Mimina akulturácia Vol. 895

nudaosamelost

 

Život vo Fínsku je pre mňa z veľkej časti oproti Slovensku serióznosť, nuda a osamelosť. Inak povedané, presný opak môjho ex-života v Bratislave.

Má to niekoľko dôvodov:

– všetko je tu drahé jak hovado (jedlo, drinky, lístky na kultúrne akcie*…)
– prostredie je dosť predvídateľné
– a nikde takmer žiaden street art!
– ľudia sú tu naozaj uzavretejší
– a držia sa svojich kamarádskych skupín, do ktorých sa dostať je ťažšie ako vliezť princovi Williamovi do postele wtf
– som, a navždy budem imigrant
– nemám lóve, takže mám existenciálnu krízu (a prehlbuje sa! ešteže kamošova mama je tu psychiatrička :D)
– adaptácia z môjho rozmaznaného, bohémskeho, kaviarňovo-povaľačského lifestylu na fínsky simple life štýl je BOLESŤ A SEBAZAPRENIE (ako povedal klasik, môj ex-ex, haháááá, to zabil)
– nikde tu nie je PORIADNA čajovňa, kde by sa dalo zašiť, piť čaj, váľať sa na vankúšoch a hrať sa Monopoly alebo čo

No proste Mimina akulturácia Vol. 895. -.-

Včera som dostala mierny záchvat plačlivého zúfalstva, že “chýba mi Dada, chýba mi Kuči, chcem ísť do Shtoooooooora, neznášam vareniééééé**, nikto sa tu s nikým nebavíííí, som nezamestnaná socka, so štátnou podporou ledva splatím najomnéé, kde je jar?!, a je to tu vážne a osamelééééé”, ale dneska sa už celkom liečim. Akurát, ako správny exhibicionista, o tom musím sem napísať, samozrejme!

Teraz ma ľutujte.
VŠETCI! PORIADNE!!!!!

A ešte mi povedzte, ako by sa dalo žiť ZÁROVEŇ v Helsinkách, a v Bratislave. Lebo obe mestá sú super, obe krajiny sú super, akurát každé m(i)esto má pre mňa ten problém, že v istom momente ho začne byť príliš, a potom musím ísť do toho druhého! O_O :D

Keď ma omrzí povaľovanie sa pri Dunaji, môžem ísť do Helsínk a povaľovať sa pri Baltskom mori (to je tu brutálne krásne).
Keď ma omrzia helsinské obedové bufety, skočím do hocijakej putiky v Bratislave na bryndzáky a Kofolu.
Keď sa mi nebude chcieť pozerať na brezičky, jazerá a borovice, vytrepem sa do dubových lesov pri Piešťanoch.
Keď mi začnú liezť na nervy slovenskí burani, pôjdem sa ukľudniť s kultivovanými Fínmi.

Popritom ale budem na toto všetko musieť mať peniaze! FML!!! :D

 

Jééééžiš, toto je tiež. Idem radšej robiť kamarátke pozvánku na svadbu, už ju len dokončujem….ale svadba sa koná na Morave, a keď si predstavím tie SLNKOM zaliate moravské vinohrady, stupňuje to moje akulturačné hysáky. :D

Nemá človek pokoja! :D

 

* včera sme si zmysleli, že by sme chceli ísť na balet do Národného divadla….no piču s ryžú, 2x lístky (také lepšie, že aj by sme niečo videli)? 100€, cica! Hneď nás prešla chuť kultúrne sa ísť obrodiť.

** už si na to varenie zvykám, ale aj tak to má pre mňa príchuť starej tetky zo Spiša, furt zašitú v kuchyni. Proste varenie nie je cool! Teda nie pre mňa, niektorých to baví…ja to beriem ako nutnosť – ale inak, zlepšujem sa! Pohla som sa od stavu číreho utrpenia a bezradnosti ku stavu trpenej nutnosti, ktorá vie byť aj kreatívna. :D Jo, a tie hrnce v ilustrácii, to preto! Porád riešim žrádlo, umývanie riadu, potraviny….GLAMOROUS. -.- :D

Povedz niečo

