Rybiššška s batátmi – RECEPT

Cítim vo vzduchu, že prichádza ten deň, kedy budem vedieť variť! :D Jedným z neklamných znamení tohto jasavého dňa je to, že aj z čistej improvizácie mi (obvykle) vznikajú jedlé veci. Brezáka ale tak či tak zvyknem varovať tradičnou frázou “toto som ešte nikdy nerobila, takže neviem, čo z toho bude”, ale možno to funguje ako zaklínadlo…a zaklína to moje výmysly na jedlé jedlá. :D

Dneska som bola v potravinách na tzv. “zdravom nákupe”, išla som si hlavne po kiwi a nashi hrušky, lebo som mala na ne chuť, ale keď už som tam bola, vzala som aj rybu, batáty, rôzne mrazené blbosti, mrkef, kešu orechy, konzervovanú kukuricu a pod. 38€ fuč, že dik. Okrem iného som vzala aj gluteeniton (bezlepkové) zeleninové šnicličky (to, že boli gluteeniton nebola moja hlavná motivácia, ta ale poteší…zeleninové šnicličky forevr!), ktoré som mala v pláne lenivo vysmažiť s volákou ryžou…ale nakoniec som spravila bohovskú mangalicovú srbsko-magyar-fínsku pečenú rybu s batátovým pyré a s kukuricou von der konzerva. :D Ta a keďže to bolo dobré, a megajednoduché, a ešte aj zdravé, tuná máte recept! :)

MANGALICOVÁ SRBSKO-MAGYAR-FÍNSKA PEČENÁ RYBA S BATÁTOVÝM PYRÉ A S KUKURICOU VON DER KONZERVA

Ingrediencie:

  • voláka biela ryba, fakt nie NIE losos….rybacie…prsia?? nech to sú, to je najjednoduchšie :P
  • olivový olej
  • 2 (3, 4…) strúčiky cesnaku
  • sladká (magyar) paprika
  • (srbské) grilovacie korenie
  • údená soľ (šup do Eurovey, majú v Marks and Spencer!)
  • čierne korenie
  • jeden plátok mangalicovej slaniny! (majú vo farmárskom obchode v Tescu Lamač)
  • 1,5 batátu (cca 0,5kg?)
  • trošku masla
  • od oka sójového mlieka
  • kukuricovú konzervu

Postup:

Nakrájame si batáty na malé kúsky a dáme variť do osolenej vody. Kým sa varia, môžeme si pripraviť rybiššku.

Umyjeme si teda rybu (ja som mala spomínané neexistujúce rybacie prsia, mne bolo hej). Pripravíme si pekáč, nakvapkáme doňho tak za 2-3 lyžice olivového oleja. Ak scete, zapnite si trúbu (ja som ju dala len na 90C, a rybu som piekla pomaly a dlho). Rybu plytko nakrojíme na viacerých miestach našikmo, následne si roztlačíme cesnak a vmasírujeme ho do ryby. Rybu zasypeme (poriadne!) paprikou, grilovacím korením, jemne posolíme (MÁLO! mangalica je slaná že dovi), trochu pokoreníme. Z mangalicovej slaniny si odkrojíme asi 0,5cm hrubý plátok, ktorý následne nakrájame na malé kúsky a šupneme na rybu. Rybu poriadne pomasírujeme, nech je marinovaná zo všetkých strán, a slaninu naspäť poukladáme navrch (môžete to urobiť aj opačne, ale to by bolo príliš logické :D). Šupneme rybu do trúby, zakrytú v pekáči.

Kým sa ryba pečie, zlejeme batáty a vmiešame do nich cca 3 lyžice masla. Ja nemám mixér, takže som ich štýlovo roztláčala obracačkou na palacinky :D…takže vy si nejako roztlačte batáty, a prilejte do nich od oka cca 2dl sójového (alebo normálneho, ale fuj…viete koľko je v tom HNISU?!) mlieka a spravte z toho normálne pyré. Niektoré recepty ešte hovoria o pridaní trošky medu, ale nemala som med, tak som ich nechala len tak, a aj tak boli dobré. :)

Rybu pečte tak 10-15min na slabej teplote a keď je hotová, švacnite si ju na tanier aj s batátovým pyré a s kukuričkami z konzervy. Takto budete mať červeno-oranžovo-žlté jedlo, a to je vítaný fakt v bielo-sivom zimnom Fínsku! :D

Hyvää ruokahalua kaikille. :)

Ech, a fotka? Nemám, zežrali sme to pred fotošútom! :P

One thought on “Rybiššška s batátmi – RECEPT

Povedz niečo

