Späť v sobej zemi

Olemme takaisin Suomessa!

…čili, sme späť vo Fínsku! :) Let bol pozoruhodný, lebo Gimli mal divokú náladu, vkuse sa mrvil, vyťahoval sa z psej tašky, omylom som naňho vyliala trochu jablkového džúsu, škrabkal labkami do lietadlového okna (keď sa mu podarilo vykĺznuť z psej tašky), fučal, vyplazoval jazyk….no, veselé to bolo. -_-

Ukľudnil sa až v posledných 15min (prí)letu, keď som už bola úplne na prášky, ale zvládli sme to nakoniec. Po dlhej, zasneženej vychádzke, jedle a nemravných radovánkach s plyšovou mačičkou Džejmý je už úplne pokojný a niekde chrní…tipujem pod stolom v kuchyni na našom mäkkom, tyrkysovom koberčeku z Ikey. :)

Nuž, a teraz som zase rada, že sme späť vo Fínsku! :) Niet nad takýto dvojbydliskový život, hehe. Určite by stačilo aj pendlovať medzi…čo ja viem…Tornaľou a Bratislavou napríklad, ale Helsinki – Bratislava je lepšia kombinácia! :)

Zima tu fičí na plné gule, -9C, sneh všade…ale stmieva sa o 16.00, takže depka nikde a len biela krása (a tehličkaté domy). Toľko snehu je, že Brezák tvrdí, že bezsnehová jar nepríde tak do konca marca minimálne – ale je to fuk, tento rok mienim budem chodiť na hapkido (utorky, nedele) a na brušné tance (štvrtky), nejaký nekonečný sneh si ani nevšimnem. :P

Brezák bude zase chodiť na aštanga jógu, dúfam, že mu to prinesie veľa duševnej vyrovnanosti. :D

A slovenský výlet! Dovoľte mi malé zhrnutie, kým nezabudnem na všetko:

  • prileteli sme 16. 12., odleteli sme 11. 1., leteli sme s Finnair (ktorí majú také krásne logo, že dovi!)
     
  • stretli sme celú moju rodinu, okrem oboch ujov a deda…ech, a vlastne aj bratranca a jeho frajerky, takže sme v podstate nikoho skoro nevideli?! O_o :D Nabudúce!!!
     
  • VLAKMI sme navštívili Banskú Štiavnicu, Brno a Belehrad (články tu, tu, tu a tu a ešte budú, mám veľa fotiek! dobrých! zase som skromná
     
  • 2x sme boli v KC Dunaji
     
  • 3x sme boli u Shtoora
     
  • 1x sme boli v Café Scherz
     
  • 3x sme (2x bez Brezáka) boli v božskej Schoppe, posledne včera! Odporúčam pospolitému ľudu slivkové gule so strúhankou! :) A ak sa vám tam bude zdať draho, predstavte si, že ste z Fínska, a hneď vám bude lacno. :D
     
  • asi 4x sme boli u Pulitzera, posledne tiež včera (pulitzerovské bryndzové pirohy, MŇAM!)
  • Brezák to 1x prehnal s vínom v KC-čku a raz s nebezpečnou kombináciou dvojitých sliviek (52%) a piva, ktoré do seba nalievali na Nový rok s mojím otcom u Pulitzera. FACEPALM! Ale prežili to, obaja :D 
  • 2x sme boli vo Verne, vždy sme našli miesto! O_o
  • 1x sme boli v divadle, na Labuťom jazere v novom SND :)
     
  • 1x sme boli v kine, na Hobita v 3D 
  • 1x mal Brezák labilný mentálny obraz (inak povedané, k***a do p**e, ale strašne mu j****o), z ktorého boli následne labilní všetci naokolo, okrem Gimliho teda :D
  •  896x som jedla niečo s bryndzou :D 
     
  • 1x sme boli na aštanga jóge, u skvelého Jara Páveka :) Ešte teraz si cítim celé telo…namaste :P
  • 2x som bola doma vo vani, posledne tiež včera!
  • 1x sme boli u kaderníčky, tradične v Salóne Susan u nás na Kramároch…tam vedia, čo a ako :)
  • kúpila som si: 1x gýčovitú srbskú kľúčenku, 1x hnedé Tamaris čižmy s podrážkou jak vojenská kanada, 1x vlnenú sukňu modro-hnedú, károvanú (sekáč, 2,50€ na Dunajskej!), 2x božské vlnené šáliky (sekáče, oba tiež na Dunajskej), 2x menčestráky (hnedé v Beograde, čierne v BA), 1x KAŠMÍROVÝ sveter (Tesco Lamač fešn), 1x termotričko (Tesco Lamač fešn), asi 5x gaťky, 2x 100% hodvábne kravaty pre Brezáka (sekáč zase, Dunajská), kozmetiku všelikde, kurvocicovské legíny so vzorom hadej kože, ktoré som si následne zabudla v BA :D 
  • prečítala som si Poco rubato od Vaculíka a Kadlečíka, Jaro je tady (tiež Vaculík, super fejtóny), začala som si čítať The God of Small Things od Arundhati Roy (dosť znepokojivá depka…a zabudla som si to v BA) a V mene otca od Ballu (a zabudla si v BA!!!) a až teraz som sa konečne dostala k čítaniu (nie listovaniu si…) si Mestských zásahov (M. Vallo, O. Sadovský) …tak sa urbanisticko-architektonicky obroďujem :P

…ale to nie je to najdôležitejšie, lebo: 

  • 1x som videla Martinku z Turca na prednej stránke Života!! :D 

Už mi ništ netreba, možno ešte pozrieť si jeden brilantný diel avízovaného megainteligentného sitcomu “Hlavne, že sa máme radi”, ktorí bude predpokladám, že megaúspešným projektom…ale asi nie moja šálka čaju, ehm. Ta ništ, ja budem kukať na Discovery, ako sa stavajú mosty a bagrujú sa základy pre mrakodrapy a ako Bear Grylls žužle červíky a čúra do zvlečených hadích koží…each to his own. :D

Posielam čitateľom môjho žvástoplátku (TM) mrazivé fínske pozdravy! :)

Povedz niečo

