V Leppävaara, hraničná časť severných Helsínk a Espoo.

Ako vidíte, už máme jeseň…v stredu, keď som toto fotila ida cestú na hodinu brušných tancov na výbornom kurze Tanssiva Aurinko ešte bola slnečná jeseň, ale už sa nám tu začína sychravieť počasie a ja sa modlím, aby málo pršalo a skoro nasnežilo, lebo keď je sneh, nemám počasiovú depku :D

Fuj, to bola dlhá veta. Štylistickí úchyláci by ma nafliaskali. Excuzes moi.

Včera večer (22.00) som inak prosím pekne upiekla hrnčekový koláč s lesným ovocím a s mrveničkou!!!!, ale následne som si čítala na nete o paleo spôsobe jedenia (mäso, zelenina, ovocie, med, orechy, oleje, bylinky = OK; mlieko, cukry, škrobové a múčne veci = celé zle) a natrafila som na článok, v ktorom písali ľudia, ako im paleo jedlá prospeli, (vrátane toho, že už nemajú tmavé kruhy pod očami! toto ma dostalo) a hneď mi koláč prestal chutiť. :D

Uf. Ale má to logiku, a čo je najlepšie, tie recepty sú väčšinou strašne jednoduché a vyzerajú brutálne chutne. Dokonca aj bez ryže. To sa mi velice páči, vzhľadom na to, že som lenivá a neschopná sa tu zaprdievať s nejakou molekulárnou gastronómiou, ale na druhej strane som čistý foodie, s hnusným jedlom nemôžem existovať (okrem FishMacu v McD! to je tak hnusné, až je to dobré :D). Ha. :D

Keby ste chceli nejaký paleo recept skúsiť, tu je pár, ktoré sa mi veľmo páčia a mienim v najbližšej dobe prekonať svoju lenivosť a uvariť ich: 

Na tej stránke nájdete aj mäsové recepty, nielen nejaké rybaciny, ale ja iné ako rybacé mäso nejem, takže som sem inomäsové recepty nedávala.

No a inak som zase začala obsesívne snívať o výlete do Grécka a o jedení TZATZIKOV a grilovaných rýb v plážovej taverne… O_O To bude asi tým, že Grécko je od Fínska 4h letu a nemám ani vindru. :D Čo je nedostupné, to je fascinujúce. To platí aj pre horizont udalostí v čiernej diere, ehm.

Ach. Idem radšej pracovať… :D

—-

Kuvat Leppävaarastä, Espoosta. Meilla on jo syksy Suomessa…keskiviikona, kun tein kuvat meilla oli aurinkoisen sää, mutta nyt on pilvisen ja harmaa. Toivon että sataa lunta pian, tää on kaunis ja sitten minulla ei ole sää masennus, haha.

Eilen illalla leivoin kakkua metsämarjoja kanssa! Mutta sitten olen lukenut paleo-ruokavalio. Paleo ruoka tyyli sadaa että voimme syödä liha, kalat, vihannekset, hedelmät, pähkinät, öljyt, hunaja ja yrtit mutta meijera, sokereita, tärkkelystä ja jauhot on kiellety. O_o En pidä minun kakku sitten :D 

Joo ja haluaisin matkustaa Kreikkaan ja syödä tzatziki ja grillattua kalaa tavernassa….aaaaaaaaahhhhh, ajatelen että on koska lento Kreikkaan on 4 tuntia. Mitä on saavuttamaton on lumoava. :D

Povedz niečo

