Všeličo z Beogradu

Pár nesúvislých beogradských fotiek (ale tá kačičkatá ploskačka!!! nemá chybu :D) a pár nesúvislých beogradských postrehov:

  • Chlapská beogradská fashion sú TEPLÁKY. :D Normálne tepláky – je dobré, keď majú logá samozrejme (aj v Srbsku trpia touto chorobou), ale aj keď nemajú, nevadí, hlavné je, že sú to tepláky. Niekedy sú prípustné aj ŠUŠŤÁKY, tepláky ale pôsobia…ech…elegantnejšie. K teplákom je vhodné obliecť si slušivú mikinu alebo čiernu bundu (zásadne čiernu) a športové tenisky. Hľa, Beograd effortless chic!
  • Dámska beogradská fashion zase vyzerá byť nedbalo rusky nahodená, rozumej, oblečené sú tu baby skvele, a na slovenské (nehovoriac už o unisex fínskych) pomery majú na sebe pomerne viac kožušiniek, dlhých sukní (sukien?! aj ja chcem inak), vysokých podpätkov a sú väčšinou viac namaľované. Srbky sú ale krásne, mohli by chodiť aj vo vreci a boli by zaujímavé, takže kožušinky netreba, ale teší ma pozerať sa tu po ich oblečení, lebo je to veľmi osviežujúce po Bratislave…a aj po Helsinkách.
  • Starší obyvatelia sú tu nenormálne elegantní a super nahodení! Včera sme videli jednu staršiu pani (asi 75r?), ktorá mala na sebe (asi) bouclé khaki zelený sukňový kostým (sukňa bola pod kolená, úzka), čižmičky, rukavičky, tmavohnedý kabát, malý vlnený baretko-klobúčik, dokonale upravené kučeravé, sivé vlasy a červený rúž! Úžasné! :) Hneď by som ju zaradila k dámam na Advanced Style! :)
    Dedovia tu tiež chodia vymódení, hnedé obleky, vlnené kabáty, paličky a tak. Perfiš, srbská veľkomestská noblesa. :)
  • Každý dom je tu iný a všetky (až na rôzne juhoslávske zhůvěřilosti) sú zaujímavé, a pekné. Nič tu nie je priveľmi typizované, máločo je tu omietnuté na novo a je to strašne osviežujúce, hlavne po dokonale obnovenom Fínsku, kde nevidno poriadne žiaden život v uliciach, lebo nikde ani smietka, nikde žiadna street art nálepka….no tuná v Beograde je VŠETKO a je to super!!!
  • Keby sa mi chcelo, naučím sa srbsky za chvíľu, lebo textu (ak nie je v cyrilike, ehm) dobre rozumiem, včera som si čítala bulvárne noviny v kaviarni a normálne som rozumela všetkým článkom! :D Mienim si dneska kúpiť ELLE, alebo niečo podobne intelektuálne, a zlepšovať svoju neočakávanú srbčinu. Haha!)
  • Všade majú palacinky. VŠADE. Toto je moje mesto. :D 
  • Kto z pevnosti Kalemegdan nevidel, ako sa zlieva rieka Sava s Dunajom a tým vytvára megaobrovský tok s neuveriteľnou silou, nevidel ništ.  

Viac neskôr, musím sa namaľovať, obliecť a (keď si dá kávu) vyhnať Brezáka von, neďaleký trh čaká na preskúmanie! :) Ešte vám aj spomínanú pevnosť neskôr ukážem, ale najskôr musím od Brezáka vyšmatlať nejako fotky, ktoré som fotila jeho zrkadlovkou včera….ó bože, POTREBUJEM tento foťák!*

* henten – Fujifilm FinePix SL260 – lebo je malý, nie je tam veľmi čo nastavovať (na to nemám nervy a ničomu nerozumiem) a aj tak vyzerá, že bude dobre fotiť. Okrem toho nie je drahý (ale ehm…z ďalšej výplaty…), a Fuji foťák som ešte nemala, takže by som rada vyskúšala. :) Ale aj podobné Canony a Nikony, ta móže byť, niečo takéto….musím upgrade moje fotky, keď už toľko fotím a potom to vešiam na blog, ta ňe. 

Povedz niečo

