Pohánkovô

Dneska som sa prekonala a spravila som nám na obed VOŇAVÉ POHÁNKOVÉ PLACKY, ktoré sme si dali s tzatzikami* (kúpenými – ale gréckymi!!). Večer si ideme zase robiť lokše, lebo aj môj Brezáčik je ako správny Fín Slováčisko závislý na lokšiach, takže dnes ešte pôjdeme na glamorous nákup krumplov do potravín a ak nájdeme aj nejakú paštiku vole, o to lepšie. Kačaciu pečienku by to chcelo, ale nemôže mať človek všetko…

Ta scete recept na voňavé pohánkové placky? Na, kým to nezabudnem! A fotku nemám, lebo sme ich zjedli, kým som to stihla odfotiť, anteeksi. :D

VOŇAVÉ POHÁNKOVÉ PLACKY PODĽA MIMI
Tento recept je vegetariánsky, bezlaktózový a môže sa aj povegánčiť, ak vynecháte vajce.

Ingrediencie:

  • uvarená pohánka (koľko máte, toľko bude, ja som mala asi 400g)
  • 1 vajce
  • 3 strúčiky cesnaku
  • 3-4 lyžice hocijakej múky (od oka)
  • 1 cibuľa
  • 1 lyžica ovseného mlieka (alebo sójového, alebo normálneho..ale fuj, viete koľko je v tom antibiotík a hnisu?! ahem~)
  • mletý kmín
  • mleté korenie
  • soľ
  • provensálske byliny
  • tymián
  • čerstvá petržlenová vňať

Postup:

  1. Opražíme si na minikúsky nakrájanú cibuľku na oleji (úplne najlepšie na nejakej MASTI, ale o tom tu ja môžem akurát tak snívať).
  2. Do uvarenej pohánky dáme ovsené mlieko, múku, všetky bylinky, soľ, korenie, vajce…zamiešame.
  3. Roztlačíme tam strúčiky cesnaku a pridáme opraženú cibuľku (som chcela napísať že SLANINKU! ale to tiež môže byť, júúj)
  4. Zamiešame, necháme chvíľu odstáť. Ideme sa zatiaľ zadrbávať na nete so skákajúcimi mačkami
  5. Dáme si rozohriať olej/masť!, vyformujeme si malé guličko-placičky a švacneme ich na panvicu. Na panvici roztlačíme do plackovitejšieho tvaru. 
  6. Pražíme do zlatista z oboch strán……a potom si dáme placky s TZATZIKMI*!!! :)

* tzatziki sú základom života, spolu s Kofolou, vajíčkovou nátierkou u Shtoora, domácim ľadovým čajom u Shtoora, medovinou z lesného medu, bryndzovým čímkoľvek, Demänovkou horkou, Študentskou pečaťou, lososovým steakom a kórejským hocijakým jedlom. :D

No, a ešte tie lokše. To je easy…ale zároveň nie, šľak ma išiel minule trafiť:

LOKŠE VO FÍNSKU
Dedovizeň moja chudobná slovenská, ďakujem ti za takéto lacné recepty. :D 

Ingrediencie:

  • uvarené žltučké krumple (nie ružáky…ale tie som tu aj tak nevidela)
  • múka
  • soľ

Postup:

Uvarené krumple premiešame s trochou (!) múky. Pridáme trošku soli. Vymiesime vláčne, mňamné cesto, vytvarujeme si z cesta hrubý slíž a pokrájame ho na cca 4cm kúsky. Tieto kúsky vyvaľkáme na pomúčenej doske (lebo inak vás porazí) malé placky a tie opečieme na SUCHEJ panvici, kým na každej strane nie sú bodky.

Hotové lokše pomascíme (ja som musela dať maslo, ale to je fail, použite MASŤ!) a naplníme hocičím. Fotorecept je tu, ten si kuknite! :) 

Dobrú chuť….my sa ideme vyvenčiť s Gimlim na zimný vzduch :)

Povedz niečo

