Všetky veci, ktoré ma vytáčajú

Dnešný príspevok má s Fínskom spojenie len okrajovo. Namiesto obvyklého žvatlania o soboch a Fínoch idem ukázať svetu, aká som intolerantná, úzkoprsá, neznášanlivá, hnusná osoba! Inak sú to všetko problémy cicky z privilegovanej vrstvy spoločnosti, takže ak sa radšej zamýšľate nad vakcináciou proti AIDS a recyklovateľných pokryvoch na strechu pre africké osady, nečítajte ďalej.

Takže:

  • že všetky interiéry všetkých super trendy bytov vyzerajú rovnako – inak povedané, AKO VO ŠVÉDSKU. Týmto rozumej: biele steny, biele kuchynské linky, drevené hocičo, kde-tu nejaké tehličky, výrazné čierne akcenty, farebné textílie. Príklad 1, príklad 2, príklad 3, príklad 4, príklad 5, príklad 6…skončím pri satanskej šestke, ale takýchto bytov je PO KOKOT, lebo všetci kopírujú Švédov.

    Prisámbohu, neexistuje iný štýl na celom svete?! Musí byť všetko také isté?! Ešte chvíľu a dám nám sem do bytu nejaké čipkaté dečky s mačiatkami a ružičkami, aby som bola iná, aj keď len hnusným pseudobritským gýčom. Ha.
     

  • že väčšina fashion bloggerov a HLAVNE ľudí na lookbook.nu vyzerá rovnako. Fashion bloggerská uniforma: príšerne vysoké topánky, legíny s nejakými galaxiami alebo podobne, na tom OUVRSAJZD čokoľvek – najlepšie nejaká dedova košeľa – a k tomu nejaký opasok, 56 rôznych blbostí z oblasti doplnkov a klobúčik. Klobúčik musí byť, bez neho nie je svet svetom. Niektorí iní fashion bloggeri zase radi nosia rôzne brutálne nastajlované šaty a tvrdia, že v tom chodia do potravín a podobne. Potraviny my ass. Do potravín sa chodí v džínach a v tričku z Tesca, nie v brokátových šatách Alexander McQueen. Ďalšou obľúbenou uniformou sú strašne kratučké sukne s opaskom, dlhokánske chudé nohy na platformách a nejaké ouvrsajzd svetre. A tiež ešte čierne skinny jeans ku všetkému, kožené čierne BAJKR bundy a čierne krátke tričkošaty (už k spomenutým legínam).

    A už som spomenula Švédsko v tomto? Nie…ale mala by som, lebo väčšina fashion bloggerov vyzerá ako z katalógu H&M. -.-

    Anyway, len z lookbooku, ale väčšina má svoje blogy: príklad 1, príklad 2, príklad 3, príklad 4, príklad 5
     

  • teraz ma bratia Česi zajebú pod zem, ale už to musí raz niekto povedať nahlas!!!!! Beriem si na seba túto preťažkú úlohu, a poviem tu to, čo aj tak všetci vieme:

    VŠETKY ČESKÉ FILMY SÚ O TOM ISTOM.

    Komunizmus. Vesnice, vole. Máma vaří polévku. Taky buchty vole, a ňáky ty ležáky ve vesnickám pajzli. Jednoduchý vesnický kluk Honza se potkává s nesnázími, když se zamiluje do městské dívky Mileny s otcem v StB. Bobule, vole. Príšerné oblečenie. Láskavý český humor!!! Hlboké rozhovory jednoduchých, vesnických týpkov v miestom šenku o žatvách, ženách, pive, komunizme, tajných a podobne. Trošku lechtivého sexu, ale ne příliš. Starší protagonisti, s ktorými máme súcitiť (Vratné lahve vole, skoro som v kine umrela) alebo čo? a je tam láskavý český humor. A blablablabla, šak viete, videli ste tie filmy.

    Slovenské filmy sú zase všetky buď o Jánošíkovi, alebo sú to nejaké drsné, rádobygangsta bratislavské ghetto diela o našom prudko urban lifestyle, že Ňu Jórk a podobne sa môžu schovať, najväčšia árb džangl je Bratislava. 

    No dobre, ale máme dobré dokumenty. Aspoň tak.

  • že vo Fínsku neexistuje street art. Fakt, skoro nič tu nie je. Viete si čo i len kúštikom svojej mysle predstaviť, AKÁ JE TO NUDA?! O_O Sterilita a nuda. Všetko je čisté, vypulírované, predvídateľné. Nikde žiadne zábavné nálepky, tagy, graffitti, srandičky. Zabudnite. Za jednu čiarku na stene domu je tu postih jak keby ste pašovali kokaín aj s piatimi indonézskymi utečencami, tak nikto nevymýšľa. Niečo ako Rakúsko bez Rakúšanov, ale sivšie a s menej trpaslíkmi v záhradách. PRAVIDLÁ SA DODRŽUJÚ!!!
  • že tieto naše fínske obedové bufety….by som rada vedela, koľko jedla sa na konci každého obedového dňa vyhodí preč. Musí to byť na desiatky kíl…koľko ľudí by sa z toho asi tak najedlo? A na kerú riť je ľuďom taký veľký výber jedál každý deň? Ja som asi z rozvojovej krajiny fakt, ale príde mi to ako nezmyselné plytvanie. 
  • že naše smeťáky sú na zámok!!! a smeťáky vo vedľajšom bloku majú vlastné osvetlenie!!! A tiež sú na zámok. A vlastne, aj naše smeťáky majú osvetlenie, keď tak nad tým rozmýšľam, a sú zavreté vo svojej krásnej, vlastnej drevenej búdke. Ja necháááááápem! Na kerú riť je zase TOTO opatrenie?! Vyhadzujú Fíni tak luxusné veci, že treba dať smeťáky do vlastnej búdky s osvetlením a zamknúť ju? *facepalm*
     
  • toto je osobné, ale zistila som, že ma ešte furt vytáča, že som skončila druhá pod čiarou na prijímačkách na VŠVU. Tuším sa musím niekedy prihlásiť na nejakú výtvarnú školu, buď tu, alebo v BA, alebo v Tallinne, alebo bárs v BB, a dostať sa tam (a teda potom to aj vyštudovať, ideálne), aby som si vyžehlila moje pokrčené ego. Šak ja viem, že som veľmi priemerná osoba a tak ako ja vie maľovať 3/4 zemegule, ale VŠVU mi to naplieskalo do ksichtu s celou vášňou a ešte furt som to úplne nepredýchala. FML. :D

No dobre, už stačilo rozčuľovania sa na dnes, zajtra musím napísať príspevok o tom, čo ma teší, aby som to nejako vyrovnala. :P Čo vytáča vás?

One thought on “Všetky veci, ktoré ma vytáčajú

Povedz niečo

