Bača tancuje kazisvetsky

Aby bolo jasné hneď od začiatku, divný nadpis pochádza z mojho posledného tvorivého cvičenia. Minule som si totižto od maminej kamošky požičala knižku Tvořivost – Techniky a cvičení, (Marie Königová, GRADA, 2007) a po prečítaní si úvodného textu som si už aj stihla arogantne začať namýšľať, že MI JE TO VLASTNE NA HOVNO. Prvá veta predslovu totiž znie:

“Tato knížka vznikla shrnutím mých přednášek pro Český rozhlas v rámci Akademie třetího věku,”
…nuž a samozrejme, že som si vo svojej arogantnej hlave začala hned vyprávať, že ja nie som žiaden senilný dôchodca, ktorý je zacyklený vo svojich piatich pochôdzkach denne, a ja som TAKÁ KREATÍVNA, že koniec sveta!

Leda žeby nie.

Samozrejme, že nie. Ech.

Vrchol kreativity vo Photoshope, MOMA už čaká!
Vrchol kreativity vo Photoshope, MOMA už čaká!

V tejto knižke totiž nenájdete len rôzne teoretické rečičky o tvorivosti, kreativite, urban gardening a o tom, ako skvelo žiť, ale sú tam aj cvičenia! Obvykle sa mi nechce nič také robiť, a cvičenia si len čítam, ale teraz som sa hecla, že keď už som teda taká strašne kreatívna, že by som si tie cvičenia mala teda spraviť, že šak aj tak ich dám jak pán.

Leda žeby nie.

Samozrejme, že nie. Ech.

Prvé cvičenie z kapitoly “Učíme se kreativitě” (pch!!!) znelo: “Zkuste napsat co nejvíce slov začínajícich písmenem V. Za 2 minuty jich jistě napíšete nejméně dvacet.”

Schválne, skúste si to! Pre info, toto som ešte zvládla, aj keď som sa niekedy musela uchýliť k slovám typu, “vochomůrka”, ” “vuvuzela”, “Vostok”, alebo úplne najlepšie, “votoč vohoz“.

Druhé cvičenie znelo nevinne, ale pohorela som totálne. “Napište co nejvíce slov končícich koncovkou -ař, nebo -ář. Pak s spočítejte, kolik slov jste vymysleli za tri minuty.” Moc som sa toho veru nenapočítala, keďže som zo seba vypotila akurát “kominár”, “popelář” a “kancelár”. O_O

Ale toto sa mi náhodou celkom páči!
Ale toto sa mi náhodou celkom páči!

Tretie cvičenie som si myslela, že si vytiahnem z nosa ľavým malíčkom na pravej nohe, LEDAŽE BY NIE. Išlo o synonymá ku slovám “zoznam”, “často”, “vstřícný”, “dobrota” (tu som nejaké vymyslela), “postoj” (aj tu), “uľahčiť” (aj tu, ale len dve), “manažér” (len jedno), “systém” (tri, ale len jedno dáva zmysel), “spolok” (tri) a “fakt” (štyri, ale pochybné).

Pfuj, tak bloguje deva furt, ale synonymá v hlave nemá. Dobre vedieť.

Štvrté cvičenie je cvičenie, z ktorého pochádza nadpisová veta. V cvičení by ste mali napísať “několik tříslovných vět, kde první písmeno začíná písmenem K, druhé písmenem B a třetí písmenem N. Jednou použitý výraz se nesmí v další věte opakovat.” 

Ja som si zvolila namiesto K, B, N písmená B, T a K, a vymyslela som toto:

Bude treba kosiť,
Bača tancuje kazisvetsky.
Banda trtkov kreslí.
Borievky trpia kôrovcom. 
Baranidlom treskneš Kamila?
Bostonský teriér kúše.

HA!!! Konečne niečo, čo mi ide! :D Na hovadiny ma vždy bolo, a zjavne ešte furt je.

V piatom cvičení som si cvičila myšlienkovú pohotovosť.
“Je to schopnost vytvářet ideje, myšlenky v situaci, která umožňuje rozhodování v mnoha směrech. Jedna z technik je tzv. “test neobvyklých použití”. Vymyslete co nejvíce neobvyklých použití sklenice. (…) Je-li váš seznam menší než 10 použití u každého předmětu, můžete se pokusit jej doplnit a zaznamenat si čas, který jste k tomu potřebovali.”

