O tom, čo mám rada

oblubeneveci

Dnes sebastredný post o mojich obľúbených veciach!

Zrovna dnes ráno som si totiž čítala najnovšie číslo Monocle (ktorý tiež v zozname o pár riadkov nižšie nájdete), v ktorom vždy dávajú veľký dôraz na to, aby človeku aj tie najmenšie maličkosti (ajhľa, štylistický skvost!) dávali dôvod na radosť…i tak som sa dnes dozvedela o dobrých značkách príborov s drevenou rúčkou, alebo o dôležitosti správne nadizajnovaných vypínačov. A aj o tom, že slávny fínsky architekt Alvar Aalto dával pri svojich návrhoch obrovský dôraz práve na kľučky, vypínače, prahy a pod….všetko v duchu Gesamtkunstwerk, alebo konceptu “úplného umenia”:

The concept of the Gesamtkunstwerk, the total art work entered the aesthetic discussion in the 19th century as a romantic utopia, signifying the interplay of architecture, music and dance. Already with its first great advocate, Richard Wagner, it underwent a shift towards the symbolic reconciliation of art and modern life. At the beginning of the 20th century, architecture took over the pioneering role: while in the Vienna Secession and Bruno Taut’s expressionist architectural fantasies we still feel the afterglow of romanticism, the Bauhaus proposed the Gesamtkunstwerk as a radical means of reorganizing work.

Môj osobný Gesamtkunstwerk je síce asi dzedzinská zlátanina hovadín, ale proti vkusu…. :D Kuknite sa teda na zúžený výber toho, čo mi dáva dôvod na radosť, furt, porád a stále!

comamrada

  1. Fatra. Som úchylná na minerálku Fatra, a môžem ju piť furt, čo teda zrovna nie je megazdravé, ale…lepšie ako piť borovičku, že? :D
  2. Spomínaný Monocle časopis. Ak vás už nebavia články o ceckoch Eriky J. a vráskach Helenky V., zakúpte si Monocle, a vaše mozgové, a duševné závity sa príjemne osviežia.
  3. National Geographic! A ešte aj GEO je dobré :)
  4. Moja skvelá eko-bio-hipsterská korková peňaženka od Corkor, portugalskej značky so samými super vecami.
  5. Ručne robený, krásny a funkčný nauli debilníček! :) Aj s fínskou vlajkou…mala by som tam teda dať už aj slovenskú, nech nie som hovado :D
  6. Tohto (asi) pufového čínskeho psíka nápadne sa podobajúceho na vystrihaného tibeťáka, prípadne pretlstnutého mopslíka som kúpila v Prahe v čajovni za 300Kč. Ani ho nemali v ponuke, ale mne ho predali, a odvtedy ma stráži :))
  7. Divoké náušnice z Bershky! Normálny 6-eurový zázrak – môžem mať na sebe aj krumplové vrece, a s týmito náušnicami začne vyzerať prudko fešn.
  8. Hnedá tekutá linka na oči od Miss Sporty. Akože “shit brand”, ale táto linka je super!
  9. Čierna, vodeodolná linka na oči od ešte luxusnejšej značky Essence z DM…asi za 2,80€. A je super! :D
  10. Čierna maskara Shiseido Perfect Mascara Full Definition. NEEXISTUJE lepšia maskara (a hocijaká kozmetika..) ako táto shiseiďácka! Vrelo odporúčam, ja ani iné nič na mihalnice nepoužívam. :)
  11. Alverde DM biokrém na ksicht s nejakými biorajčinami. Lacné, ale dobré, a prírode je tiež lepšie.
  12. Moje prudko zajebanie vintidž RocketDog tenisky z béžovej madeirovej čipky, ktoré som si kúpila ešte v Prahe asi v roku 2009, a odvtedy ich verne a láskyplne furt a všade nosím. Mama mi ich chcela už asi 3x vyraziť, ale vždy som ju kradmou rukou zastavila!!!! Tieto tenisky mienim nosiť aj v budúcom živote. :D
  13. KC Dunaj! :) Super je tam aj tak, ale odkedy tam čapujú božský jablkový cider, nedá sa Dunaju už vôbec odolať. :))
  14. Catrice korektor na ksicht…treba takô, veruže hej. Lepší je tento od ArtDeca, ale aj tento Catrice ujde, a pritom má úplne prijateľnú cenu, t. j. tuším 5€. Nosím všade, a furt, jeden nikdáj neví.
  15. Mopslíkatá kozmetická taštička! :) Kúpená v Helsinkách, navždy zlepšuje náladu.
  16. Kórejská soška mačičky. Tá dierka je tam preto, že kedysi sa tieto sošky používali ako fľaštička na tuš. Sama sebe som túto sošku kúpila k narodeninám spolu s dvomi krásnymi kórejskými šálkami, z ktorých sa jedna pri sťahovaní rozbila, ale ešte jednu mám…tak aspoňže tak. :)
  17. Ešte jedna soška, tlstý vyškierajúci sa dedo! Údajne má plniť priania – to neviem či áno, ale minimálne je skladný, a dobre sa naňho pozerá, ako sa tak vyškiera. :D
  18. Tajomne modro-trblietavý Swarovski prívesok na krk.
  19. Cristelle & Co. skvelé žlté psaníčko (na toto nemáme slovenský ekvivalent) v najoptimistickejšej žltej, aká existuje.
  20. Sobia kľúčenka na kľúčoch….kúsok Fínska se mnú furt :)
  21. Knihy o dizajne, reklame, teórii umenia a atď. Tuná ilustratívne Ogilvyho božská kniha.
  22. Divoko farebný náhrdelník, ktorý tiež môžem nosiť k hocičomu, aj ku vrecu od krumplóv.
  23. Nie zrovna veľmi sexy, ale zato VYNIKAJÚCA podprsenka Maidenform. 40€ deti moje, ale najlepšie oplieskaných 40€. :) Ešte mám takú telovo sfarbenú, ale po jednom nešťastnom opraní má farbu poněkud nevábnou….potrebujem novú!
  24. Urputne neónovožlté krajkové tričko tuším z Lindexu, ktoré som si myslela, že sa nebude dať k ničomu nosiť, až som skončila s tým, že ho nosím so všetkým. :D
  25. Cestovná kozmetická chujovina Clarins kúpená na letisku vo Vantaa. Sú tam tiene na oči, minimaskara, skvelý lesk na pery, púder a aj blusher (líčka??? to znie drblo), a beriem si to furt a všade so sebou na cesty.
  26. Gimlík a Kale, samozrejme :)
  27. BB krém. Hocijaký, aj keď najlepšie sú tie echt kórejské, ale teraz mám Rimmel, a je tiež fajn.

Čo vy, aký je váš zoznam? :)

……….

Zabudla som dať číselko ešte na parfém L’Eau par Kenzo. Super, krásna, étericky sviežo-jemná vôňa, asi ma nikdáj neomrzí. Flakón je pod č. 2!

Povedz niečo

