Fínčina sa na mňa lepí

Fotky z našej už spomínanej večere v Ravintole Sunn, mieste, pre ktoré sa oplatí žiť :D V našom budúcom domove Tallinne je potom takým miestom indická reštika Elevant, kde sa vedia dve osoby KRÁĽOVSKY najesť za 12€…v prípade Sunnu si to vynásobte tak tromi a máte to isté, ale Brezák to nazval “pracovnou večerou” a zaplatil to so svojej firemnej kreditky. xD Krotím ho, takto sa ďaleko nenabiznisujeme, ale losos a losie mäsové guľky stáli za to! :D

A ráno o 11.15 som sa zobudila s myšlienkou napísať nejaké slová, ktoré som sa úplne mimovoľne naučila pri predchádzajúcich (siedmych!!!) návštevách a živote v brezovo-smrekovej krajine jazernej. Takže:

  • pyyhe – uterák
  • joukkoliikenne – MHD
  • tyyny – vankúš
  • sää – počasie
  • käpy – šiška
  • trakttori – traktor
  • pähkinät – orechy
  • kapusta – varecha
  • menestystä – úspech
  • ratikka – električka/elina (slang)
  • henkilö – osoba
  • tunnus – číslo
  • maistraatti – magistrát
  • hieronta – masáž
  • hammaslääkari – zubár/ka
  • meikki – make-up
  • aurinkoinen – slnečno
  • tilli – kôpor
  • täysjyvä – celozrnný
  • lentolippu – letenka
  • soija – sója
  • itämäinen tanssi – brušný tanec
  • ovi – dvere
  • nuudelit – rezance
  • hirvi – los
  • poro – sob
  • savu – dym/údený
  • kinkku – šunka
  • broileri – brojler (Fíni to tu nazývajú takmer pravým menom)
  • muikku – síh malý :D (tu recept na vyprážané muikkuja)
  • seutu – región
  • turkoosi – tyrkysová
  • rypsiöljy – repkový olej
  • kortti – karta
  • brunssi – brunch
  • erikoinen – špeciálny
  • kuppikakku – cupcake :D 
  • löyly – para v saune!
  • hampurilainen – hamburger
  • asunto – byt
  • koirapuisto – špeciálne oplotené venčovisko pre psíčkárov (vraj v BA je také na Račku! musím ísť kuknúť)
  • parveke – balkón
  • Stadi – Helsinki v divnom švédskom slangu*
  • jooga – jóga
  • tanssiopisto – tanečná škola
  • aikuinen – dospelák
  • ajankohtaista – novinky
  • yhtiestiedot – kontakt
  • porssi – bravčové
  • marjoja – bobule
  • kanttarelli – kuriatka (hríby)
  • kasvivoide – pleťový krém
  • käsivoide – krém na ruky
  • kynsilakka – lak na nechty
  • ratsastukoulu – jazdecká škola
  • saari – ostrov
  • kallio – skalný útes
  • vallila – údolie
  • mäki – kopec
  • syy – dôvod

Ááááá, tuším je tých slov viac, ako som myslela. :D Pokračovanie nabudúce! Teraz nám idem spraviť nejaký brunssi hemendex, lebo som lenivá jak voš, ale nechcem aby sme tu jedli toľko bielomúčnych vecí, lebo sme si všimli, že sme vždy po zjedení takého uťahaní a nič sa nám nechce. 

* Zistila som, že keď niečomu nerozumiem po fínsky, stačí mi mrknúť si to po švédsky a obvykle porozumiem :D 

—-

Kuvat meidän kaunis ja erikoinen päivällinen ravintola Sunnassa :) Tallinnassa meidän suosikkiravintola on Elevant, se ei ole kallis ja myös tosi hyvää :) Ja myös voitte lukea sanoja jotka olen opinnut Suomessa. 

Povedz niečo

