Bezdiakriticka uvaha o Ruzinove

Ospravedlnujem sa ctenym citatelom za barbarstvo pisania bez diakritiky, ale moj laptop je okupovany Brezakom, a ja mam jeho finsky, kde mozem pisat len veci ako: tyttööööö, äääiti, Luleåååå…ale nic makkucko lubozvucne slovenske. Chcela som povodne dnes sem vycapit uryvok spominajuci Helsinki z bozskej knihy “Moji mili Slovaci” od uja Klobasu – Julia Satinskeho, ale…sak viete ako on krasne, lubozvucne pise – a to by bez diakritiky neslo! (Inak od veci, ale videli ste niekto niekde jeho knihu Expedicie? CHCEM)

Takze ziadne lubozvucnenie, ale RUZINOV.

Mame kusek od domu, chodim tam s Gimlim mat komplexy z extremne zdravozijucich, joggujucich ludi s perfektnymi zadkami :D

Ruzinov je ako take male Finsko uprostred Bratislavy. So slovenskym bonusom bordelnych smetakov (ale fajne, aspon mozem hadzat hocico hocikam a nemat klucik od drevenej smetnej budky ako v Pitäjänmäki), veselo pomalovanych domov (vacsinou sa to da, ale zrovna nas panelak ma niektore okna hnusnej oranzovej – to keru sfetovanu hlavu napadlo?! to by mali zakazat…), 568x viac kaviarniciek a senkov, a vinotek, kde maju sudove vina od vymyslu nie sveta, ale Karpat.

Vzhladom na to, ze je to kompletne naplanovane sidlisko, ulice su pravouhle, domy maju medzi sebou finsky velke zelene rozostupy (Gimli-friendly!) a vsade su krasne, vyrastene stromy. Joo, a mame tu zivu cyklisticku komunitu, tiez a la Finsko/Piestany! Nakoniec sak rovina, siroke chodniky, kto by sa na cajgel nevycapil, vsakze. Okrem autorky, ktora je leniva, a nema bike, a nema peniaze na bike, tak chodi pesi a elektrickami.

Ak zatial znie moje ruzinovenie idylicky, tak veru….prenajatemu konovi v danej stvrti sa na zuby nepozeraj, ale teda….musim sa priznat….ze expresne rychlo ma Ruzinov zacal nudit. -.- Nemame tu les, nemame tu kopec, nemame tu vinohrady, nemame tu polia…su tu len ulice, a domy, a domy a ulice. A Rohlik, a Strkovec…a este krasny Mondrian:

Klik na zdroj.

…a este tu mame U Deda, legendarny to podnik!

Klik na zdroj.

Samozrejme, ze je to tu 8689x zabavnejsie, ako nas spartansky, minimalisticky nudny zivot v Pitäjänmäki, ale Kramare su Kramare! Ak mi nahodou eurovnik zarodi a oberiem k jeseni urodu tak…ech…110 000 Euro, pojdem si kupit byt na Kramaroch, lebo dats ma h00d, a tam je to v Bratislave samozrejme ze najlepsie. ;)

Je ale zaujimave zit niekde inde v Bratislave, ako tam kde som zila predtym a v kuse – clovek hned ziska iny pocit zo zivota.

Napriklad teraz uz nechodime trolejbusmi, ale elektrickami – a este k tomu cez Trnavske myto, jagavu perlu bratislavskej krasy! :D Takisto teda nevybieham s Gimlim do lesa, ale presusam sa s nim po miestnych (pravouhlych) ulickach. Nuz a na obedy nechodime do Slnecnej Zahrady, ale k Dedovi (co je win! maju aj krokety a najlepsiu tatarku, oooch).

A co je tiez zaujimave, ak ideme do mesta, elina nam stoji bud priamo na Obchodnej, alebo rovno na Kamennom namesti…predtym som vzdy isla na Hodzovo a do samotneho centrovateho centra som presla pesi – a teraz je moja prdel do centrovateho centra milostivo privezena – pohodlne, co si budeme hovorit! :)

Mame tu aj maly trh, mäsiarstvo s otravnymi predavackami, co sa vas 76x spytaju, “ci je to ALE FAKT vsetko, a nechcete este hentie rebierecka??”, kaviaren s ulisnym, primitivnym casnickom co hocikomu tyka (je rovno za rohom od domacich potrieb, consider yourself warned), vyborny obchod so zdravymi potravinami, kde si chodim kupovat bezlepkove peciva, super kaviaren kusok od zastavky Herlianska-OC Retro, samotne OC Retro kde nic nie je….a tak. Objavujeme! :)

Mavam aj take dni, ze sa mi Ruzinov super paci, a nemienim sa odtialto uz nikdy pohnut…a potom ich vystrieda moj obvykly cestovatelsky nepokoj, a napada ma, kde vsade (a kludne aj len v ramci Slovenska) by som rada chvilu zila, a ake to tam asi je. Asi som mala tu etnologiu dokoncit, potom by som mala v naplni prace chodit na vyskumy, a “niekde by som chvilu zila, a zistovala ake to tam asi je”. :D Ej veru, ale neskoro je uz!! Druhykrat na ten domov dochodcov profesorsky zbor uz nemam nervy! Esteze mozem zit vselikde aj ako graficka dizajnerka, ved aj tak uz vacsinu prace robime online. :)

Uvidim este, co si budem o Ruzinove mysliet o par mesiacov. Mame najom bytu na dobu neurcitu, ale ak odideme pred decembrom, nevratia nam zalohovu platbu…takze asi tu budeme aspon dovtedy, vianocne trhy sa predsa nevynechavaju, vsakze! :)

Uvidime, uvidime…..vsetko je vo hviezdach….a v klientoch, dizajne, najmoch, a tak. ;)

 

….

Teraz ale budem musiet akutne zaliezt OKAMZITE do sprchy, lebo Brezak vedla mna pozera nejake nudne videa so spevakom depresivnej skupiny Tool, a ked budem tie zvasty zastretym, toolackym hlasom pocuvat este 3 minuty, rozkopnem nejake okno a v Ruzinove budu mat anti-ruzinovsku divocinu. :D

 

One thought on “Bezdiakriticka uvaha o Ruzinove

Povedz niečo

