Rybacie orgie v Hakaniemen kauppahalli :D

Vidíte tie RYBY?! A KREVETY?! A tie RYBY a KREVETY?! :D No a tie hríby…och, TIE HRÍBY. O_o Hríbový stánok som fotila “akože len tak mimochodom ida cestú”, aby ma majiteľka nespražila, že čo ju fotím a nič si nekúpim, ale podarilo sa mi odfotiť tú nádheru v celej hríbovej majestátnosti.

Takéto hríbové stánky boli pred tržnicou ešte asi štyri a všade tieto megahríbiská…normálne nebo!!!

Čo sa rýb (a aj tých hríbov) týka, toto je čistý raj. Všade, kam sa pohnete sú lososy, krevety, riečne ryby, heringy, bársčo vás napadne. Nejaké extrémne lacné pre moju slovenskú myseľ to nie je, ale pre Fínov je to asi v pohode nacenené, vzhľadom na to, že majú vraj priemerný plat 2100€* (doktori vraj môžu zarábať až 10 000€* a v Nórsku vraj ešte viac – týmto apelujem na budúcimi vyhliadkami otrávených slovenských medikov, aby sa začali učiť nejaký severský jazyk ;)). 

A dneska si ideme robiť muikku, to sú také malé krásne strieborné sladkovodné rybičky, predávajú ich v potravinách cca po 20ks na tácke a Fíni si ich pripravujú vypražením v cestíčku. K muikku sa obvykle je zemiakové pyré a nejaký šalát, alebo omáčka :) Obvykle tu varím ja, ale dnes sa toho zhostí môj Brezák, on bude vedieť ako na to (a okrem toho som včera navarila božské jedlo, prisámbohu že sa zlepšujem).

Ach, a pozdravujeme na Slovensko bryndzové halušky… :D

* Toto nemám nikde oficiálne overené, len mi to tu voľakto hovoril, takže na overenie faktov použite Uja Gúgľa.

Povedz niečo

