Vysoko subjektívna rukoväť k bratislavským štvrtiam pre sťahovaniachtivých č. 1

Sediac si tu tak na starej rozheganej stoličke v Ružinove a snívajúc o LESE, primäla som sa napísati túto sťahovaciu rukoväť, aby ste – bratislavčania, či ne-bratislavčania – mali nejaký návod, kde si tu vybrať kuticu

Gimli premýšľa o realitách
Gimli premýšľa o realitách

Ak by si jeden myslel, že holý ko…stol viem o bratislavských štvrtiach, lebo som bola celý život zasedená na Kramároch (pri lese, uáá!), jeden by si myslel ZLE. Skoro tri roky hľadania bytu/domu na kúpu s mamou a behania po Bratislave a celom šírom okolí človeka niečo naučí! :) I tak som fajne spoznala klady a zápory rôznych bratislavských štvrtí, ktoré sa vám tu posnažím nejako vyšurápat.

Najprv si ale zadefinujme, čo považujem za skvelé bývanie, aj čo sa týka štvrti, a v krátkosti aj bytu.

ŠTVRŤ:

  • je v nej veľa zelene
  • naokolo je NIEČO, kam sa dá chodiť – les, prírodné jazero, Dunaj, lesopark, vinohrady, lúka, roklina s potokom…
  • človek sa nemusí báť, že keď pôjde po štvrti v noci o 2.00, zastaví ho sjetý piker, okradne ho a ako bonus ho prepichne nožom
  • dobré MHD spojenie do centra s minimom prestupov
  • základná občianska vybavenosť – kaviarne, šenky, škôlky, lekárne, zelovoc….a takô
  • v štvrti sa dá dobre, a NEMONOTÓNNE venčiť
  • ideálne je zo štvrte výhľad niekam, na čo sa dobre pozerá
  • aj na štvrť samotnú sa dobre pozerá, je pekná a rôznorodo zaujímavá

BYT:

  • nemá priestor zbytočne zabraný nepotrebnými hovadinami, á la nekonečne dlhá chodbisko, hala jak v paláci, prípadne komora na jedlo vo veľkosti tenisového kurtu
  • má veľké okná, a je svetlý!
  • orientovaný ideálne na JV alebo SV – mať v bratislavských horkách byt na západ je fajn…ak teda máte (na) klimatizáciu
  • má fajný balkón/terasu z ktorého môžu psiská vykúkať von a vrčať na socky vrabce pod domom, a ja si tam môžem ráno dať čaj a prečítať si noviny :)
  • ak je už v depresívnom králikárňovom paneláku, tak je pekne vsadený do prostredia, z balkóna je výhľad, a ostatné stavby nie sú na daný panelák nalepené jak napr. na Dlhých Dieloch
  • celý byt poskytuje súkromie – ak sa v byte môžete premávať s holou riťou, a nikto vás nemôže z väčšiny uhlov priamo vidieť, ste na tom dobre

(Všetci samozrejme asi chceme niečo iné….a nie všetci máme psy, takže samozrejme že vy nepsačí ľudia môžete bývať aj na Poštovej a nebude vám chýbať výbeh – ja som ale Gimliho a Kaleho alpha bitch mama, takže ja rozmýšľam ako tibetský španiel aj pre ich dobro.)

Nuž, a teraz k vlastnej rukoväti! :) Bude rozdelná na dve, možno tri časti, lebo to nescem odfláknuť. V tejto časti nájdete Nové mesto a Ružinov.

Klik, na zdroj a aj pre zväčšenie.

Mimina vysoko subjektívna rukoväť k bratislavským štvrtiam pre sťahovaniachtivých č. 1

NOVÉ MESTO
Nové mesto je tuším najväčšia bratislavská štvrť. Delí sa na niekoľko dosť rozdielnych podštvrtí, prejdeme si teda v krátkosti každú z nich.

novemesto
Kamzík – LES všade naokolo. Toto nie je štvrť, len Karpaty, zaujímavé teda, že na gúgeľ mape je to vyznačené tým istým fontom, ako ostatné podštvrte. :D

Kramáre – moja srdcovka!!! Kramáre got it all babe – výhľad až na Gabčíkovo (a z času na čas až do Álp, keď je čistý vzduch), les, blízkosť do centra, občiansku vybavenosť, dobré MHD spojenie…a free fitness, lebo sa po toľkých schodoch nabeháte každý deň, že nemusíte na nejakú zumbu ani pomyslieť :D Najkratší možný nájom nám končí v decembri, ak tu zostaneme, skúsime nájsť byt na Kramároch. V tejto štvrti sa ale blbo parkuje, v zime jazdiť je dosť dobrodružné, a ak chcete bicyklovať do práce, veľa šťastia…dole kopcom je to pohoda, ale potom to treba vyťahať aj hore. :D
Ako kramárecica tam šecko poznám, a preto vám odporúčam Slnečnú záhradu a malú cukráreň na parteri bytovky oproti, majú super zákusky. Jo, a v Salone Susan vás výborne ostrihajú a okozmetikujú, a za normálne ceny.

