Zasnežená v Tampere

Po dlhom čase fínskeho ticha sa hlásim, a to rovno z malebného Tampere cca 180km od Helsínk severne.

Image

Priletela som 5. decembra, Brezák už mal vyšéfovaný božský byt pre nás (súčasť nášho MASTERPLAN) a teraz si tu spokojne sedíme, produktívne robíme dôležité veci, a len Gimli sa nepretvaruje a chrní pod kreslom na ktorom sedím.

Fotky teraz nebudú, lebo som online cez Brezákov smartphone wi-fi hotspot wtf bbq, ale nabudúce sa môžete tešiť na fotkoblog – je tu strašne pekne, a fínsky, a bielo a nedá sa nefotiť. :)

Nuž a snežíííí tu, a snežíííí tu furt! Až mi je to divnô, lebo som včera volala s mamou, a viem, že v Bratislavčičke je +8C. To už som aj zabudla za tých pár dní, aké to je, lebo včera tu bolo -10C, dnes asi -2C a v Laponsku to schytali až do včera na -40C. Mrazničkoidné. :D

Inak som zatiaľ stihla:

– byť 2x v NAŠEJ VLASTNEJ SAUNE (je skvelá, skveláááá! a máme na nej dokonca aj okienko)

– obísť naše (na fínske pomery) malé jazero 10min chôdze od paneláku – trvalo nám to asi 1,5h a skoro sme zmrzli a Gimli potom celý večer spal a už nechcel von ísť ani za svet :D V strede jazera je inak ostrov, a keďže jazero už zamŕza, za chvíľu naň budeme môcť prejsť peši cez ľad! A keď sa jazero roztopí, kúpime si nejaký nafukovací čln a budeme tam chodiť na člne alebo čo. :))

– vypiť úžasný vianočný glögi na Joulutori, tamperáckej obdobe vianočných trhov, a zacukriť si papuľu s munkki (šiška)

– ísť na úrad práce a do Kela, čo furt neviem definovať, čo je, ale bez Kely ste vo Fínsku v keli :D

– dostať prácu 2D GAME ARTIST!!!! na polovičný úväzok v hernom* start-upe** so zábavnou partičkou štyroch fínskych metalisticko-nerdoidných týpkov pracujúcich zatiaľ v nejakej pivnici premenenej na celkom veľký office :D (ale plat budem mať štandardný a aj vlastný počítač, takže OK….teraz ešte fake it till you make it na moju náplň práce, júúúúúj!!!!) Teraz ešte čakám na zaslanie zmluvy a tak, ale ak si to nikto nerozmyslí, už nebudem plácajúca sa socka, ale zamestnaný človek wtf.

* títo ale robia vzdelávacie hry, normálne dostávajú granty od fínskeho ministerstva školstva a ich hry sa využívajú po celom Fínsku na školách a tak O_o idem robiť niečo prospešné pre uvrešťanú budúcnosť ľudského rodu! :D
** neznášam toto slovo, kedy sa to vôbec začalo tak furt používať?!?! existuje na to slovenský ekvivalent?! 

– furt nezistiť, kde si mám kúpiť električenku, a kde nájdem vyhľadávač spojení MHD v Tampere, tak tu chodím jak debil, prípadne jak neschopná s Brezákom ako živé GPS, ale to sa poddá :D

Inak je tu príjemne, Tampere je pekné a obklopené jazerami (viď mapa hore) ako sa na také fínske mesto patrí, a počula som, že zimy tu kľudné bývajú s -30C teplotami (zimotami?), takže ehhh…už sa teším :D Našťastie máme ale cca 300m od domu zastávku MHD, z ktorej mi chodí autobus (modro-biely, ako inak) rovno k miestu môjho budúceho pracoviska, čo je fajné, lebo nemusím tým pádom chodiť dvanástich vrstvách von, ale len v deviatich. Ehm.

Ništ, keď bude najhoršie, kúpim si otepľovačky, v akých fínsky národ bežne vo veľkej kose chodí, a budem chodiť tak aj ja! Moji metlácko-nerd budúci kolegovia majú už na prvý pohľad nejakú módu ťažko v paži, takže nemám čo riešiť. HA! :D

—–

TRI ČLÁNKY:

Nemusíte vedieť fínsky ani zaťať, ale hľa, bez tohoto sa nezaobídete :D Fínske výrazy pre sneh!
A toto nemá s Fínskom nič, ale minule som čítala veľmi znepokojivý článok o budúcnosti bez funkčných antibiotík. Tu.
A do tretice, článok o vernostných kartičkách, po česky. Gŕŕŕ.

—–

Image

Pozdravy z našej ulice, a idem pracovať alebo čo. Heippa! :)

4 thoughts on “Zasnežená v Tampere

Povedz niečo

