fínsko mi kreatívne prospieva. :)

Už teraz snovem plány, ako budem maľovať severskú krajinu, brezy, smreky, hríby, soby, hmlu, sneh, ľad, strohú architektúru, blonďatých modrookých Fínov (NIE JE to stereotyp, hlavne keby ste tie deti videli!!!), divoké snehové búrky, čajky, fínskych hipsterov (a FYI, každý správny fínsky hipster má fínsky Jopo bicykel divokej farby a pôvodne outdoorový švédsky Fjäll Räven ruksak), nebo, vlny, polia, lesy, parky….VŠETKO!

Brezičkatá maľba Brezy v snehu o Sary Alexander Munoz. Kliknite pre normálnu verziu, tu sa vždy natiahne, ale nechce sa mi to riešiť. :D

Svet je tu inšpiratívny, asi preto, že je pre mňa stále relatívne nový. Asi navždy ma budú fascinovať parky, ktoré tu v Helsinkách máme, ich veľkosť a čudujsasvete aj prispôsobenosť občanom (NIE parkovaniu áut a business centrám), počet lavičiek a oplotené výbehy pre psov (rozdelené niekedy na výbehy pre malé a veľke psy! a VŽDY sú tam stromy a lavičky!) a detské ihriská, kde sa nič nevandalizuje, nekradne a decká tam blbnú, až kým si nejdú dať sobí steak ich mamy nezavolajú späť…napríklad prejsť sa po parku. Zázrak.

A potom si – ako včera – prečítam toto a ide ma poraziť. Dobre, že som tu! Aspoň tu môžem maľovať brezičky v parkoch….lebo nám ich nikto nejde rušiť. Krásne, inteligentné Fínsko. Och joj.

Povedz niečo

