Joulupukin perkele

Stockmannovská vianočná výzdoba, som odfotiu. :)

Úplne netypicky ma tento rok chytá vianočná nálada! :D Možno preto, lebo žijem v krajine Joulupukkiho…a hneď za ruským humnom je Dedo Mráz, no bodaj by ma vianočná nálada nechytala, žejo. Celkom sa tomu teším, lebo minulý (a predminulý a predpredminulý a predpredpred…) rok som vianočnú náladu absolútne nemala a celé Vianoce a šmé okolo toho som brala len ako dobrú príležitosť na zožratie obscénneho množstva lokší a vypitie nevhodného množstva medoviny. Jo, a na robenie VIANOČNEJ ČEČINY!!!! :)

Od minulých Vianoc s mamou bojkotujeme vianočné stromčeky – stačí si ísť nazbierať čečinu do najbližšieho ihličnatého lesa (v našom prípade Záhorie – vo fínskom prípade celé Fínsko :D), kúpiť si kvetinársku zelenú špongiu, namočiť ju do vody, postaviť do nejakej misy (tiež s vodou), čečinu nastrkať do špongie, natiahnuť svetielka a ozdôbky a kochať sa.

Takúto čečinu si postavte na nejaký stolík/schodík/nejaké vyvýšené miesto a pravidelne dolievajte vodu…vydrží kľudne aj mesiac a pol bez opadania :)

Tieto Vianoce budú špeci, lebo budeme obaja s Brezáčikom v Bratislave tvoriť záhorácku čečinu (a žrať obscénne množstvo lokší a piť nevhodné množstvo medoviny) a užívať si kaviarňový život. Tešíme sa! :)

Ale o čo mi tu ide? Vianočná nálada! A darčeky! Každý poriadny blogger musí aspoň raz za rok napísať nejaký wishlist, inak nie je poriadnym bloggerom. Môj fínsky wishlist obvykle zahŕňa kaviarne, limonády, bryndzové halušky a pohľady na hory a údolia, to vieme, blabláááá, ale dneska prišiel čas na vianočný materialistický wishlist!

Takže, nepohrdla by som napríklad s…:

Samé drahé veci, že? :P Ech.

Ale klídek, úplne sa uspokojím s darčekmi ako sú tanier cesnačky, ryžový nákyp, bryndzové čokoľvek, Kofola na hektolitre, medovina, Demänovka, bratislavské rožky, perkelt, strapačky, rajčinová polievka, chlieb s oškvarkovou nátierkou!!!, lokše na všetky spôsoby, tá kapusta, kerá sa dáva ku kačici :D, knedle vole, limonády v Primy, hocičo u Shtoora, cestoviny so špenátom a neviemčím u Pulitzera, bársčo z jedálneho lístku v Patrónskom Pivovare… :)

Jedlo a Vianoce, Vianoce a jedlo. Už čoskoro!!! :D

P.S.: Kto by bol extra bohatý, môže mi kúpiť vinohrad 2i byt v River Parku s balkónom smerom na Dunaj, videla som, že sú tam teraz byty na predaj. :D 

Povedz niečo

