Ticho s deckami, Ilkka a nudné Joensuu

Nuž veru deti moje, i toto je centrum Joensuu. I ba čo by vás hrôza schriapla, takto veru temer každé fínske mesto vyzerá. O_O

A na tretej fotke vidíte priateľské ceny obedového menu v nejakej miestnej reštike s nevábnym vchodom, dokonca aj mimo centrálnej…eh….ulice.

Keď som fotila tieto prudko inšpiratívne výjavy, vonku bolo -11C, sibírsky vietor a sivota. U Brezákovho brata v Ylämylly bola nejaká detská oslava (rozumej, ani za boha sme nechceli ísť k nim – vidieť veľa deciek pokope vrieskať a otravovať je najlepšia antikoncepcia!!), ale našťastie nás záchránil môj skvelý kamoš Ilkka a vybehli sme s ním pokecať na čaj a SOBÍ CHLEBÍK!!! (4,50€, štvrtá fotka) a neskôr sme ho zaviezli domov, kde sme si dali ešte jeden čaj a zjedli sme mu štyri bonbóny z dánskej bonboniéry, ktorú dostal od kamošky vo Viedni (Ilkka teraz mimochodom tvrdí, že sa asi presťahuje po skončení Mgr. do Viedne, lebo ho v Joensuu porazí).

No, a čo sa dneška týka, vonku je -10C a krásne, rozprávkovo sneží, čo na chvíľu rozptýlilo moje akulturačné traumy z ticha a deciek, ALE! keďže teraz zase decká spia, je tu šero, VŠETCI KURVA DO PIČE ŠEPKAJÚ A POZERAJÚ TELKU POTICHU a mnou kmása strašná anarchistická chuť hodiť na zem nejakú vázu a začať nahlas hulákať a spievať nejakú slovenskú ľudovku á la Sedemdesiat sukien, popritom tancovať, vyskakovať a dupať jak stádo slonov po celom dome.

Čo mám robiť?!?!?

Zatiaľ nerobím nič, len pekne poslušne po fínsky sedím v šere v mojom modro-bielom pásikatom svetríku, nič nikomu nehovorím, v duchu nadávam jak ožratý pohan a jediným znakom mojej anarchie bolo, keď mi omylom jebla krabca džúsu na stôl a spravilo to pleskavý zvuk. 

Och joj. O_O

2 thoughts on “Ticho s deckami, Ilkka a nudné Joensuu

  1. Spätné upozornenie: Bizy Gŕl | mimivofinsku

Povedz niečo

