Objavujeme Pitäjänmäki

Ešte pár ďalších fotiek nášho pitäjänmäenského bytu. :)
Včera a dnes som majstruvala a majstruvala a vznikol z toho jedálenský stolík Norden z masívneho dreva (neviem ho nikde na nete nájsť, tak ništ) a môj obľúbený nočný stolík Rast, ktorý je smrekovo-voňavý a presne sa hodiaci pod našu náhodilú fotkovú stenu. :) Dneska ma asi ešte čaká jedna stolička Pišta a budem sa ju snažiť nepokaziť ako Brezák a skončev som.

Inak si dovolím opindnúť fínsku Ikeu (v Espoo) v zákazníckom prístupe, lebo:

  • v reštike nepodávali žiadneho lososa, len toho údeného…chápete…vo Fínsku….vo švédskej Ikey….ŽIADEN LOSOSOVÝ STEAK???!!!! Idem do Avionu!!! :D
  • po rozbalení stola som zistila, že všetky šróby a atď. sú v jednom divoko premiešanom plastovom sáčku (v SR to zvykne byť pekne oddelené)
  • v návode úplne chýbal jeden krok, a keby som toľko nepozerala mužné programy na Discovery Channel, asi to nikdy nezložím wtf
  • pri nočnom stolíku Rast návod chýbal úplne, šak načo

Odteraz nám ale už Ikeu nebude treba, keďže sme včera idúc pešobusom domov od mojej práce (požičali nám firemný van na prenášanie vecí…milujem svojho zamestnávateľa!!! :)) našli DOKONALÝ bazárový obchod s nábytkom a len pri pohľade cez okno sme si vytipovali asi 56 vecí, ktoré by sme tu chceli. :D 

Tieto nábytkové bazáre sú vo Fínsku veľká vec, a takmer všade nejaký nájdete – my máme jeden asi 50m od domu a druhý asi 300m od domu – a to sme zatiaľ skúmali len cestu smerom na Helsinki a nie na Leppävaara v Espoo :D Mať takýto bazár nablízku je ale super, vždy sa tam dá niečo objaviť a keď si tam niečo kúpite, máte doma kus histórie a originality…a neklamme si, staršie veci zvyknú byť trvanlivejšie ako novodobé, kedysi sa nedávali 2r záruky všakže ;)

Včera sme ida cestú objavili aj príjemnú šenko-reštiku Wossikka, kde sme sa zastavili na pivo Karhu (Brezák) a suchý jablkový cider Crowmoor (ja). Boli sme s Brezákom šokovane nadšení, lebo toto čapované pivo malo PENU!!!! Dokonca asi až 1,5cm!!!! O_O Buď pravidelne čistia tie pivné trubičky, alebo proste barman vie čapovať, ale toto nie je len tak. Vo Fínsku obvykle pivo vyzerá ako naše – ale po dvojdňovom odstátí v pivnici..a stojí 6€ ako bonus. :D Brezák ale teda pridelil plus body šenku v Pitäjänmäki a promptne si ma vyfotil so ciderom v ruke, lebo “je to také fínske”. :D 

Nuž i toto je všetko na dnešok, deti moje. Vonku je +11C a hnusne upršane (ale dážď je krajšie hnusný, keď padá na brezy, ako keď padá na asfalt..), idem prekresliť voľačo do vektorov v Brezákovom webstránkovom projekte, musím ešte doprekladať haluz pre mamu a dnes ešte pôjdeme do minibytu vygruntovať a nezabudnúť luster. :D

A v utorok doobeda už Slovenskóóó!!!!! TEŠÍME SA!!!! Už nech sme doma (či čo? či tu je doma? mám emigrantský zmätok :D) a mienim vypiť 56hl Kofoly a každý deň 5x zjesť bryndzové halušky a hocičo s Grankom. :D

—-
Lisää kuvat uudesta asuntosta Pitäjänmäessä. :) Eilen ja tänään olen tehnyt Ikea kalusteet, nyt meillä on uusi ruokapöytä Norden, uusi kaunis yöpöytä Rast ja myös tänään voin tehdä musta tuoli Stefan. Suomalainen Ikea ei ole niin hyvää kuin slovakki Ikea! He eivät ole lohta, wtf!!!
Myös eilen olemme ensinut kaunis ja mukava pubbi-ravintola Wossikka, missä olutilla on 1,5cm vaahto. Tämä on ihme Suomessa… :D

Tänään menemme pikkuasuntoon Kalliossa, täytymme siivota ja myös haluamme mennä keskustaan, ehkä Akateeminen Kirjakauppaan. Tiistaina olemme SLOVAKIASSA!!! Oooohhhh, Kofola ja bryndza, joka päivä.. :D 

Povedz niečo