Tuná som si namiesto pohára zvolila hrable, a prišla som s nasledovným:

HRABLE ako:

– vešiak
– kreslidlo do piesku
– zbraň
– oberačka bobúľ
– lietajúci objekt
– protizlodejská ochrana na plote
– doplnok do klobúka (len spodok, nie aj tyč)
– posuvná západka na zámku vo dverách
– akupunktúrny nástroj
– pichač chleba (či je už upečený :D)
– hrebeň na konské chvosty

Takto! :D
Takto! :D

Sama neviem, ako presne som myslela to s tým lietajúcim objektom, ale budiž. Použití je 11, som na hrane!

Nuž a posledné cvičenie bola celkom sranda, lebo som si testovala originalitu myšlení na vymýšľaní, čo by sa stalo, keby ľudia _________? Ja som si dala otázku “Čo by sa stalo, keby ľudia fotosyntetizovali?”, keďže som mamu počula hovoriť o tom, ako sa o niečom takom bavila so strýkom (strýko je vedec), a prudko ma to zaujalo. Takže, čoby keby? Napríklad toto:

– nemuseli by sme jesť, Slnko by stačilo
– severoeurópania by sa možno museli presťahovať na juh (alebo by boli…lišajníkovití)
– zvieratá by sme jedli už len pre chuť, nie kvôli (údajnej, pokiaľ ale viem nie nevyhnutnej) nutnosti živín
– mali by sme zelenkavú farbu
– výrobcovia make-upov by sa teda prispôsobili, a začali by miešať rôzne zelenkavé odtiene make-upov. Takto by boli napríklad k dispozícii odtiene (už to úplne vidím!) “Radiant Jade”, “Deep Algae”, “Vanilla Sprouts” a podobne :D :D

Foto z http://mostlysunnybunny.files.wordpress.com/2012/08/giorgio-armani-maestro-fusion-makeup-bottle.jpg.
Foto z http://mostlysunnybunny.files.wordpress.com/2012/08/giorgio-armani-maestro-fusion-makeup-bottle.jpg. Text môj! Muahahhahahha :D

– možno by nám vo vlasoch rašili listy, aby sa rozvinula fotosyntetizujúca plocha
– výrobcovia oblečenia by začali vyrábať textílie prepúšťajúce svetlo – toto by bolo obzvlášť dôležité pri zimnom oblečení
– v prípade, že by nám UVA a UVB lúče už pri fotosyntetizujúcej pokožke neškodili, tento segment kozmetiky by sa totálne položil
– cestovné agentúry by začali ponúkať cielené slnečné kúpele pre uvädajúcich jedincov, ktorí by si potrebovali doplniť chlorofyl
– na zimu by boli vymyslené špeciálne zrkadlové odrážačky slnečného žiarenia, aby mohli ľudia na seba naviesť čo najviac slnečného žiarenia

..a tak dááál, a tak dáááál! :D

Schválne! Skúste si tie cvičenia aj vy, a že na čo prídete! Je to sranda….a naozaj to pomáha otvoriť myseľ všeličomu. :)

Tak!

7 thoughts on “Bača tancuje kazisvetsky

  1. Stihla som ich 23, ale keď som si ich sčítavala, zistila som, že slovo vedro mám dvakrát. Nechala som to tak, lebo raz je to vedro ako kýbel a druhý raz vedro ako teplo po česky :-)

      1. Lenže ja som mala pomôcky. Napr. taký vysávač som tu mala pod nohami a namiesto vysávania som čítala blogy :-)

  2. :D :D
    paradne cvicenia :D
    Pismen na V mi napadlo 27, na ar 12,
    K-B-N sa skomolilo do tychto viet, asi nie vsetky su platne vety :D

    Kabela bola najata.
    Kon behal nahy.
    Kozub blcal novotou.
    Krava bäka nervne.
    Kolumbus bastil nektarinky.
    Kaktus blizky nikomu.
    Karol bral noviny.
    Kvetiny bielo nevädzove.
    Kapucna byvala nosena.

    Na dnes stacilo cvicenia, ide sa pracovat.
    K tym osatnym sa urcite vratim, je to zabava :)

Povedz niečo

