Dobre že letíme 25. 9., lebo by ma drblo.

Toť veľmi poetický nadpis. :D Ale fakt dobre, lebo tu mám závažnú jesennú krízu (a včera v daždi vonku potme o 19.00 to bolo na hranici únosnosti) a prekonávam jemný kultúrny šok pred akulturáciou, takže včera večer som pindala Brezákovi nasledovné:

  • prečo tu kurvafix nikde nie sú kaviarne ako je Shtoor
  • prečo musia byť všetky domy uniformne biele a sivé a tehličkaté
  • na kerého chuja musíme mať všetci ROVNAKÉ vchodové dvere
  • prečo musia byť všetky interiéry kompletne biele*
  • dávam si za osobnú misiu nosiť v tejto krajine tie najdivokejšie farby, aby som sem priniesla trochu života
  • na jeseň by som asi mala mať ružové vlasy, aby som bojovala so sivotou
  • potrebujem žltý zimný kabát, najžltší zo žltých!
  • to fakt tu nikto nikde nemá vaňu?!**
  • chcem Kofolu a bryndzové halušky :D
  • pome už bývať do Tallinnu 
  • fakt v Pitäjänmäki nič nie je?! (opakujúca sa PBK = periférna bytová kríza)
  • ozaj tu nie je nič inšie ako hnusné, predražené pizzérie?!
  • dúfam, že takto hnusne sivo nebude dlho, lebo ma šľahne, nech už nasneží
  • pome do divadla na balet
  • pome na plaváreň***
  • pome do Grécka (ešte ma tie tzatziki + more nepustili :D)
  • ako to, že ti nikto nevolá, čo sú toto za kamoši, šak žijeméééé
  • …a podobne. :D

Teraz som v práci, pijem čierny OSLADENÝ čaj a chystám sa tak za hodku na obed…vonku je našťastie celkom slnečne a pekne a na náprotivnej budove rastie brečtan, ktorý teraz nádherne sčervenal, takže aspoň nejaké farby sa tu vyskytujú :D 

Uf, ale viete čo? Ako som tu vypísala všetky moje jesenne krízové otázky vedúce k ničomu, stratili sa mi z hlavy. Fínska psychohygiena. Odporúčam aj na Slovensku, tam to zase treba vždy po prečítaní si novín… ;)

* Mám ničím nepodloženú, ale vysoko pravdepodobnú teóriu o nádherne bielo-sexi interiéroch zo Škandinávie – väčšina ľudí si tu byty prenajíma a väčšina majiteľov daných bytov je extrémne úzkostlivá a nechce nič nijako dať nájomníkom meniť. A tak si nájomníci nemôžu maľovať steny, nemôžu si meniť kachličky, nemôžu….nič!….a preto sa všetci uchyľujú k farebným textíliám (IKEA, Marimekko, Finlayson..) na oživenie čistej bieloty. Raz o tom napíšem esej jak blázen.

** Vane majú v Estónsku celkom často, ale vo Fínsku je to nepodstatnosť, lebo všetci vieme, že najdôkladnejšie sa dá predsa očistiť v saune! :))) Mimochodom, môžete mi závidieť, v našom novom byte máme prístup do komunitnej sauny 1x týždenne za asi 10€ mesačne. ^^

*** Vo vedľajšej štvrti Leppävaara (Espoo) majú krásnu plaváreň, tak rozmýšľame s Brezákom, že si tam budeme chodiť zaplávať a z času na čas tam skočíme aj do sauny. SAUNY NIKDY NIE JE DOSŤ!!!! Týmto ďakujem svojim rodičom za príkladnú severskú výchovu, so svojim saunovým obrodením som úplne medzi Fínov zapadla :))

—-

Kriisista kriisin, en pidä syksy!

Povedz niečo

