Nuda vo Fínsku

Ráno vstať, upraviť sa.
Do práce.
V práci na obedový bufet.
Z obeda do práce.
Po práci:
a) domov
b) na nejaký kurz
c) nebodaj na stretko s nejakým človekom (!) 
Večera, sprcha, TV/net, spať.

V mojom prípade si do toho ešte vložte 2-3x venčenie (kde sa mi všetci psíčkari vyhýbajú) a od dneska aj tanečný kurz o 16.30 v Sörnäinene.

Strašná nuda…celá táto krajina. O_O

Kaviarne a reštaurácie sú drahé (a poväčšinou neútulné) jak blázen, takže žiadne trojhodinové kávičkovanie s kamoškami nebude, nemáme peniaze. A takisto tu nikto nikdy nemá čas. 

Zatiaľ som tu neobjavila nič na štýl KC Dunaja (o ktorom tu snívam, mienim ísť najbližšie aj na tanečný dom….vlastne na VŠETKO tam pôjdem), alebo Stanice Žiliny-Záriečie, kde by sa diali rôznorodé veci, žilo by to tam kultúrou a nápadmi a mohla by som si dať Kofolu prebiehali by tam zaujímavé akcie.

Všetko tu vo Fínsku je organizované, inštitucionalizované, úradmi povolené, opečiatkované, urobené správne, nespontánne, vkusné….nuda!!!!!! O_O

Predpokladám, že expati sa tu činia a stretávajú, ale ak sa budem stretávať s expatmi, nikdy nespoznám Fínov a nenaučím sa fínsky (aj keď whateveeeeer, na bežnosti mi moja retardovaná fínčina stačí a na zložitosti angličtina :D).

A tá architektúra.
To, čo som obdivovala pri svojich prvých fínskych návštevách ma teraz, keď tu žijem, začalo kvalitne nudiť. Všetky okrajové mestské štvrte tu vyzerajú úplne totožne. Takmer nikde žiaden náznak histórie (toto mi vysvetľuje, prečo tak Brezák miluje Banskú Štiavnicu, hehe), všetka zástavba je z 50. – 70. rokov 20. st. a prísne dodržuje tie správne nariadenia pre vkusnú zástavbu a príjemný život.

Vo fínskom ponímaní to ale znamená, že ak bývate napr. v helsinskej Maunule, máte v okolí možno 2x potraviny, 1-2 hnusné fast food pizzérie a možno (ak bývate na dobrom mieste!) aj nejaký šenk, kde vám načapujú hnusné zvetrané pivo bez peny za 6€ a celkom dobrý cider tiež za 6€.

Vaša budova je šedá, šedo-béžová, alebo možno bledomodrá a vyzerá rovnako ako ďalších 6 budov naokolo. Vchody sú čisté, udržiavané, dvere drevené, sivé alebo čierne. Lavičky pred domami nie sú, ešte by sa tam nebodaj stretávali babky z vchodu a debatili, no to tak ešte?! Poburujúca myšlienka!

Minule sme cez takéto štvrte išli busom 52 a skoro som umrela na náhly nával depresie z môjho usporiadaného, sivo-modro-čierneho fínskeho života. :D

Ale ešte mesiac a som v Bratislave….pôjdem sa prechádzať po našich urbanisticky divokých uličkách a moja duša si oddýchne od prílišného poriadku.. :D

No nič, koniec ranného pindu, idem radšej zvesiť prádlo z našej komunitnej sušiarne, aj dobré veci v tomto správnom, usporiadanom fínskom svete sú, ako napríklad tieto komunistické výmysly! :D

Povedz niečo