Koliba – vilová štvrť plná rozdrapených zbohatlíkov…ale aj nejakých normálnych ľudí :D Na Kolibe je moja škôlka a ZŠ, ktorá je super!,  a takisto Slamená búda a Schoppa. Na Kolibe sa asi dobre býva (ak na to máte), ale nie je tam takmer žiadna občianska vybavenosť. Výhľad je ale fajn, dobre sa tam venčí a je tam hneď pekný les.

Stráže – hmmm, dobre vedieť že sa to tam volá Stráže :D Na Strážach pravdepodobne nenájdete nič na prenájom, aj keď na Jaskovom rade sú nejaké domy na predaj…za nenormálne ceny. Na Strážach je takisto ten divoký dom, kde majú vnútri nejakú magickú pyramídu na koncentrovanie vesmírnej energie, ba či kieho barana. Je to kúsok do mesta, ale parkovanie otrasné, nikam sa moc nedá peši ísť (a venčenie…fail), a rovno pod štvrťou je železnica a Pražská…asi nemdobre.

Briežky – keby mi tam bohatý ujo z Dubaja kúpil dom, nebudem pindať, lebo na Briežkoch je les a aj VINOHRADY. Do centra trochu ďalej, ale asi sa tam býva fajn…ale občianska vybavenosť ešte ništ moc, musíte ísť dole do Rače.

Zátišie – štvrť plná pekných domčekov so záhradkami. Kúsok Kuchajda, a ani Zlaté piesky nie sú až tak od ruky. Relatívne blízko pri lese a vinohradoch. Občianska vybavenosť asi menšia, ale dá sa prejsť do Polusu, kde je všetko. Nepohrdnem tu domom.

Ľudová štvrť – podobne ako Zátišie, páči sa mi ten retronázov! :D Tiež tu nepohrdnem domom. Nablízku Polus a OD Slimák, kde majú prvú raw food reštiku na Slovensku. Kúsok do mesta, parkovanie asi celkom v poriadku, a je tam pekný centrálny minipark obkolesený ňuňu radovými domčekmi:

ludovenamestie

Tehelné pole – príjemné uličky, stará a zelená bratislavská štvrť. Veľa šenkov, reštík, kaviarní, dobré spojenie do centra. Nič moc pre psíčkarov, aspoň teda ja by som sa tam nudila… Prudko urbánny lifestyle! A dá sa ísť kúpať na Letné kúpalisko Tehelné pole, ktoré vyzerá príjemne, aj keď určite tam vreštia decká, a to sa nedá vydržať. :) Môžete navštevovať socky na Filiálke! A ak máte dobre orientovaný byt, vidíte na Karpaty, a to je veru oku potecha.

Trnavské mýto – hlučné a prašné jak ďas, ale inak kúsok do centra, výborné MHD spojenie hocikam, fajné nákupné a jedlové možnosti v OC Centráli, a môžete ísť nakupovať všeličo aj do retrotržnice. Psíčkari môžu prejsť na Račko do parku, tam sa asi celkom dá príjemne venčiť. Parkovanie bohvie…asi nie veľmi dobré, ale zase kto by mal auto na Trnavskom mýte, keď mu chodí MHD úplne všade…

 

Ak som zabudla nejakú podštvrť Nového mesta, dajte mi vedieť! Teraz som sa riadila tým, čo mi ukázal ujo Gúgeľ, a nie som si istá, či je to správne. Gúgeľ mi napríklad ešte ukazuje Pasienky ako podštvrť, ale tam ništ nie je… Ech. Medzičasom si dáme Ružinov.

 
RUŽINOV
Ej, domovina moja nová! Geometrická jak blázen, ale teda aj zelená že až je mi mdlo. :D

ruzinov

Starý Ružinov – príma miništvrť, lebo je rovno pri Miletičke a kúsok do mesta. Ak na to máte, kúpte si byt v Jégeho aleji! Venčenie pravdepodobne značne ubíjajúce, výhľad nikam, a do lesa celkom ďaleko. Dá sa ale hupnúť na elinu a odviezť sa na Kuchajdu, alebo na Zlaté piesky. Ak máte radi hokej, tak je kúsok aj zimný štadión. Parkovanie v klídku celkom.

