Mimi v……. Berlíne/Tallinne/Bratislave/Mníchove/Budapešti/ani srnka nepoví?

image201304200004

Nech sa páči, môj autentický ranný, premýšľajúci ksicht a vačky pod očami :D Svetrík je inak tyrkysový, ale tuná je zelený…no budiž. Za mnú papierové vejáre, ktoré doniesol Brezák z Japonska. 

Minulé leto som sa z Kaviarnice na Dunaji presťahovala do Helsínk. Dostala som tu part-time prácu grafickej dizajnérky, môj Brezáčik tu bol…ideálne spojenie kariéry a života dokopy! Vážené feministiské čitateľky, týmto nechcem povedať, že Brezák = celý môj život, ale pravdou je, že v mojom živote zaberá veľmi dôležité a významné miesto. :)) <3

Neskôr sa firma, v ktorej som pracovala dostala do finančných problémov, o prácu som prišla….hľadala som ďalšiu, a ništ….ale neva, lebo s Brezákom máme naše biznis dieťa (nevrieska a netreba mu meniť zasr…. plienky) Olavi Creative Oy, a tak pracujeme na Olavi World Design Domination spolu. :)

Brezák žije v Helsinkách už asi desať rokov, a už mi viackrát hovoril, že ho to tu začalo pred pár rokmi otravovať. Poznám, mňa takto zvykla otravovať Bratislava. :D Šak čo si povieme, malá je (ale pekná), furt tie isté ksichty všade, a človek má asi nejaký vnútorný limit na to, koľkokrát ročne môže ísť po tej istej ulici (napr. po Šancovej), kým ho to nezačne strašne nudiť. Mimochodom, na Šancovej je PALACINKA LACINKA, kultové to miesto!!!! Choďte si tam dať tvarohovú s čučoriedkovým džemom. ;)

Vymysleli sme si teda, že sa niekam spolu presťahujeme! 

Ja z toho som tak 50:50 nadšená a nenadšená, lebo šak:

a) ááááno, Helsinki sú drahé, a ak tu chce človek kultúrne žiť, chodiť von, a užívať si života, musí mať nekresťanské peniaze, ktoré my teraz nemáme….a zase sedieť doma v byte za 860€/mes. je dosť zbytočný luxus
b) niééééé, ešte som Helsinki nestihla celé preskúmať!!! nelámem nad týmto mestom palicu, určite sú tu nejaké cool miesta, kde sa dá príma vysedávať, je tam dobrá atmoška a tak!
c) ale zase je pravda, že nám to tu veľmi tým životným štýlom nesedí….my sme typy na mesto á la Beograd (bez toho fajčenia pls), a Helsinki sú pravým opakom Beogradu (okrem tej pevnosti, aj tu je jedna – Suomenlinna)

image201304200002Vačky podruhé!

Ja si porád melem svoje o Tallinne, ale takisto zvažujeme Berlín, Mníchov (môj nápad, super príroda naokolo)…ale zhodli sme sa na tom, že ak chceme ísť do Nemecka, tak si na to musíme najprv našetriť, a keď už máme let do Viedne, tak rovno môžeme zostať cez leto v BA a tam žrať melóny každý deň, piť minerálky z Tesca, chodiť na Obchodnú do putík na lacné obedy a ušetriť si postupne dostatočné lóve napríklad aj na Mníchov. Alebo Berlín.

Môj pocit z tohto je značne ambivalentný, lebo šak mám rada Bratislavu, všetky moje naj kamošky tam sú, moja rodina tam je, poznám tam každú putiku….ale na druhej strane, zase sa vrátiť späť!!!! :D Uuuuááá! Mňa tá Bratislava magicky priťahuje, a nechce ma pustiť. :D Na ešte tretej strane, ak je Bratislava len transfer medzi nejakým iným mestom, tak som v klídku, a teším sa. Bude to (pracovný) oddych! :)

