Z Petržky do Pitsku

Petržka, Mierko, Karlovka, Devínska, Milda, Hodžko…

Ta ale Blava (ha) nie je jediné mesto s hovorovými názvami…aj od Brezáka som sa minule nejaké dozvedela! :) Voilá:

Kruununhaka – Krunikka (tu je jediná helsinská kórejská reštika!)
Hakaniemi – Hagis (kúsok odtiaľto sme predtým bývali, super štvrť)
Sörnäinen – Sörkkä (sem som chodila na tanec chvíľku)
Pitäjänmäki – Pitsku (tu teraz bývame)
Lauttasaari – Laru (krááása táto štvrť, a je to ostrov!)
Töölö – Tölikkä (tuná bývajú skoro všetci moji kolegovia)
Punavuori – Rööperi (kedysi pochybná štvrť, teraz luxus jak blázen)
Katajanokka – Skatta (snívam o tom, že raz budeme bývať na Skatte, ach)
Herttoniemi – Hertsika (tu som ešte furt nebola)
Pukinmäki – Puksu (a ani tu)
Santahamina – Santis (a ani tu ne, ale tuším to vlastní fínska armáda)
Suomenlinna – Suokki (tu som bola, je tu krásne! fotky 1, fotky 2)

A aj s mapkami, lebo mapky majú šeci radi (klinutím si ich zväčšite):

slangmapka1 slangmapka2 slangmapka3 slangmapka4

Insiderské helsinské info…nao u haz it. ;)

Povedz niečo

