Spoveď kaviarenského povaľača

Mám strašný problém.

Nedokážem sa neváľať po kaviarňach, a nemíňať peniaze. Ani keď nemám fakt už ani cent, proste nedokážem odolať volaniu kresielok, čajníčkov, vôni kávy (ktorú, mimochodom, ani nepijem), výzoru a vôňam koláčikov, bagetiek, denných polievok, chlebíčkov a limonád a VCHÁDZAM DNU.

Takéto preplnené kaviarne ma ťahajú dnu priam MAGICKY. Klik na zdroj.

Prisámvačku, nedokážem sa vedome od týchto diabolských miest odvrátiť, pridať do kroku, a OBÍSŤ ICH. Nech sa deje, čo sa deje, sedím v nejakej kaviarni aspoň 2-3x týždenne, pijem čaj obvykle neuspokojivej kvality (doma mám lepšie) a jem niečo, čo som si mohla úplne kľudne spraviť aj doma, ak by som sa ovšem nevyhovárala na blbú trúbu, alebo niečo podobné.

Z toho okrem iného vyplýva aj to, že 1) mám fajné 1st world problems, 2) neviem sa ovládať, 3) zjavne potrebujem spoločnosť neznámych ľudí len tak tliachajúcich naokolo, 4) zažraté to mám pod kožu, hlavne po tom, ako som celé HND štúdium v Prahe spravila asi len vďaka Stárbaksu na Václaváku, a istej francúzskej palacinkárni na Vinohradské tříde, kde som presedela celé hodiny a makala projekty do školy, lebo sa mi tam dobre sústredilo.

A takisto ešte aj to, že som pokrytecké hovado, lebo rada sama seba presviedčam o tom, ako som strašne nad vecou nad plytkými topánky nakupujúcimi pipkami sledujúcimi módne trendy a presúšajúcimi sa po Auparku potkýnajúc sa na ihličkách za 20€ z Jedlíkovej…ale ehm, nie je to pravda, som podobný typ, akurát mojim Auparkom sú KAVIARNE a mojimi terajšími, budúcimi a aj minulajšími ihličkami sú….nuž….zase len tie KAVIARNE. -.-

Tá magická atmosféra, cinkajúce lyžičky, čašníci behajúci medzi stoly s maličkými šáločkami ristretta, babky diškurujúce nad zákuskami – NO NEMILUJ TO!

Nemiluje to ale moja peňaženka, lebo také posezeníčko v obvyklej bratislavskej kaviarni je drahé jak hovado (alebo ja som taká chudobná – alebo oboje naraz).
Čaj 2,50€, zákusok 2,50€, limonáda 1,60€….šup, zrazu 6,60€ čili so sprepitným povedzme 6,80€…kedysi na koruny by to bolo 205 Sk. DVESTOPÄŤ, cháááápete…?! O_o Za to by som mala takmer 3x obedové menu, lebo v korunáčkovom čase si presne pamätám, že v obvyklej putike stálo 75 Sk, tak ako gastráč od mamy.

No a teraz si za to idem kúpiť čajík, limonádku a zákusok, a na prdel z toho nespadnem, ale nemôžem neísť, a tak idem. A potom idem zase. A zase. A ZASE!!!!

Vidím vchod a svetielka a slovo café, a už ma tam ťahá. Toto čarovné miestečko je zrovna v Espoo, vo Fínsku. Klik.

Niektorí majú toto s vínom, iní napríklad s pečenými rebierkami alebo povedzme s mastnými kebabmi…a ja, ako nejaká habsburská panička z lepšej spoločnosti mám závislosť na kaviarňach (a to nie som ani habsburská, ani panička, a ani z lepšej spoločnosti – ak tu vôbec niečo také existuje v tejto pidikrajine, ha).

Dá sa to liečiť?! Alebo je na to nejaké očkovanie???? Hypnóza?

