Sme späť u priateľa (ktorý práve MIESI CESTO NA ROŽKY!!! och, títo severskí muži, to je iné kafe v porovnaní s tými našimi buranmi) v byte v Kallio, takže už žiadne:

  • ex-frajerky
  • mačky
  • smradľavé mačacie záchody
  • špina všade a lepkavá podlaha
  • nemožnosť poriadne si niečo uvariť v kuchyni okrem kórejského sáčkového ramenu s vajcom
  • nemožnosť chodiť naholo bárskedy a bárskde :D

Počasie je jesenne upršané ako vidíte, ale ešte nie je zima, práveže je tu celkom príjemne a vzduch vonku je voňavý po daždi a mäkký…určite lepšie ako bratislavsko-dubajské horúčavy. ;) Počula som o 35C….ale teda, vôbec mi to nechýba…

Boli sme práve na týždňovom vegenákupe dole v potravinách (60€, dobrí sme! ..na obrázku vidíte božský sójový čučojogurt s müsli a laponský supermňam zemiakový chlieb) a teraz sa z toho budeme snažiť vyžiť a nechodiť jesť von. :D Ja pôjdem asi raz týždenne s kolegami na obed (za smiešnych 8,90€ FML….ale stojí to zato, obedový bufet že dovidenia!), ale inak si budem na socku nosiť jedlo so sebou v plastovej krabičke.

Prisámbohu, že táto krajina ma naučí ešte aj vlastný stôl si zhobľovať z dreva, lebo všetko (okrem lososa :D) je tu také drahé, že fakt neviem, koľko musí človek zarábať peňazí, aby si nejako mohol príjemne užiť život. -.-
Priateľ dneska povedal, že si myslí, že sa z Fínska stáva elitistická krajina a za chvíľu tu budú žiť len megabohatí ľudia a všetci ostatní sa radšej odsťahujú niekde do Estónska a do Ruska a atď. 

Nevadíííííí, náš pôvodný plán B (ak nám nevyjde dizajnový život) bol odsťahovať sa na sever do Laponska do Kemi, kde budeme mať dom so saunou a minihostel, ale možno to nakoniec dáme na čistenie rýb v Nórsku….a po 2 rokoch takejto pôvabnej práce budeme môcť žiť v Estónsku alebo na Slovensku asi polstoročia bez pohnutia prstom. xD

Hmmm, nuž a čo je ešte nové u nás medzi jazerami…

Zajtra idem do práce, to isté v utorok a v stredu a vo štvrtok ráno ma čaká návšteva cudzineckej polície, kam idem požiadať o povolenie na trvalý pobyt. Ak KEĎ mi ho dajú, fičím do mesta na Bulevardi na helsinský magistrát vypýtať si henkilötunnus (osobné číslo) a keď aj to dostanem, čaká ma najnapínavejšia návšteva zo všetkých – KELA! O_o

Aby ste boli v obraze, KELA je fínska sociálna poisťovňa a Ona dáva všetky tie nekonečne štedré príspevky…ale dostať sa do Jej systému nie je len tak, lebo nezabúdajme, že stať sa Fínom je darom z nebies a elitná vecička. ;D Keď ma ale KELA prijme, o štyri mesiace začnem poberať Jej benefity a zaručí mi fínske dôchodky…no, nesťažujem sa. Óóó KELA, Vládkyňa…prijmi moju úbohú východoeurópsku dušu do svojho štedrého náručia, amen.

Keď toto všetko prežijem v mentálnom zdraví, pôjdem si kúpiť túto podprsenku do OP-Pohjola banky a vybavím si účet a následne si konečne zadovážim nejaké fínske telefónne číslo. 

Jo, a ešte si medzičasom kúpime letenky na Slovensko! Prílet dostatočne vopred oznámim, aby sme si mohli naplánovať bryndzovo-kofolovo-pivné orgie. :)

P.S.: Takto vyzerá nekonečný fínsky jazerný horizont. Fotka je zo spomínaného Kemi, celkom sa mi to páči, muahahaha.

Povedz niečo

