Tancuj, tancuj, vykrúúúúcaj

Najlepšia fotka na svete, fotil Brezák na výstave kníh :D Som Pikku Myy!

Viete ako je dneska…? SIVO! To je ale prekvapko! :D

Nuž, ale sivota bude dnes lepšia ako inokedy, lebo v Helsinkách prebieha Restaurant Day – čili rázna odpoveď Helsinčanov na neexistujúcu kultúru reštík, putík, kaviarní, pajzlov a podobne a existujúcu kultúru vysokých cien za nudné jedlá…a tak si tu ľudia každé 3 mesiace organizujú Restaurant Day, kedy si môže hocikto navariť hocičo a hocikde to za hocičo predávať. Skvelý nápad!!! :)
Ideme takto na suši a pokukáme po meste, čo je kde…a všetko všade zjeme :D Keby sme bývali v centre, pridali by sme sa a spravili by sme s Brezákom kopu lokší, granadír, kapustové strapačky a podobné slovenské srandy, slovenský stánok tu ešte určite nebol :P Nuž ale riť stánok, bývame na okraji sveta, sem by nikto neprišiel – tak niekedy nabudúce. 

Ak sa nepresunieme do Tallinnu (prestáva sa mi tá myšlienka páčiť, Tallinn je jak BA a potom BA stratí čaro inakosti), tak dúfam, že si neskôr nájdeme byt v štvrti Katajanokka – tam je prístav, okolo more, saméééé more a kúsoček do mesta! :) Nájomné za 2i byty sú ale od 1000€/mes. do 2500€/mes., takže neviem-neviem veru. Uvidíme. Zatiaľ je fajne v Pitäjänmäki, aj keď sa cítime odrezaní od života.*

Inak som včera bola na tanečnom kurze a všetko ma dneska bolí :D Včerajšie choreografie boli na africký a jamajský štýl, inak povedané MAKAČKA, a moje nohy zažili středověk, prisámvačku! O_o Jo, a naozaj neviem tancovať nič iné ako brušné tance (a aj to je diskutabilné) tak, aby to vyzeralo pekne. :D

To mi ale nebráni už teraz sa tešiť na ďalšiu srandu, ktorú som si zmyslela….v ďalšom tanečnom trimestri (či čo to je?) sa prihlásim na HAVAJSKÉ A POLYNÉZSKE TANCE! :D Teda, ak otvoria kurz a bude mi vyhovovať čas. Ak nie, tak možno írske tance? Alebo indickú bhangru? Nikde tu neponúkajú kurzy ľudových fínskych tancov, to by bolo asi najlepšie (teda vzhľadom na môj imigrantský status…a zvedavosť!), ale fakt to tu neviem nájsť. 

Ešte aj ten kurz fínčiny by mi prospel, respektíve mala by som DNES začať počúvať svoje Kuuntele ja opi suomea (“Počúvaj a uč sa po fínsky”) CDs od FinnLectury, ktoré som si kúpila – najlepšie sa mi učí počúvaním a nie zapisovaním si blbej gramatiky, to má na mňa nulový dosah.

Dobre veru, idem sa okiepiť a ideme na Restaurant Day. 
Dosivenia! :D

* To je dobre, aj zle, lebo v mojom prípade, keď sa zrazu ocitnem v meste v blízkosti obchodov, chytí ma nákupná nálada a zrazu mi peniaze lietajú z debetky preč. O_o Včera mi tak vyleteli za hnedú Rimmel linku na oči, odlakovač, náhrdelník, chujovinu na travel documents a sprchový gél…znie to nevinne, ale dovidenia 35€. Ech!!!

Povedz niečo

