Predvianočné Helsinki a slovenské plány

Vianočná výzdoba v centre pri Stockmanne :)

Predvianočné Helsinki a slovenské plány

Včera som sa zase raz umne vyhýbala tomu, čo by som mala robiť (web, plagáty pre SZ, umyť riad, aj navariť by sa niečo zišlo…) a polovicu dňa som strávila nakupovaním v meste – no a tú druhú polovicu zase plánovaním slovenského výletu. :D

V Helsinkách sa už na plné gule predvianočne divočí, v Stockmanne hrajú vianočné pesničky, na piatom poschodí sa predávajú ozdoby všetkého druhu, po meste rundia partičky japonských turistov nakupujúcich Marimekko obrusy a podobne…reštaurácie sú už všetky kompletne obsadené s pikkujoulu dejchánkami a v Alku sa objavil glögi (nealkoholický je aj v potravinách!).

Sociálne deprivovaná som sa vďačne ponorila do tejto predvianočnej divočiny a kúpila si bohovskú taštičku na kozmetiku s mopslíkovským ksichtom, sponky, čierny opasok na pás s mašľou, čokoládovohnedé úzke nohavice pre mamu v Lindexe a folklórne pôsobiacu vestičku v H&M – a ešte 4 skvelé vianočné darčeky! :) Dovidenia peniaze, ste obeživo (ale zajtra mienim napísať mojej bankovej cice Isabelle, že NUTNE potrebujem nejaký sporiaci program :D).

Nuž ale stálo toto za to, náladu som mala vylepšenú asi o 500%. :)

Po návrate s nákupov som sa aj so svojou mopslíkovskou taštičkou jala vymýšľati program na náš slovenský rekreačný pobyt. A ej veruže som vymyslela! :D Zatiaľ máme toto:

  • balet Labutie jazero v novej budove SND 
  • 3 dni v Bardejove (Brezáka porazí, keď to tam uvidí, Štiavnica dostane vážnu konkurenciu) + ešte musím kuknúť čo tie kúpele a za koľko
  • stretko so všetkými našimi kamošmi na vianočných trhoch
  • výlet do Brna aj s Gimlim za Inkou a Michalom a ich tibeťákmi
  • výlet do Trnavy na Trienále plagátu Trnava – je tam aj výstava fínskeho plagátu, kto by bol toto čakal? :P
  • 3-dňový keramický minikurz tu, spravím si poriadne čajové megašálky! :) Brezák ešte s hlinou nerobil, ja už áno a strašne mi to chýba, tak sa teším jak blázen. :)

Ešte by sme tam niekde chceli strčiť tradičnú Banskú Štiavnicu (fakt si tam musíme kúpiť byt, šak sme tam furt :D), Piešťany a Budapešť alebo Belehrad vlakom – to už ale budeme riešiť na mieste, nechce sa mi toľko organizovať. :)

Deň pred odletom dostanem výplatu, takže budem kráľ, cha. ;) 

Och, a no dobre.
Špinavý riad a opraté oblečenie na vyvesenie ma volajú!

Povedz niečo

