Vlnky sem, vlnky tam

Na (mojej) fotke pohľad na Gerlach a ďalšie tatranské štíty smerom zdola, od Štôly, kde mali výborné bryndzové halušky a wellness v Hoteli Avalanche.

Jedna vec, ktorá mi tu (okrem iného, ahem) ale echt chýba je pohľad na hory.
Fínsko nie je čistá rovina, máme tu nejaké malé vlnky a potom ešte o kúsok väčšie vlnky sú hore na severe (najvyššia vlnka Haltitunturi má 1328 m. n. m.), ale pre moje slovenské oko je to tu všetko jak placka.

Najväčšia irónia je, že som odvždy všetkým vyprávala, že ma roviny nudia a ubíjajú – a teraz heň ho, kde som – na najrovinatejšej rovine z rovinatých, hneď po Maďarsku! O_o

Najskôr teraz prechádzam ďalšou fázou akulturácie na fínske prostredie, ale v poslednej dobe som sa veľakrát pristihla pri fantazírovaní o rôznych tatranských štítoch, liptovských kotlinách a karpatských výhľadoch. :D Lebo prisámbohu, toto je tu strašná nuda.

Kuknem doprava, rovný les.
Kuknem doľava, rovný les.

Niekedy je v rovnom lese aj nejaké jazero, a tie zvyknú byť nádherné, ale furt sú na rovine.

More je nádherné tiež (a je na rovine), ale je špinavé jak blázen (tvrdí Brezák, a asi má pravdu, lebo baltská grcanicovo zelená nie je zdravo vyzerajúca farba), studené aj v júli a kúpu sa v ňom len ruské deti (a ja s nimi, minulé leto v Tallinne).

Najbližšie vlnky schopné označenia “hory” sú v Nórsku a potom….šrégom cez Poľsko asi len Tatry! o_O

Hore na fotke Liptov, no čisté utrpenie toto teraz tu pre mňa!

Bude to na rodenú bratislavčanku veľmi divné, keď si našetrím peniaze a kúpim si raz dom niekde na Kysuciach? :D 
…prípadne na Liptove, alebo v Štôle (aby som mohla celý čas kukať na Gerlach! a zarábať na blbých cezpoľných na mojej fajnej zimmer frei, cha) alebo v Iliji pri Štiavnici…alebo v Bojniciach, aj tam sa mi páčilo…alebo na Lehote pri Piešťanoch a tam budem chovať islandské kone a tibetských španielov… :)))

Škoda, že človek musí mať na život aj nejaké peniaze a nemôže si len tak poletovať a robiť chujoviny a stavať si Freedomky len tak, bárskde si zmyslí. Ech. Kto toto vymyslel, tento trhový, monetárny systém?! 

Ja budem platiť suchohríbmi!!! :D

…no ale, čo som to chcela……………..rovina

Rovina je čisté utrpenie, hlavne teraz na jeseň. Oko sa mi nemá čoho zachytiť! Všade len rovný les, sivé nebo, ktoré neprerušuje žiaden kopec, žiadne výhľady, žiadne hrebeňovky, masívy, reťaze nad vodopádmi, nič……R. O. V. I. N. A.

-.- 

Slnko vychádza všade rovnako, všade sú predvídateľné tiene, lebo žiaden kopec nemá ako čo zatieniť. 

Počasie je všade predvídateľné, lebo žiadne masívy nezadržujú oblaky a podobne…na severe je kosa, na juhu je menšia kosa. Pri mori je vlhká kosa, k ruským hraniciam je kontinentálnejšia, suchšia kosa. Ta to šicko.

Cesta z bodu A do bodu B bude trvať toľko, koľko tvrdí mapový Gúgeľ, lebo žiadna divoká Čertovica ani nič podobné tu nie je, a nič nikoho nemôže po ceste zdržať (okrem losov na ceste! to scem vidieť), lebo nie je čo. Ešte tak jazerá tu niektoré cesty obchádzajú, ale tam tiež nie je čo riešiť.

Domy sú pekne, úhľadne pri sebe, nikto nestavia do svahu, nikto nemá krkolomné terasovité záhrady, lebo nemá prečo – všade je rovina.

Prechádzky po lese sú pre mňa nuda, lebo všetky sú na rovine. Idem 5km, necítim v nohách nič. Idem 10km, nič moc. 20km som ešte neskúšala, ale asi to tiež nebude nič moc. Jak keby sa človek prechádzal celý deň po Záhorí.

POTREBUJEM TATRANSKÚ TERAPIU. :D
Zle som si ale moju rovinatú krízu načasovala, lebo tatranské chodníčky sú už uzavreté a najbližšie sa otvoria až v máji. Nebudem teda nenažraná…môžem vyjsť aspoň na Bezovec?! Prosííííím, prosííííím, chcem Bezovec! Kolibu! Pajštún! O_O

Och joj, kúpte mi niekto letenku, a poprosím priamo do Popradu, aj výšľap do Tatranskej Lesnej bude pre moju rovinou otupenú dušu božské pohladenie vysokohorských rozmerov. Čistý šerpa. Ach!!!!

Povedz niečo

