Spanilé helsinské popoludnie v centre, keď kvetinky kvitnú a rumunské cigánky predávajú na rohoch čerešne.

Haha! Akože SKORO – pozrite sa, akú utešenú zimu ešte máme :P Ale inak, pekné to je, len už aj samotní Fíni začínajú byť na prášky z toľkého (netopiaceho sa!) snehu, nehovoriac už o mne. Aj keď, mne ako správnej plytkej cicke, vadí nie ani tak ten samotný sneh, ako fakt, že musím dokolečka nosiť to isté v kuse. Nabudúcu zimu si zaobstarám 3x väčší šatník, alebo čo! :D

Nasledujú fotky, kliknite pre zväčšenie! :)

kamppi_lasipalatsi
Tu vidíte časť mesta Kamppi – námeste medzi Lasipalatsi a Kamppi shopping mallom a v pozadí slávna KAPLNKA TICHA – Chapel of Silence.
kamppi2
Prudko dekoratívne-romanticko-inšpiratívna architektúra na Kamppi. :D A slniečko svícííííí!
kamppi
Kamppi shopping mall a pekno-podivuhodná plastika v strede. :)
chlpaňa
Chytili sme štáb niečo natáčať. Tieto CHLPATÉ MIKROFÓNY (alebo čo to je…pre seba si ich volám CHLPAŇA, ako aj istú časť ženského tela, ahem) ma odvždy fascinovali! :D
centrumH
Centrum centrovaté, vzadu ďalší shopping mall Forum, ak pôjdete dopredu po tejto ulici, prídete k Stockmannu a k Svenska Teatern (Švédske divadlo), ktoré je zase pri Esplanadi, najvýstavnejšom helsinskom námestí, resp. korze :)
aleksanterinkatu_zase
Aleksanterinkatu (Šaniho ulica, haha) a Stockmann, najnebezpečnejšie miesto v Helsinkách, hlavne ak máte veľa peňazí. :D Ja tam chodím kupovať lacné plátna na maľovanie a psie jedlo. Och joj.
stockmann
Stockmann podruhé, a naša jarná móda.
lasipalatsi
Táto celá budova sa volá Lasipalatsi (Sklenený palác) a sú v nej TRI (!!!) dobré kaviarne! :) Jednou je Café Lasipalatsi, druhou je Café Java a tretie miesto sa volá Om Café. Všetky sú drahé jak blázon (rozumej sám croissant bez ničoho v Café Lasipalatsi – 3€), ale výborné :)
ja_keskusta
Kosa je a fučí jak blázen, nahodila som zase moju žltú páperovú bundu a storočnú čapicu. :D
postitalo
Budova hlavnej pošty prudko pripomínajúca bratislavskú budovu Ministerstva dopravy a neviemčoho na Námestí slobody.
vltavaravintola
Česi tu majú vymakané PR – toto je jedna zo siete (!) českých hospod na fínsky štýl, kde si môžete dať pivá (s penou, podotýkam) a rôzne české dobrůtky s fínskymi cenami (cesnaková polievka v bochníku – 8€ bejby!). V týchto miestach nebýva obsluha, všetko si objednávate pri pultíku, ale našťastie jedlo vám donesú, po to si ísť nemusíte…
pasila
Výhľad na zasnežené stavenisko v štvrti Pasila, kde je aj jedna veľká vlaková stanica.
gimlipracovna
A tuná sme už u nás doma – Gimlík má divokú náladu u nás v home office izbe a divoko vyplazuje jazyk :D Vzadu vidíte kúsok z tibeťáckeho portrétu, ktorý maľujem kamarátke do Švédska.
darcekbabke
A babka má pozajtra narodky (ja som mala zase včera hehe), tak som jej poslala darček! Bab, o chvíľu by si to mala mať doma :)

Ta tak veru! :) Inak nič nové, mala som narodky (24r!), boli sme s Gimlim na tibeťom stretnutí v sobotu, zožrala som otrasné množstvo mrazenej pizze, objavila som tu super grepovú minerálku (alebo čo to je….nejaký soft drink), vytočila som sa na Brezáka, napísala som dneska dva dlhokánske accounťácke emaily Olavi klientom na Slovensku, včera som upratala bordel v byte (okrem kuchyne, s tým nech si užije Brezák) a kúpila som si Lumene rúž za 11€, lebo zjavne som strašne bohatá, a musím míňať, žejo.

Najbližšie vám ukážem pár tibetích fotiek, niet nad našu tibetiu mafiu! :))

One thought on “Spanilé helsinské popoludnie v centre, keď kvetinky kvitnú a rumunské cigánky predávajú na rohoch čerešne.

  1. Ten chlpatý mikrofón sa slangovo volá “pes” :-) A tá tyč, na ktorej je pripevnený zasa “šibenica”, alebo skrátene “šiba”. No a samotný mikrofón je vo vnútri toho psa, ktorý je navlečený na oválnom obale v tvare cigary a preto sa obal volá “zeppelin”… :-) Koniec krátkeho slovníčka TV techniky. :-) A súčasná budova Min. dopravy, spojov… bola pôvodne postavená ako “Poštový palác” ! To sú náhodičky :-)

Povedz niečo

