Suomenlinna, časť I. :)
Ujo Gúgeľ, menovite Wikipédia hovorí o Suomenlinne (doslovne Fínsky hrad….Fíni sú v pomenovaniach kreatívni :D) nasledovné: 

Suomenlinna, until 1918 Viapori (Finnish), or Sveaborg (Swedish), is an inhabited sea fortress built on six islands (Kustaanmiekka, Susisaari, Iso-Mustasaari, Pikku-Mustasaari, Länsi-Mustasaari and Långören), and which now forms part of the city of Helsinki, the capital of Finland.

Suomenlinna is a UNESCO World Heritage site and popular with both tourists and locals, who enjoy it as a picturesque picnic site. Originally named Sveaborg (Fortress of Svea), or Viapori as called by Finns, it was renamed Suomenlinna (Castle of Finland) in 1918 for patriotic and nationalistic reasons, though it is still also sometimes known by its original name. In Swedish-speaking contexts, the name Sveaborg is always used. (VIAC TU)

My sme tam išli minulý týždeň, bolo pekne, slnečno-mrholivo, ale dosť vetristo – nič, čo by človek vyhľadával na ostrove, takže sme veľkú časť suomenlennošenia presedeli v kaviarni. :D

Zaujímavé na Suomenlinne je, že je to mestská štvrť…a normálne tam chodí MHD – v tvare LODÍ. :D Druhá zaujímavosť je, že na Suomenlinne môžete bývať. O_o Býva tam pár umelcov, videli sme ateliérové záhradky pri tých pekných drevených domoch…dala by som si veru povedať. :)
Dokonca sme sa o tom aj bavili, že aké by to bolo, mať byt v Suomenlinne a office na pevnine v meste – že work/life balance!, lebo v Suomenlinne toho veľa nie je, akurát pár kaviarní, informačné centrum, kanóny mieriace na Rusko, pár predražených reštaurácii, jedny potraviny, výtvarná škola (!) a knižnica (viac je TU).

A dnes!!!!!!! sme išli s Brezákom na DOKONALÚ večeru do našej obľúbenej Ravintoly Sunn….mala som najlepšieho lososa na svete (so šalátom! – paleo štýl, ha) + írsky hruškový cider + nenormálny jablkový koláčik…a on mal LOSIE mäsové guľky (ochutnala som – mňam…dovi vegetariánstvo, odteraz jem losy :D) + tiež šalát + červené víno + rovnaký nenormálny jablkový koláčik. :) Po relatívne dlhej dobe varenia si krumplov, prerátavania peňazí na centy, žužlania kešu orechov v práci a pitia najlacnejšej smoothie namiesto obeda bola toto vítaná luxusná zmena a odmena za vytrvalosť. :) Zajtra dám fotky, budete slintať. ;)

A ešte, aby nebolo dosť rozmaznávania sa…ehm, kúpila som si na zimu čižmy. A šálik…a farebnú bižu na krk…a fínsky kondicionér. Ale dokopy to stálo asi 75€, takže som sa nijako nerozšupla! Na rozšupávanie sa mám ešte čas, najprv ma čakajú iné výdavky, napríklad za bývanie, mobil, električenka… 

—-

Kuvat Suomenlinnasta, osa I! :) Olimme siellä viime viikkoa, sää oli vähän aurinkoinen ja vähän sateinen…mutta oli myös tuulinen, se oli parempi kun olemme istunut kahvilassa. On kiinnostava että Suomenlinna on Helsingin kaupunginosa ja voitte menna siellä joukkoliikennella – veneillä!!! O_o Se on myös paljon kiinnostava minulle, että voitte asua Suomenlinnassa. Näimme asunnot ja myös omakotitalot pienet taiteellisen puutarhat…mmm, kaunis, voin kuvitella asua siellä poikaystäväni kanssa :))

Tänään olimme ravintolassa Sunn ja söin PARASTA lohta (salaatti kanssa…paleo tyyli!) + päärynä siideri + taivaallinen omena kakku karamelli kanssa….aaahhhh…ja poikaystäväni söi HIRVI lihapullat + myös salaattia ja myös omena kakkua kanssa. Tosi hyvää iltäpäivä :))

Ja tänään ostin uuden talvikengät! Ja myös kaunis värikäs kaulakoru, raidallinen huivi ja suomalaisen hiukset balsam. Tämä olivat yhteensä vain lähimäin 75€, se on hyvää…en ole rich mamacita, haha!

One thought on “

  1. Spätné upozornenie: Z Petržky do Pitsku | mimivofinsku

Povedz niečo

