Suomenlinna a kapustová polievka

Suomenlinna, časť II. Pozrite si prvú časť fotiek tu! :)

Inak a tá zhrdzavená telefónna búdka je jeden z mála objektov vo Fínsku na ktorých nejako vidieť zub času…inak je to tu všetko vynovené, vypulírované…asi ako keby mali Rakušáci škandinávsky vkus ;D Trochu ma to znervózňuje! :D

Máme už kľúče od nového bytu, dnes sme to boli mrknúť – pekne nám vynovili kuchyňu, máme tam asi TRI šatníky (to akože mám toľko nakupovať?! :D), nové sklá na balkóne a nové plávajúce podlahy. Peknô veru. :)
Budem do práce chodiť peši…ale berieme to len ako prechodné ubytovanie, lebo je to ďaleko a aj tak, MY SI KÚPIME BYT SO SAUNOU V TALLINNE!!! Howgh, povedala som to. Ale nie hneď, neskôr…ale spravíme to, niet nad estónske ceny (4i so saunou za 110 000€? to by bolo tak 650 000€ v Helsinkách), útulné kaviarničky (s obsluhou!) a pohodu. :)) Najprv ale poprosím tento prsteň na môj prst, lebo ostražitosť mi velí mať právne veci pod kontrolou pri kúpe nehnuteľnosti ;D Musíme v podstate počkať, kým sa Brezákovi (a aj mne vlastne) pekne a stabilne rozbehne štúdio, ale vyzerá to veľmi fajne – dnes sme zrovna dokončovali jedno číslo dvojmesačníka, robila som doň ilustrácie a Brezák zalamoval text a tak sme to dobre urobili, že sme dostali len asi tri riadky pripomienok…a ilustrácie nemali pripomienky žiadne! ;)

Hmmm a máme obaja jesennú krízu :D Brezák vyzerá, že ju zvláda horšie ako ja, ale nakoniec ja som dlhodobo trénovaná venčením, takže teraz skôr držím poker face a obúvam si gumáky…a snažím sa nepozerať sa na žiadne obrázky morí a pláží (čo je dosť ťažké, vzhľadom na to, že jeden klient v mojej práci je cestovná agentúra a robím im všelijaké reklamy a plagáty :D).

Jo, a ešte chutný a jednoduchý zimný recept vám tu praštím, lebo sme dnes po zjedení hnusnej pizze za 7,50€ v Pitäjänmäki skonštatovali, že jedenie vonku v Helsinkách nemá zmysel, tak som si vykasala rukávce, zapravila suknice i zástery, popravila čepiec a jala sa variti z chabých zásob chladničkových. Na deťúrence, recept:

*Mimina najjednoduchšia kapustová polievka uvariteľná všade, a hlavne počas jesennej krízy*

– 1 cibuľa
– 2 strúčiky cesnaku
– 1 stredne veľká kapusta* (veľkosť asi ako žltý melón)
– lyžica medu
– lyžička kmínu
– PO KOKOT čerstvo zomletého čierneho korenia
– asi 1/2l zeleninového bujónu
– trošku šafránu
– soľ
– sezamový olej (ale asi je OK aj obyčajný) 

Nakrájajte si cibuľu, roztlačte cesnak, nakrájajte kapustu na tenké pásiky. Rozmiešajte bujón. Do hrnca nakvapkajte cca 2 lyžičky sezamového oleja. Keď je olej horúci (zvyknem to testovať jedným kúskom cibule), pridajte cibuľu, cesnak, kmín a nameľte po kokot korenia. Keď začne zmes pekne vyvoniavať, prisypte kapustu, ak sa nezmestí celá hneď, neva – pomaly ďalej kapustu uvaríš! Miešajte…a keď kapusta trošku zmäkne, pridajte trošku z bujóna. Počkajte, kým kapusta zmäkne ešte viac a potom prilejte med. Poriadne premiešajte a prihoďte šafrán. Prilejte zvyšok bujóna + prípadne ešte vodu, znížte plyn, premiešajte, prisoľte, zakryte hrniec a nechajte dusiť asi 20-25min. 
Brúúúú chuť!!!! :)))

* kapusta = po fínsky VARECHA :D 

—-
Tänään olen vasynyt, en voi kääntää kaikki blog suomeen! O_O Mutta ehkä voin sanoa että meillä on syksy kriisi ja myös että myöhemmin haluamme ostaa asunto sauna kanssa TALLINNASSA!!! :) Tänään olimme meidän uuden asunto Pitäjänmäessä, ja en tiedä….on hyvä ja kaunis ja meillä on koirapuisto lähellä, mutta vuokrahinta on 860€/kk ja tiedamme että myös voimme maksaa sama rahaa Tallinnassa oman kotille. :)

One thought on “Suomenlinna a kapustová polievka

  1. Spätné upozornenie: Z Petržky do Pitsku | mimivofinsku

Povedz niečo