Nechcela by som ale do kaviarní nechodiť nikdy (trojitý zápor, jou), to je príliš…ale povedzme tak 1x za týždeň by bolo celkom optimálne a normálne. A ešte s bonusom toho, že by som si tam neobjednala od pažravosti a od samej neovládateľnej radosti ten najmegasupervyzerajúci kus žvachla, ktorý vidím, ale pekne by som dala limonádu a/alebo čaj a POTOM BY SOM IŠLA DOMOV. Alebo niekde inde, preč z kaviarenského priestoru, magicky sajúceho moje neexistujúce peniaze.

A za ušetrené peniaze by som sa išla pozrieť napríklad do Ľublany, na ktorú som počula od kamošky Dominiky samé ódy…ale viem, že AJ TAM by som zase zapadla do nejakej kaviarne.

 

Ale tam by som mohla, lebo by som bola predsa na dovolenke, nie? ;)

Ej bisťu, tu by sa kaviarňovalo! Klik.

Koláč by som ale obišla aj tam*.

 

—-

Máte nejakú podobnú úchylku? Niečo, s čím bojujete, žerie to peniaze a čas, a vy furt ništ? Porazí ma, ale ešte predtým skočím do Shtoora.

—-

* Vytáča ma, že neviem odolať sladkostiam – obvyklým, naozajstným pečeným koláčom a zákuskom, kde je múka, cukor, maslo, mlieko a neviemčoešte, všetko spadajúce do kategórie potravín robiacich mi neplechu všade, kde len môžu. Ach jaj! O_O Na toto bolo Fínsko dobré, tam ste si mohli všade dať tie ich kysele, také chutné rôsolovito-džemoidné žgrglanice bez lepku a bez laktózy (ak ste si k tomu nedali aj šľahačku, alebo nejaký krém). 

12 thoughts on “Spoveď kaviarenského povaľača

  1. Ja mám tiež úchylnu na kaviarne a kávu a zákusky… našťastie ich ani v BA nie je toľko dobrých aby som tam tak dlho sedel. Shtoor sa zhoršil, Mondieu vraj tiež, v Urban Space je kyslá káva…

    1. Ale dobrá je Corny Café, choď tam na štrúdlu, mmmmm mňam :) Shtoor má príšernú obsluhu…v Mondieu som ešte ani nebola, a Urban Space je taký megahipstershit, že to normálne NEZVLÁDAM a nemôžem tam chodiť :D

      1. Skúsim, Lavazza ma síce odrádza, ale aspoň majú aj tú plantážnu kávu, takže skúsim :D. A ako ten Urban Space je možno až príliš hipster, ale relatívne fajn… okrem tej hnusnej kávy, čo mi tam brigádničky pripravili. Lopatou do hlavy :D! Super je Pán Králiček, ale tam si nikde nesadneš :D.

  2. Čo na to povedať? Ja som poškuľovala po zákuskoch už aj v bistre zdravotného centra kde som sa len na krátke vyšetrenie zastavila…a doteraz ľutujem, že som si tam ten naj-šľahačkovitejší nedala! :) Čiže ako vidíš na mne, tvoja závislosť sa ešte stále má kam rozpínať…

  3. Zavislost na kafiarnach (-nickach a vsetkych podobnych magickych miestach) zdielam..az moc! …skus axioma gallery na rajskej. pripadne aj moores (ci ako) hned pod michalskou branou, tam som este nebola :) a hodinyyyyyy som stravila v green tree na venturskej – kava, jazz, knihy…viac asi nemusim dodat, ze?

    ale: ak sa budes chciet citit ako na dovolenke a nechces na to dat mailand, chod na vylet do viedne.. tam je takymi miestami cele mesto posiate :):)

  4. Jou, tiez nechapem preco STUR po novom, zasadne zamestnava len vekovu skupinu studentov/brigadnikov/ 15-18 ktora niekedy na niektore poziadavky reaguje prazdnym pohladom srnky v strede dialnice..?? Obsluha/posadka robi atmosku a tymto stylom si tu atmosku podstatne uberaju…:/

Povedz niečo

