Fínsky život – lekcie a podobnô


(K tomu sa ešte dostaneme, prečo táto fotka)

Ja tak rada robím zoznamy, tak ma nechajte :D Tuná hneď na rozcvičku, zoznam toho, čo som sa zatiať naučila hlavne o sebe vo Fínsku (a niektoré veci som si len potvrdila, prípadne ešte utužila):

  • varenie ma obťažuje
     
  • umývanie riadu neznášam ešte viac, ako predtým (a to som si myslela, že som dosiahla limit!)
     
  • pečenie je sranda, to ma celkom baví
     
  • život bez kaviarní na každom rohu ma tiež obťažuje
     
  • obedové bufety, kde si musím zobrať všetko, vrátane servítky a príboru a človek si tam nakladá z bufetu na tanier všetko v jednom neestetickom bordeli ma do istej miery celkom teší (šak lebo sloboda výberu!), ale na druhej strane mi to príde ako čistá sedláčina (hlavne, keď vidím, čo a ako si dávajú ľudia na tanier). 
     
  • tiež ma obťažuje, že po dojedení obedu musím zobrať svoj tanier, príbor, servítky, pohár na vodu a šálku na kávu a ísť to nasledovne odovzdať:

    – zvyšky jedla z taniera + servítky do koša na jedlo
    – príbor na tácku s použitými príbormi
    – pohár na vodu do odkladača na poháre
    – šálku do odkladača na šálky
    – plytký tanier do komínka s plytkými taniermi, hlboký k hlbokým
    – ak je aj dezert, tak miska na dezert k miskám a zvyšky do koša

    …a za toto zaplatím 8-9€. O_O Chápete? Za školskú jedáleň!

  • pranie a vyvesovanie prádla je fajn
  • život s chlapom je oveľa menej pain in the ass ako som si z rečí naokolo mohla myslieť, ale empiricky som si potvrdila, že chlapi NAOZAJ hádžu oblečenie na zem kdekoľvek a potom ho tam NAOZAJ nechávajú. -.- (okrem jedného Dadinho psychopata, hahahhaa! :D)
  • aj 29r chlap dokáže žiť celý svoj život bez toho, aby čo i len RAZ použil aviváž a musela som prísť ja a uviesť ho do tohto luxusného aspektu života :D :D
  • fínske buchtičky a podobne sú úúúžasnééé :))
  • keď má štát príliš veľkú kontrolu nad všetkým, a predpisuje ľuďom všetko (ako tu), ľudia oblbnú, začnú chorobne dodržiavať predpisy a všetko sa stane usporiadaným, sivým, nudným a nespontánnym
  • Bratislavčania, vážte si River Park Dance School, dala by som pol kráľovstva a tri zlaté vlasy zo zázračného jednorožca za to, aby sa niečo také zjavilo tu (aj s tými cenami :D)
  • náš (teraz slovenský) výber káv a čajov v každej jednej putike NIE JE svetová samozrejmosť! Len tak pre porovnanie, výber čajov tu: čierny, zelený, rooibos. TO JE VŠETKO. Jebne ma. 
  • Slovensko je super, je totiž rôznorodé, prekvapivé, etnicky premiešané, hornaté a dolinaté, zábavné….dobre, máme tam bordel a debilov vo vláde, ale AJ TAK (ale tie nízke platy a rodinkárstvo…fuj…..ALE zase, aj za tie nízke platy si asi v SR človek užije viac srandy, ako tu, teda pokiaľ býva v nejakom mestečku)
  • škaredé počasie mi nevadí, pokiaľ mám kam ísť a čo tam robiť (aj keby len – a to by bolo! – povaľovanie sa v kaviarni s knihou)…pokiaľ čučím doma jak nesvojprávna a na nič nemám peniaze, ide ma drbnúť

…a aby som nadviazala, tak čo tu robím, keď nemám čo robiť, vonku je hnusne, všade je draho a chytá ma existenciálna úzkosť :D

  •  čítam si
    – včera som si kúpila americký National Geographic a architektonický časopis Dwell, takže strašný luxus – šak ma to aj stálo 13€ – značne to zvýšilo moju kvalitu života :) Problém je, že príde deň, keď ich oba dočítam…a potom si musím ísť kúpiť ďalší časopis…

  • pozerám Sex v meste O_O
    – toto som v BA nikdy nerobila!!! Prisámvačku, za celý svoj život som videla asi 2 diely tohto ehm…veľdiela…, ale len za včerajšok som videla TRI diely. Dokopy, odkedy tu máme telku, som videla asi 8 dielov. Pozerám to, aj keď je to strašná chujovina, odbúrava mi mozgové tkanivo a prináša mi pocit, že so mnou asi niečo nie je v poriadku, keď bytostne netúžim po týchto ihličkách (tie sú také Carrie!) a dokonca sa mi ani nechce ísť do New Yorku a absolútne ma nezaujíma, čo píšu v novom Vogue (ale minule som si kúpila Marie Claire, haha! lenže tam sú aj články mimo sveta módy). 
    A každá cicka, kerá kuká Sex v meste musí mať svoju obľúbenú z hentých štyroch, že? Pravidlá treba dodržiavať, takže ehm, ja mám najradšej MIRANDU a hneď po nej SAMANTHU. CARRIE ide so zaťatými zubami tretia a posledná je CHARLOTTE, tá ma neuveriteľne vytáča absolútne všetkým.
     
  •  bezmyšlienkovite browsujem internet a čítam si blogy, online edície novín a recepty (aj keď ma furt nebaví varenie)
     
  • nakupujem online!!!! 
    – toto je veľmi nebezpečné…a v BA som to nikdy nerobila. Niečo som chcela, tak som išla do Auparku alebo do Eurovey alebo tak. Tuná idem na eBay a browsujem. FML. Ak nebrowsujem eBay, tak som často na Asos.com, kde mám už asi 8 vecí v “save for later” košíku, vrátane vecí, ktoré sú mi momentálne na holý ko..berec – napríklad tieto šaty. Všetkému som ale (zatiaľ) odolala a objednala som si akurát tento sveter, lebo má krásne farby a je eko.
  • píšem rozsiahle články na tento blog
    – šak vidíte. 
  • kreslím
    – aspoň niečo produktívne 

Jééééžiš. Sivota, nuda. Ešte asi 3,5 týždňa a sme v Bratislave…budem VŠADE, a STÁLE! Takže, kto by ma chcel stretnúť, prejdite sa niekde po meste, ja budem určite niekde a všade a stále jesť pečené gaštany a piť medovinu. Júúúj.

P.S.: TOTO BUDE O CHVÍĽU V BA!!!! Všetci tam choďte, a ja vám budem extrémne závidieť. Ani neviete, aké kultúrne mesto sme…a ani ja som to netušila, kým som sa nepresťahovala sem. :D 

Povedz niečo

