Jesť ako taký Fín

Aby som len nepindala, pozrime sa radšej na môj dnešný obed! :D

Bola som vo vývarovni Factory Pitäjänmäki asi 250m od kanclu, mali výborné plnené kapustné listy, grilované kuracie prsia (ja som ich nejedla, ale Gimli áno, takže museli byť dobré), lingonberry sauce, krémovú petržlenovú polievku s kukuricou (DIVNÉ, ale prekvapivo dobré), hranolky a ešte nejaké ďalšie dve jedlá, ktoré si nepamätám (jedno bola tá šošovicová vec, čo mám na tanieri, to druhé nejaké mäso).

Takto, ako vidíte môj tanier, jedáva vo vývarovniach väčšina Fínov – zdravý šalát, hlavné jedlo (alebo aj viaceré naraz, proti gustu..), príloha (alebo aj viaceré naraz, proti gustu.. :D).

K tomu si dáte buď vodu, alebo ružovú, asi malinovú limonádu, prípadne niečo, čo sa nazýva “domácim pivom”, ale neverím tomu ani náhodou, lebo to nemá ani penu, ani žiaden obsah alkoholu, ani pivnú farbu, a ani pivnú vôňu. Voláky megaodrb. Ale chlapi si to dávajú, veselo (proti gustu…!!!) a s chuťou. 

Po zjedení polievky, a hlavného jedla (s CHLEBOM! ražným, ole hyvä) je niekedy k dispozícii aj dezert (väčšinou všelijaké mousse-ovité, penoidné artefakty s tekutejším lekvárom, ako je v slovenskom kraji zvykom..okrem štvrtka, vtedy sú božské palacinky) a je nepísaným všefínskym pravidlom, že káva/čaj sa pije až po jedle a pri prípadnom dezerte. Božechráň nejakú anarchiu, neexistuje…!!!

Potom je ešte ďalším nepísaným všefínskym pravidlom, že všetci na seba poslušne čakáme, a nikto od stola neodíde skôr, vstáva sa synchronizovane ako na spartakiáde, riady sa odnášajú spoločne a do kanclu sa ide spoločne. 

Tak veru, tímový fínsky duch. :D

A ešte nejaké od veci veci, ktoré sa mi hlavou (a laptopom) honia:

  • Garance Doré pindá na skinny džíns :D  
  • super rozhovor s Debbie Millman, AIGA President Emeritus O_o
  • bola som s Gimlim u veterinárky, som ľahšia o 156€, ale Gimli je zdravý
  • toto je bohovská stránka – na základe vecí, čo vyplníte do svojho profilu vám stránka odporučí rôzne oblečenia (bohužiaľ nie veľmi zimné…ak si odmyslím kabát za 440 doláčov), ktoré sú eticky a ekologicky vyrobené…a ešte sú aj pekné a kvalitné! 
  • turecké kurvičko-pipky kreacionistky!!!!!! :D :D :D
I tak. Idzem pracuvať!

Povedz niečo

