O nosení hocičoho

20091220_01 20110114_01 20110513_01 20110524_02 20110610_02

 

Všetky fotky sú z Hel-Looks, helsinského street-style blogu.

Ak si odmyslím nekonečnú snehovú zimu, Helsinki – na rozdiel od Bratislavy – skrývajú nekonečný kreatívny potenciál, minimálne, čo sa týka sebavyjadrenia oblečením (a tiež divnými kombináciami jedál a akoževarenia, ale o tom inokedy, dnes len ohrievam pizzu zo včera :D).

Tu si totiž môžete na seba dať naozaj ČOKOĽVEK!

A niekedy si niečo aj dať nemusíte – viď Brezákova hipisácka ex-frajerka, ktorá celé minulé leto veselo chodila po meste bosá…a nikto ani okom nemihol. :P

Helsinki sú relatívne malé mesto (okolo pol milióna obyvateľov, 1,2 milióna majú “veľké Helsinki”, resp. oblasť Helsínk, Espoo, Vantaa..), ale ľudia tu žijú big city life, aspoň v porovnaní s Bratislavou – a nie sú tak príšerne konzervatívne úzkoprso malomeštiacky (sorry Blava, ale fakt! nikdy nezabudnem na tie pohľady ľudí, keď som išla raz poobede po Obchodnej s červeným rúžom – človek by si myslel, že mi narástol chobot na ksichte, alebo čo?!)!

Chce sa vám ráno sa obliecť do závesu zo sekáča a nazvať to “sukňou”…? Budiž, len do toho.
Chce sa vám nosiť tyrkysové dredy po pás? Kľudne.
Ste chlap, ale máte rád tmavočervený rúž, a vysoké podpätky? Nuž, dobre!
Chlpatý, mamutí umelý kožuch + lesklé, zlaté hadie legíny + modré tiene? Bring it on!!!

Normálne mám s tým problém si to ešte uvedomiť a využívať, ale NAOZAJ tu môžem vyzerať, ako sa mi zachce.

Začala som opatrne, mám omylom čierne vlasy, nikto nerieši (len ja!). :D

Takisto mám zatiaľ tri relatívne beztvaré mikiny (jednu Maguru, jednu pandiu z KappAhl, jednu túto sivú z Lindexu) a kľudne ich nosím v ich beztvarom…beztvare (ha). Toto by sa mi v BA nestalo, tam totiž väčšina ciciek vyzerá ako naozajstné ŽENY, a väčšina chlapov vyzerá ako naozajstní CHLAPI, takže sa tam tomu podvedome prispôsobujem, chodím so zvýrazneným pásom, prdelka v krátkej sukni a pod.

…nuda!!!

Máme tu kamoša, ktorý je supermodel(ka!). Umelecké meno má VJ, je prvým (-ou?) modelom (-kou?), ktorý/á fotí a predvádza rovnako mužskú, ako aj ženskú módu a vo Fínsku spôsobil ťažkú senzáciu (tu je o ňom článok po anglicky). Niečo ako fínsky Andrej Pejić! :)

VJ s typickými kožušinkami.

Včera sme sa s VJ-om a s jeho frajerom (áno, VJ je gay, get over it) stretli večer a išli sme na pizzu. VJ mal na sebe čierne uzučké legíny, čierne poločižmy na podpätkoch, dlhý čierny sveter, 2x kožušinový golier, čierny kabát, 5 badass prsteňov a umelý blond cop na svojich prirodzene blond vlasoch. Dosť často VJ k svojim čierno-čiernym outfitom nosí aj tmavý rúž, to ale včera na sebe nemal, bol off-duty. ;)

Prudký štýl!!!

A v pizzérii nikto ani okom nemihol. VJ si tam chodil na svojich dlhokánskych modelkovských nožiskách, kožuch okolo neho lietal, prstene zvonili a NIKTO NERIEŠIL.

Viete si toto predstaviť v Bratislave…?! :D Ja teda nie! Najprv by mu asi debili vypičovali do skurvených buzerantov, potom by ho nejaký sedlák vysmial, a nakoniec by ho zmlátil nejaký tupý nácek (napriek tomu, že VJ má skvelý árijský ksichtík). -.- Lebo Slováci sú super, ale sú v niektorých veciach pribrzdení, konzervatívni, malomeštiacky sedláci, a nedá sa to vydržať.

Tuná je to ale v pohode. VJ si chodí po meste v kožušinkách, médiá sú z neho na větvi, ľudia sa niekedy pozerajú, ale skôr na jeho štýl, ako na to, že očividne prekračuje genderové bariéry.

Plus body pre Helsinki!!! :)

A tak teda aj ja trochu vymýšľam, šak môžem! :) Napríklad teraz mám tmavosivo-strieborné nechty (a jeden má žlté bodky). Chodím si vo svojich beztvarých mikinách, a dobrovoľne vyzerám ako antisexy krabica z Ikey. Kúpila som si vo výpredaji LESKLÉ, HADIE (!) čierne legíny (a nosím ich). Keď sa mi chce, idem von nenamaľovaná, keď sa mi chce inokedy, idem sa naobedovať do miestnej putiky so smokey eyes jak blázen.

Sloboda v sebavyjadrení, ach! :D
Táto sloboda inak do istej miery kompenzuje neslobodu vo výbere kaviarní a pod., takže dobre celkom.

Keď si raz dám tyrkysové dredy a vytetujem si na chrbát rysa, klídek. To tie Helsinki… ;)

 

A ešte som zvedavá – keby sedláci neriešili, čo ste zač, ako by ste sa nastylovali? Čo by ste sa odvážili spraviť? ;)

2 thoughts on “O nosení hocičoho

  1. hehe, tak toto ma fakt pobavilo :-)..pjekne postrehy.. akurat, ze ja si vzdy predstavim, ako sa ten vystylovany clovek doma nakrucuje pred zrkadlom, kym sa kamsi vysikuje a kolko casu stravi, aby nasiel a potom skombinoval tie spravne kusky..specialne u chlapov by som z toho mala celkom obavy.

Povedz niečo

