Tampere, Iikka, Pitäjänmäki

Tampere! :)

V Tampere, peknom to mestečku 180km severne od Helsínk, sme boli asi pred dvomi týždňami navštíviť Brezákovho kamoša a jeho zlatučkého a vonku super nevybehaného* minisyna Iikku, ktorého vidíte so mnou na dolnej fotke.

Návšteva bola fajná, prvýkrát som bola v dineri na americký štýl a dala si vegeburger (trápne…ja viem…a kus kravy ništ?!), išli sme do mexickej putiky na predražené, ale megachutné fajitas vegetarianas a horko som zaplakala v tamperáckom Stockmann obchodnom dome, keď som tam objavila tento DOKONALÝ červený zimný kabát Ted Baker za smiešnych 400€. Ach… No nemóže mat človák šecko.

Namiesto kabátu sme teda odišli so zapekacím hrncom a formou na koláče, spolu za 3€ (sekáč), takže no…no čo vám poviem, môžem holá zapekať! :D Sounds like a bright future, haha!

* Brezákov kamoš celé dni sedí na riti doma a jeho Iikka môže akurát tak lietať po obývačke. Strašne múdra výchova, hlavne vo Fínsku, najzelenšej a najbezpečnejšej krajine.  

Máme v kuchyni už nežne nahnilý banán, takže idem robiť paleo banánové minipalacinky (recept + foto niekedy tento týždeň…ale aj tu je nejaký), takže ostatnô len stručne:

  • Včera som bola na prvom firemnom mecheche! :) Šéfovia sa chceli ospravedlniť promoľuďom za otročenie na projekte, ktorý nepredával a tak OSOBNE UVARILI TROJCHODOVÚ VEČERU (!!!), po večeri objednali megataxík a išli sme do brutus snobského klubu Teatteri na Esplanadi, kde sme stretli manažéra Nickelbacku a šéf mi rozprával, ako sa pozná s Mika Häkkinenom a ako ten rozhadzuje peniaze a raz minul 40 000€ za jeden večer. Hovado rozhadzovačné, to je 100x môj kabát! Domov som došla o 2am, Brezák bol tiež niekde a ten prišiel až asi o 5am a obaja sme dneska nevyspatí :D (a ja mám ako bonus vyhádzaný ksicht na pravej strane, lebo som si zabudla vymeniť obliečku na vankúš…kontaktná alergia…je mi potešením..).
     
  • Ak sme mali akúkoľvek krízu o bývaní v Pitäjänmäki, tak sa nám dnes ÚPLNE odstránila, lebo sme našli asi 10m za našou bytovkou vynikajúcu reštiku Hemma, kde robia brutálne black stone grill steaky (Brezákova post-vegetariánska úchylka :D) a dokonalé lososové všeličo (moja úchylka). A majú tam aj obedové menu, stojí 9€ (= akože lacné na Helsinki) a sú tam TAKÉ jedlá, že dovidenia… O_o Okrem toho máme asi 30m za domom aj poštu, nemocnicu, bankomat, potraviny, šenk a ešte jednu reštiku. Do centra je to len 11min MHD vlakom, naokolo sú parky, vídame samé mladé dvojice so psami (takže zapadneme!) a týmto sem pozývame sesternicu Bendíka s malou Alickou, lebo všade, kam sa pohneme je kočíkovateľný priestor a detské ihriská :))
  • Vo štvrtok ideme na porádny nákup do Ikey, aj Brezák uznal, že môže byť. :D Dneska som spísala božsky štruktúrovaný ostoslista, čiže nákupný zoznam a všetko vyšlo na 575€ – čili asi 287€/os. a v tomto sú prosím pekne: 1x rošt na dvojposteľ, 2x nočný stolík, 2x pracovný stôl, 2x polohovateľná pracovná stolička a dokonca aj veľké zrkadlo a GAUČ + menšie hovadiny. O_o 
  • Chýba mi Kofola!!!!!!

No dobre, dobre. Idem spracovať banán, nech sa nezopsuje. Fínsky akože-preklad neskôr, dnes nemôžem rozmýšľať, len spať sa mi sce. :D
 

Povedz niečo