Aj keď už máme v BA v podstate booknutý byt, stále je možné, že dáme verziu Helsinki – BA – spať z BA do Helsínk – presťahovanie sa aj s nábytkom do Tallinnu, ale to ešte nevieme, stále debatíme o všetkých možnostiach. Olavi je fínska firma, a bolo by výhodné byť niekde s dobrou (a lacnou pls) dostupnosťou do Fínska – a takýmito m(i)estami sú Tallinn, Riga, Gdańsk-Gdynia, Vilnius, Berlín a Petrohrad.  A možno Varšava ešte.

image201304200005

Inak, tento Gdańsk!!! Uvedomujem si, že zrovna Gdańsk nie je mestom, ktoré väčšinu ľudí napadne, ako THE PLACE TO BE, ale pozrite sa na toto:

Toto, deti moje, je nenormálne nádherná baltská pláž v Gdańsku. O_o A takých že tam je…! Ešte nikdy som v Gdańsku nebola, ale odvždy ma tam ticho ťahá, a strašne rada by som tam zostala to tam videla. Poliaci sú fajn ľudia, majú fajné jedlo (ignorujte drby v slovenských a českých médiach na poľské potraviny, minimálne v Poľsku sú fakt dobré, a majú tam oveľa širsí výber všetkého), hovoria rečou, ktorú by som sa vedela naučiť celkom rýchlo, a v Gdańsku, resp. v susednej Gdynii sú Gdynia Design Days. Čo sa dostupnosti týka, chodia odtiaľ lode do Helsínk (drahé jak hovado inak) a lietajú tam pravidelné letecké linky. Mne to znie dobre! Jo, a ako bonus 40-miliónový trh, ťažko by nám bolo nenájsť poľských klientov, žejo. :)

No ale vymýšľame a premýšľame. Mne je v podstate jedno, kde budem bývať (ak to bude v Európe), pokiaľ bude dané m(i)esto spĺňať nasledovné:

1) v meste budú útulné putiky a kaviarničky, do ktorých sa dá zašiť s Gimlim a s Vogue knižkou
2) krajina to bude bezpečná, a ľudia príjemní
3) ľudia nebudú burani, a budeme si môcť dizajniť na úrovni
4) nebude všetko všade rovnaké
5) život tam nebude extrémne drahý (sorry, Nórsko! :D) a budeme môcť všelikde chodiť a robiť všeličo

Ešte jeden Gdańsk, tentokrát mesto.

Kde skončíme ani srnka nepoví, ale dám echo! Potom budem musieť zmeniť názov blogu, haha…

Máte nejaké odporúčania, kam áno, a kam nie? Tipy? Pindy? Sem s nimi!

—-

Jo, a nie sme nevyrovnaní, netrpezliví a neschopní vydržať na jednom mieste, ale akurát radi cestujeme a všelikde žijeme. Nomádi! :) Každý nech si žije svojím štýlom, my sa radi presúvame, a sme zvedaví na všetko.

10 thoughts on “Mimi v……. Berlíne/Tallinne/Bratislave/Mníchove/Budapešti/ani srnka nepoví?

  1. krásny myšlienkový prierez..
    písomná maturita z jazyka slovenského, slohový útvar – úvaha,
    nabitá informáciami, srandičkami a úprimnosťou..
    a milujem tyrkysovú.
    a bohužiaľ, austráliu..:(

    1. Hahaaaa, aku znamku by som dostala na maturite? :D
      Tyrkysova je najlepsia <3 Aj teraz mam tyrkysovy svetrik…a nahrdelnik s tyrkusovou…a este aj kabelku mam bezovo-tyrkysovu :) Mierna uchylka!

  2. Aj ja mám tyrkysový náhrdelník, dokonca mi raz poslúžil ako objekt, ktorý som fotila :-) Chcela by som mať tvoje starosti (nemyslím to ironicky). Ale nechápem, ako sa ti mohla za tak krátky život zunovať Bratislava. Zaujímavé je, že všetky miesta, z ktorých si vyberáš, sú na sever od Slovenska (prípadne severozápadne). Ja osobne by som si vyberala smerom na juh :-) A čo sa týka reči, ktorou sa hovorí v Nemecku, mám otázku. Tá fínska hatlanina je pre teba prijateľnejšia? Pre mňa by asi nebola.

Povedz niečo

