Počteníčko o všeličom

Dneska ništ múdre odo mňa (niežeby tu teda niekedy bolo niečo múdre), ale zato všelijaké počteníčko! Choďte si navariť bylinkový čaj, usaďte sa, a čítajte si. Dneska prekvapivo veľa počteníčka v slovenčine alebo v češtine, som sa prekonala. :D

Najprv….ak pôjdete na web Powerjoga.sk, tak v časti Úvod uvidíte takýto plagát:

kongres-2013

 

Húúúúúú, veru tak, jógový workshop v Piešťanoch! :) My s Brezákom ideme, musím akurát zaplatiť hentú zálohovú platbu. Kto sa chce pridať, rýchlo mi povedzte, ak sa poznáme, skúsim vyšmeliť prespanie u babky, spojíme to s piešťanským výletom. Ak sa nepoznáme, tak sa na workshope spoznáme. Namaste. :)

 

Ďalšia akcia kam s Brezákom ideme je tento skvelý workshop v Poľsku. Hľa:

“The Cieszyn Castle invites graphic design students and designers to participate in social design workshop conducted by Slovak design team Dizajn na Kolesách. Workshop will be held in 13–17.05.2013 in the Castle Cieszyn. Participants will gain practical experience in cooperation with the third sector organizations.

Designers will be create special projects dedicated Cieszyn’s St. Luke Hospice and the Museum of Protestantism, which will help in promoting of their activities. All graphic elements will be created in collaboration with organizations and will be circulated free of charge to implement. The workshop are organized within the project “Protection of the common cultural heritage – Behrens synagogue in Zilina” with Stanica Žilina-Záriečie.” 


TEŠÍME SA JAK HEBEDO!!!! :) Na workshope máme hradené ubytovanie aj jedlo, akurát sa tam musíme sami dopraviť. A môžem vziať aj Gimlíka! Ak si tento blog práve náhodou číta nejaký ďalší workshop účastník, nezvezieme sa spolu nejako? :) Dajte mi vedieť na mia (@) olavicreative (.) fi, kiitos! :)

 

A keď už sme pri tom Poľsku, na Stanici Žilina-Záriečie je zasadená brezička z Osvienčimu.

Jarní úklid v tele – aké prírodné srandičky pomáhajú na čo, a kedy. Niektoré veci sú tam samozrejmé, ale iné sú viac špeci. Mrknite sa. Ja budem robiť jarní úklid bryndzovými haluškami a medovinou až na Slovensku, tuná síce už máme jar (sneh je dole), ale tak je hnusne, že by som len palacinky žrala. Fail!

Ako navariť marocké šampiňóny s kuskusom. Inak celý perfiš blog, som húkd! :) A to aj keď ma nie veľmi baví varenie…ale inak, už sa to zlepšuje, akurát moja nenávisť k umývaniu riadu je nemenná a konštantná. Aspoň nejaké istoty v živote… :D

PA225149a

Istanbul for 91 Days – dvaja týpci sa rozhodli, že zhruba každé 3 mesiace sa presťahujú inde. Teraz sú v Istanbule, a tak o tom blogujú….super! :) Inak, dosť inšpiratívne pre nás s Brezákom :D Ale my sme sa viac-menej zhodli, že pre nás by bolo fajn striedať Slovensko (TEPLO, JEDLO, PIVO, MELÓNY, KOFOLA) a sever Fínska (KOSA, SOBY, SNEH, BEŽKOVANIE). Navrhujem Bratislava VS Kemi alebo Oulu! :) Vymyslíme toto. Cha! Jo, a kuknite si aj Busan for 91 Days, ach Kórea…. Dedovizeň moja, ťahá ma to k Tebe furt! :)

Veľmi zaujímavý článok o tom, ako bolo zničené zemědělství v Čechách (a myslím, že to platí aj na Slovensko).

“Půda, tento nenahraditelný statek, je od převratu a i v současnosti jen předmětem zájmu různých developerů jako místo, kde lze nejsnáze a s nejnižšími náklady stavět. Podél silnic, kde se před časem rozkládaly řepné lány na té nejúrodnější půdě stojí dnes bednovité stavby různých skladů. A spolu s řepnými lány, na kterých rostlo bílé zlato, jak jsme se učili v zeměpisu, zmizely i cukrovary. Není řepa, nejsou cukrovary, že. „Zemědělství nepotřebujeme,“ říkali nám po převratu politici, „potraviny dovezeme“. A tak se i stalo. Dovážíme vše, co bychom si dokázali sami vyrobit a zaměstnat nezaměstnané.” 

A na tú istú tému, tento týpek si pestuje v agrokruhu všetko možné, a darí sa mu celkom. :) A fakt som tie kruhy našla na Gúgl Maps. :P

University of Copenhagenbrutálne dobré free kurzy na Coursere!!! Zatiaľ som zahlásená v kurzoch New Nordic DietScandinavian Film and Television, ale láka ma aj Kierkegaard a Origins….áááá, toľkieho výberu veru… O_o

Terve.cz – teraz si môžete kúpiť fínsky dizajn aj v ČR a v SR! :) Ale kto by chcel niečo špeci, čo v obchodíku nie je, musí povedať mne, a ja vám to s maržou 250% doveziem. Ha.

Úúúúúúúúžasnýýýýýý dom od Aulík Fišer Architects! O_o

Čistý archgazmus, ach….ajm in lááááv! <3

A keď už archgazmus, tak aha jaká škôlka! V špirále okolo stromu!!!! O_o Ak zo mňa raz nič nebude, ALE budem mať peniaze, dám postaviť stromové škôlky po celom Slovensku wtf. :D (Vo Fínsku netreba, tu sú stromy všade, tu obyvateľov netreba od malička učiť k úcte k prírode, lebo ju majú.)

…že už nie sú koncentračné tábory? Ale áno, , tie pre zvieratá! A najnovšie mieni nejaký jebo priemyslovo chovať kurence v bezvedomí.

hyberkure04

“Základní myšlenka jeho vize je jednoduchá: zbavme kuřata schopnosti cítit bolest tím, že jim zasáhneme do mozkové kůry, která zpracovává podněty z nervové soustavy. Z kuřat by se tak stala jen hmota masa necítící bolest a neprožívající stres nebo frustrace.”

….tuším prejdem na vegánstvo (s tzv. bryndzovou výnimkou), toto je už príliš!!!

A posledný link, chystám sa na článok Postmoderna – Neoliberalismus jinými prostředky, ale ešte som nenabrala odvahu. :P

Príjemné čítanie prajem! :)

…a buďme všetci vegáni s jednou povolenou nevegánskou výnimkou (á la u mňa bryndza…a vo Fínsku by to mohol byť napr. sob, lebo tie voľne pobehujú po vonku, nie sú v žiadnom koncentráku), možno aspoň tak pomôžeme zmene svetu k lepšiemu. ;)

One thought on “Počteníčko o všeličom

  1. ja si prosím vegánstvo s výnimkou fishandchips,
    fuckt nemôžem za to, že v minulom živote som bola
    čistá angličanka!!
    archgazmus je krásny novoid!

Povedz niečo

