Don’t Push The River, It Flows By Itself

…alebo vo Fínsku po slovensky, takže: Netlačte na rieku, tečie sama. :)

Jedna z mojich obľúbených průpovídek, ale kvalitne som na ňu zabudla a spomenula som si až dneska, keď mi Brezák povedal, že moc pičujem a je to unavujúce. O_O Reality check a slap!!!, takže odteraz NEPIČUJEM (okrem na blogu, ha! ale menej! fakt!) a nechám sa unášať fínskym jazerným prúdom…a nebudem svoju zimnú, temnotou osivenú osobnosť tlačiť do žiadnych akulturácií, ba ani anti-akulturácií (ktorá sa deje, keď si napr. čítam SME, ale nie Helsingin Sanomat wtf).

Pekne klíííídeček. Fínsky klídeček. :)

image

Inak som si ale všimla, že aj cez všetky moje pičungy sa tu zabývávam, lebo keď sme napríklad s Brezákom riešili, že či Tallinn, cítila som, že nie. Že Fínsko! Že radšej na sever, napríklad do Oulu, ale stále vo Fínsku.

Dobré by bolo aj Laponsko, je tam málo kreatívnych agentúr a veľa sobov…mohli by sme mať veľa práce a počas nekonečných nocí pozorovať polárnu žiaru. A ak by sme bývali napríklad v Rovaniemi, mohla by som popri práci študovať super zaujímavé non-degree programy na rovaniemskej univerzite (napríklad tento: Komunitné, umelecké a environmentálne štúdiá!!! ÁÁÁNO!!! To napísali asi pre mňa!!! O_O).

No uvidíme, zatiaľ sme pekne spokojne (!) v Helsinkách, akurát sa asi v januári-februári presunieme bývať z Pitäjänmäki späť do Kallio…proste ĎALEKO SME A NIČ TU NIE JE. Downsizing nám nerobí problémy, takže ak nájdeme dobrý 2i byt vo veľkosti tak okolo 40m2 kde sú povolené psy, ideme do toho. :)

Hmmm a inak, teraz som v zaujímavej situácii, že sa veľmi teším na bratislavskú návštevu, ale zároveň mám pocit, že ideme príliš skoro. Akože, že som si to tu ešte dostatočne nevyžrala! :D Ako zástanca teórie “no pain, no gain” som totiž presvedčená, že len keď si to tu poriadne, ale PORIADNE vyžeriem v celej svojej mĺkvej, depresívnej, studenej poobednajšej temnote a vyšťavím sa z peňazí na hovadinách tak, že budem žrať mesiac omastené krumple – že LEN VTEDY to tu celé pochopím a naozaj sa zabývam a pofínčim.

…taký nomádsky obrad prechodu, chápete? :D

Potom si dám na znak úspešného prekonania postliminálnej fázy vytetovať na prdel zápästie ksicht Villeho Valla motív fínskej výšivky (teraz je to prudko trendy v SR, ako som si všimeu na Fejsbúku…ale teda ľudia si tetujú slovenskú, nie fínsku výšivku…mohla by som si aj ja dať, piešťanskú! :)).

image

(kiitos)

Veru tak, spravím tak. :)

A keď sa vrátime z bryndzovej rodnej hrudy, NAUČÍM sa po fínsky, ale vážne!!!, lebo takto sa nedá existovať. O_O Teda dá, väčšina cudzincov tu nevie po fínsky ani mäkké f, ale ja chcem byť špeci a hovoriť. :)

Druhá v poradí bude ruština a tretia, ak ma neporazí, švédčina, alebo sámčina (ta šak a ne, sámsky treba vedieť, ako sa inak mám rozprávať s mojim budúcim vlastným sobom).

Jéééžiš, ale mi odľahlo, keď som pochopila, že prechádzam obradom prechodu. Prečo mi to nedoplo skôr…? 

Teraz som úplne v klídku. :) O nejaký čas mi hovorte už len Miimmi. ;)

Povedz niečo

