Pofínčenie

Prišla som na to, že moje jesenné pičovanie od nevidím do nevidím nemalo nič až tak spoločné s Fínskom, Pitäjänmäki alebo čímkoľvek….okrem tej JESENE.

Jeseň proste nezvládam. Na jeseň sa zo mňa stáva čistý diabol, hrôza, hlavybôl, Sauron!!!! O_O Budúcu jeseň sa teda tým pádom buď dočasne presunieme do Laponska (kde už bude asi zima), alebo niekde na Krétu/Bali. :D

Teraz máme nádhernú, iskrivú zimu, mrzne až praští (túto noc bolo -26C!), z všeihriska s bránkami kúsok od venčoviska nám spravilo mesto ľadovú plochu (! musím sa naučiť korčuľovať), slnko svieti, sneh sa trblieta, chodím zababušená jak cibuľa (okrem včerajška, ups), Gimli cupitá po snehu vo svojom modrom kabátiku, Brezákovi trčia z modrého šálika len oči a hipsterbrýle a je nám bohovsky.

Okrem tejto zimnej radosti, ako už nadpis napovedá, Bryndzová Mimi sa pofínčila! O_O Furt síce neviem fínsky, ale:

  • začali sa mi hovadsky páčiť naše “zežer-čo-len-chceš-s-čím-len-chceš” obedové bufety

  • dokonca som si začala myslieť, že by sa tento systém mal zaviesť aj na Slovensku! :D napríklad v takom Slovak pube – no zobrala by som si bryndzové halušky na jednu polovicu taniera a bryndzové pirohy na druhú polovicu taniera a otočila sa takto s dupľou 3x! aj za 9€, kľudne. :D
  • prestal ma obťažovať pohľad na nulové farby, a ako Pseudofín (TM) som to začala oceňovať. teraz v tých kopách iskrivého snehu sú jemné farby a tehličkatá červená skvelé…nijako nerušia krásu zimy :))
  • život bez plotov mi furt príde divný, ale zase – zajace si môžu behať kade chcú! rastliny môžu rásť, ako sa im zachce! citlivý prístup ku prírode!!!
  • už viem rozoznať elektrické löyly od dreveného, tradičného löyly (t. j. para v saune, ktorá vznikne, keď na kiuas, tú piecku, šprtnete vodu, najlepšie studenú jak prdel Islanďana) 
  • súhlasím so všetkými Fínmi naokolo, že neexistuje lepší vynález ako Abloy kľúče a zámky :D 

Ďalší level bude, že mi zblonďatejú vlasy, začnem piť hnusné pivo bez peny za 8€ a postavím si mökki (chatku) pri jazere so saunou. :D

Povedz niečo