Štrkovectu teraz bývame! :) Štrkovecké jazero je super, je v ňom čistá voda…ale nikdy tam nikoho nevidím sa kúpať, k vode nemôžem ísť so psiskami, a všade tam behajú strašne zdravožijúci, štíhli, fit ľudia, z ktorých mám mindrák. :D Na Štrkovci sa stretávajú aj títo makači, choďte si zacvičiť venku! Inak sa tu venčí dobre, ale STRAŠNE MONOTÓNNE, odnikiaľ nemám výhľad nikam, a všetky ulice sú pravouhlé, čo môj krivolaký mozog nezvláda spracovať.
Do centra mesta kúsok (11min), výborne tu premávajú aj nočáky. Parkovanie tiež celkom v pohode, aj keď uličky sú dosť úzke, takže budete potrebovať celkom skillz. Je tu Hostinec u Deda, kde majú celkom dobré jedlo. Skvelá občianska vybavenosť, máme tu dokonca aj maličký trh. Chýba mi tu ale niečo…NIEČO! Les, potok, rameno Dunaja….je to tu nuda. Na prespanie celkom fajn, ale to radšej prespávať niekde v Pezinku, a pomimo spania sa ísť prejsť medzi vinice, a potom si sadnúť na pezinské námestie so zmrzlinou a byť v 6895x krajšom prostredí. -.-

Ostredky – megazelená štvrť, veľmi pekne naplánovaná, rozostupy medzi domami úžasné, asi aj keď budete holí tancovať salsu na balkóne, nikto nebude vidieť extra detaily. :D Na Ostredkoch je aj (ne)slávny MASKÁČOVÝ PANELÁK! Inak je to riť sveta, nikde nič, ďaleko všade (akurát do mesta v pohode, cca 15-20min elinou), môžete venčiť tak medzi domami, čo je dušugniaviace. Parkuje sa dobre, byty nie sú drahé….a IKEA a Avion sú blízko, tak ééé…môžete chodiť na köttbullar. :D

Pošeň – počujem pošeň a napadne mi len pošva….ale to asi lebo som úchylné hovado. Ništ sa nedá o Pošni povedať, to je tiež len na prespanie. Venčenie nuda, život sa stáva neznesiteľnou tiažou medzi panelákmi, a obyvateľ musí každý víkend unikať do Banskej Štiavnice, Bardejova, na liptovské hole…aby sa aspoň trochu napačmal prírody, a krásy. Mňa by tam jeblo! O_o

Trávniky – trávnikov je na Trávnikoch naozaj veľa :D Na Trávnikoch je krásny Mondrian, minijazero Rohlík, nemocnica jak blázen, a U štrngáča, kde varia lepšie ako U Deda (ale nemajú obedové menu, hovadá). Kúsok do centra, veľké zelené plochy, inak ubíjajúca panelákovosť….ale parkuje sa asi celkom v pohode, a aj občianska vybavenosť je dobrá. Tiež mi tu chýba to niečo, ale to niečo nakoniec chýba celému Ružinovu, takže čo už. :P

 

…………

Tak! Toto bola rukoväť č. 1., pokračovať budeme č. 2 a možno aj č. 3…a bohvie, ak tam zaradím aj okolité satelitné paže sveta obce, tak toto bude normálny realitný román na pokračovanie. Teraz fičím na Záhorie, užite si víkend! :)

 

5 thoughts on “Vysoko subjektívna rukoväť k bratislavským štvrtiam pre sťahovaniachtivých č. 1

  1. No, zabudla si na veľkú cast Nového Mesta – štvrť medzi Pionierskou a Račianskou, ktorá sa tiahne od parku na Račku až po križovatku pri Zváračskom ústave. Sú tam príjemné tiché uličky s rodinnými vilkami, aj staršia tehlová zástavba, no a samozrejme aj paneláky.

  2. Ešte som nedočítala, ale musím hneď reagovať. Fakt si myslíš, že Zátišie je dobrá štvrť? Pred 35-mi rokmi som tam bývala, preto som sa tam približne pred rokom len tak vybrala pozrieť, ako to tam vyzerá. Madonnamia!! Dnes by som tam nebývala ani za svet.
    https://maps.google.sk/maps?q=Z%C3%A1ti%C5%A1ie,+Bratislava&hl=sk&ie=UTF8&ll=48.172976,17.139788&spn=0.002793,0.005284&sll=48.135866,17.115917&sspn=0.252951,0.676346&oq=z%C3%A1ti%C5%A1ie&t=h&hnear=Z%C3%A1ti%C5%A1ie,+Bratislava&z=18&layer=c&cbll=48.173141,17.14004&panoid=eXFChYW8JKiwewc-oubjKg&cbp=12,25.98,,0,8.86
    Môžem dodať aj vlastný dokumentačný materiál.

  3. Číslo 2 nebude? Či som ho prehliadla? Práve som si na tento tvoj článok a môj komentár k nemu spomenula pri čítaní správy Zelenej hliadky:
    https://www.facebook.com/zelenahliadka?hc_location=stream
    Videla som z toho reportáž aj v telke a môžem stopercentne povedať, že ich obdivujem a mňa by tam nikto nedostal. Už len preto, ako sa im niekde za chrbtom rehotali tí, ktorí to tam navláčili. Ja som za taký systém, aby nikto cudzí nemusel upratovať po druhom, ale aby si nikto také skládky nedovolil robiť. Načo tu platíme napr. aj mestskú políciu???

Povedz niečo

