Hyvää Joulua kaikille :)

Zajtra ráno odchádzame s Brezákom za jeho rodinou do Severnej Karélie, a aj keď si beriem so sebou laptop (voľno? AKÉ voľno? ale možno sa budem hrať tupé FB hry, to nie je vylúčené :D), neviem či budem veľmi online. Takže ak nie, tak teda želám všetkým vyčituvačom VESELÉ VIANOCE už teraz! :)

Image
Väčšina, ktorá mala dostať tieto kartičky od nás ich už asi dostala, iní sa…eh…kuknite :D

Toto sú prvé neslovenské Vianoce pre mňa – je to dosť podivné, (nemôžem ísť tradične 23. 12. na Vianočné trhy, keď je tam tichúčko a kľud, lebo vychodňare sú už doma :D) ale myslím si, že to bude sranda. Brezákova rodina je príma, všetci dobre varia (!), sestra s manželom má nového psa (kavaliera), takže aj Gimli sa má na čo tešiť… Som zvedavá!

Darčeky mám tento rok také poskromnu, ale to preto, lebo som bola socka bez peňazí, takže ništ. Na budúce Vianoce to bude dúfam finančne lepšie (ale potom nakúpim ako správny hipster cez Poctivo alebo čo, nesce sa mi behať po Eurovey medzi pipkami z Kežmarku). Mám ale pre Brezákovu mamu 0,5kg pravého slovenského modrého maku, ktorý som prešmelila cez hranice (šak drogy, ta ňe), pre Brezákovu sestru kráľovské balenie sladkej papriky a ručne šitú mačičku pre jej deti z jedného super obchodu v PN (Alexander pasáž, pre PN-znalých!) a tak, všeličo. Takisto dostanú všetci ručne robenú ozdôbku na stromček z voňavého včelieho vosku a Brezákovi rodičia aj 0,5l drahocennej horkej medoviny s 20 bylinkami (ak im nebude chutiť, celú im ju vychľastám)

Hipstervianoce done!

Ja som už najlepší darček dostala včera – do inboxu mi docilingla ZMLUVA! :) Od 2. januára začínam hustlin’ grafickodizajnovo – 2D game artist všehochuť s metláckymi, geekoidnými kolegami v hernom štúdiu tuná v Tampere. Zatiaľ 3 dni do týždňa na 3 mesiace, a potom snáď aj na plný úväzok. Zatiaľ metláci nevedia, koľko grantov dostanú na ktoré projekty, takže nevedia ešte odhadnúť rozsah práce, ale to sa medzičasom vystříbří a uvidíme.

Kysuce
Jeden z kľúčov k mojej novej práci – tieto letné Kysuce namaľované vo Photoshope! Skoro ma drblo, nescite toto robiť s počítačovou MYŠOU, trvá to nekonečne.

Teším sa ale aj tak, lebo omg PLAT!!! Aj keď zatiaľ len na 3 mesiace, ale P. L. A. T.! Milujem pohľad na svoj účet s nabehnuvšou výplatou, ach ach ach júúúúj. Platgazmus!

Je fajn robiť na voľnej nohe, ale ja asi na to nemám nervy…alebo móže byť, ale poprosím si 1x agenta, ktorý bude z klientov vyťahovať peniaze, spisovať s nimi nepriestrelné zmluvy, nenechá sa prehovoriť na “kamarátske ceny” a bude ich naháňať a plieskať bičom po prdeli, keď budú vymýšľať chujoviny, na poslednú chvíľu meniť rozsah zadaní a podobne. POTOM budem freelancovať jedna radosť! :D

 

Inak ma ešte dneska čaká zbalenie darčekov, zbalenie seba (tentoraz mám zimné softshell gate, júj), uvarenie rizota a potom musíme s Brezákom upratať trochu byt, lebo to tu vyzerá otrasne…a zajtra ráno šup ho na vlak.

Ideme trasu Tampere – Pieksämäki rýchlikom a Pieksämäki – Joensuu nejakým miestnym vlakom – jednosmerný (!) lístok ma stál fajných 60€ (áno, 120€ obojsmerne, dobre rátate), takže som horko zaplakala, ale čo narobím, nezohnali sme už kimppakyyti, rozumej spolujazdu. Snáď na cestu späť niečo zoženieme. 

Na Nový Rok buď ešte zostaneme v Joensuu alebo pôjdeme späť do Tampere, prípadne skočíme do Helsínk, ak tam bude niekto niečo organizovať…ešte nevieme. Možno by bolo fajn ísť aj kuknúť Brezákovu babku, ale teda babka naozaj nebýva v nejakom pártycentre, takže asi by sme akurát išli do sauny a spať alebo čo. :D Nem dobre!! 

 

A na záver od veci, ale vymyslela som si kreslivú zábavčičku na dlhé, zimné večery – browsujem rôzne slovenské zaprdené dediny s Google Street View a ledabylo kreslím Micron perami z každej dediny nejaký náhodný domček – a výsledok tejto srandy dávam na tumblr HOUSE DOODLES. (Veľmi kreatívny názov, ja viem! Finnish style, čo vám povím, Vesijärvi a tak.)

Image

Strašná hovadina, ja viem, ale nekonečne ma zabáva, takže psssst. :)) Ak ste na tumblri, môžete ma followovať, ak nie ste, aspoň sa niekedy kuknite! 

http://housedoodles.tumblr.com/

 

Jou ta fajne, idem baliť darčeky. JOULUPUKKI TULEE! :)

One thought on “Hyvää Joulua kaikille :)

Povedz niečo

