Fínsko VS Slovensko

V edícii First World Problems dnes veci, ktoré mi chýbajú vo Fínsku:

  • SHTOOR Homemade Café – dnes mám špeciálnu túžbu po najlepších vajcových a bryndzových chleboch a po domácom ľadovom čaji :D
     
  • Tesco Lamač – sa mi nerehlite! :D Prisámbohu, že mi chýba Tesco Lamač a možnosť kedykoľvek si ísť v noci čokoľvek kúpiť…tu v Helsinkách sú jedny 24/7 potraviny na letisku vo Vantaa a o ničom inom už potom neviem. Ach jaj. Ochrana zamestnancov, konzumné nedivočenie, právo na odpočinok, ja viem, ja viééém…ale fakt si nemôžem ísť o 3.00 na nákup rožkov a pyžama?! No nemôžem.
  • obsluha v putikách – lebo fakt sa mi nechce najprv si vystáť rad 10min pri pultíku, potom si kúpiť croissant za 3€ (true story!) a následne sa nádejať, že to pekné miesto pri okne mi neobsadil niekto iný, ktorý zvolil druhú variantu a najprv si na vybrané miesto hodil bundu a potom išiel k pultíku. Taktiež ma nebaví prenášať si horúce čaje na svoje miesto – to má robiť školená čašníčka, mňa to nebaví a nejde mi to dobre! -.-
    A vôbec, bez obsluhy žiadne café nemá tú správnu atmosféru, všetko potom pôsobí ako staničný bufet. Ech.
  • že musím furt všade piť vodu – lebo keď si objednám napríklad obyčajnú Kolu, hneď je to +2€ k účtu, ktorý pod 10€ málokedy klesne (a voda je len 0,50€). Ak si chcem dať nebodaj cider, môžem si prirátať +6€! Voda je zdravá, jasne, blablablablá, ale nudím sa. A vôbec, niet nad Kofolu.
  • Pulitzer AKA moja domovská reštaurácia s výbornými bryndzovými pirohmi, haluškami, steakom (tvrdí Brezák), lososovým steakom (tvrdím ja a padre), penne so špenátom a s hríbmi, makovými šúľancami a…ech, šecko. A tie ceny, tie ceny…! O_O Až mi slza z očú vyhŕkla! :D
  • lacné vlaky – lebo tie ceny, ktoré má VR vlastne znamenajú, že musíte sedieť furt na riti tam, kde tú riť máte, lebo keď si zmyslíte napríklad ísť do Turku, lístok vás vyjde 60€ spiatočne a hneď sa vám odnechcie ísť. :D
  • Tatry – no ale my tu máme zase Laponsko, takže v pohode. Len je ďaleko a cesta vlakom tam stojí takmer rovnako ako letenka Viedeň – Helsinki mimo sezóny, takže…no skoro ako keby sme Laponsko nemali :D
  • sekáče v Bratislave a v Piešťanoch – lebo v týchto helsinských sa nedá ništ poriadne nájsť! Kabelky a topánky mávajú dobré, ale ten zvyšok nič moc a ceny divoké.  
  • Piešťany – a tie orieškové kúpeľné oblátky :) 
     
  • zoznam zastávok a digitálna tabuľa s nasledujúcou zastávkou vo VŠETKÝCH autobusoch – toto tu nie je vo všetkých autobusoch a viete ako sa helsinčania presúvajú autobusmi na miesta, na ktorých ešte nikdy neboli?! …majú vytlačený presný zoznam zastávok aj s časmi kedy na jednotlivých zastávkach budú, prípadne sledujú na mobile GPS údaje a mapu. No strašne praktické…a fakt ma to nebaví. -.-
     
  • jednoduché, chutné, lacné obedové menu – lebo síce človeka potešia žrádlom pretekajúce bufetové stoly, ale…vážne? Toľko jedla? A za 8,50€? Každý deň?! No ja neviem, či je to nevyhnutné…
      

A aby som to vyrovnala, čo mi vo Fínsku nechýba:

  • chuji v politike
  • kradnutie všade
  • rozbité cesty
  • chodníky zasraté autami
  • neexistujúce cyklistické chodníky
  • pipky z dedín zrazu príchodzie do Bratislavy a obliekajúce sa jak lacné šlapky z Trebišova a hrdo nosiace fejk Luj Vifón a podobne
  • Rytmus a Dara
  • ničenie verejnej zelene kvôli mysterióznym investorom, ktorí cítia potrebu VŠADE budovať business offices, v ktorých nemá kto pracovať, lebo absolventi zo SR zdrhajú, alebo ich nikto nechce a ostatní sa práce držia ako kliešť, aby ich preboha nevyrazili
  • primitívni, sexistickí, hulvátski, tupí, otravní chlapi
  • cigánske osady, s ktorými nikto nevie čo robiť (okrem týchto v Spišskom Hrhove! way to go :))
  • príšerné školstvo
  • príšerné zdravotníctvo
  • ľudia nehovoriaci po anglicky

Len to som sceu. Idem teraz na spomenuté obedové menu za 8,50€. Ale dnes je batátová polievka a hamburger a tak! Ach :D

Povedz niečo

