V Tampere snehu po ko…tol!

Ách, piatok! Dneska mám – na rozdiel od minula – veľmi pokojnú, mierumilovnú a osudu odovzdanú* náladu, tak tu nebudem pindať, ale radšej vám ukážem fotešššky zo zasneženého Tampere. Na Slovensku tomu zima moc tento rok nedala pokiaľ viem, ale o to si to viac vynahradila v USA  – no a ani na nás vo Fínsku samozrejme nezabudla, a keď už sa sem dotrepala, tak riadne. Mrknite sa.

* vonku je -17C a ja budem musieť ísť venčiť hneď ako toto dopíšem…som zmierená so všetkým, ale s tým, že mi odmrzne prdel ešte celkom nie :D

Takže, centrum Tampere!

Tieto fotky sú z dňa, kedy ale NAOZAJ začalo konečne snežiť a neroztopilo sa to, a všetko bolo zrazu krásne, biele a trblietavé :) Na fotkách môžete vidieť centrum Tampere so všetkými tehličkatými, industriálnymi budovami aké už v BA nemáme, lebo sme si ich zbúrali, v ktorých je všetko možné, od divadla, cez šenky, kluby, predajne s háčkovanými hovadinami, až po luxusné reštaurácie a sídla reklamných agentúr a rôznych firiem.

Toto som fotila ešte z busu, prichádzame na Keskustori. Pred Vianocami tam boli malé vianočné trhy! :)
Toto som fotila ešte z busu, prichádzame na Keskustori. Pred Vianocami tam boli malé vianočné trhy! :)
Naša riečka a most. Vzadu tá žltá budova je divadlo, reštaurácie, ŠECKO a za ňou je Keskustori.
Naša riečka a most. Vzadu tá žltá budova je divadlo, reštaurácie, ŠECKO a za ňou je Keskustori.
Tuná to vidíte lepšie.
Tuná to vidíte lepšie.
Smerom doprava Keskustori a most, smerom naľavo totok. Táto akožerieka aj z jednej aj z druhej strany vedie do megajazier!
Smerom doprava Keskustori a most, smerom naľavo totok. Táto akožerieka aj z jednej aj z druhej strany vedie do megajazier.
Šalalatralalala, z ničoho nič je v strede Tampere FABRIKA JAK SVIŇA. Ale nesmrdí!
Šalala tralalala, z ničoho nič je v strede Tampere FABRIKA JAK SVIŇA. Ale nesmrdí!
V Tampere treba nosiť nordicky čierne oblečenie. :D
V Tampere treba nosiť nordicky čierne oblečenie. :D
Osuuspankki, alebo OP Pohjola, jediná banka, ktorú stále vlastnia fínski akcionári (a tuším z časti aj štát). Ako vidíte, má rada logá... :D Btw, som klientom OP a je to zatiaľ super!
Osuuspankki, alebo OP Pohjola, jediná banka, ktorú stále vlastnia fínski akcionári (a tuším z časti aj štát). Ako vidíte, má rada logá… :D Btw, som klientom OP a je to zatiaľ super!
Keď touto ulicou pôjdete rovno za zmrznutým nosom, prídete na hlavnú stanicu. A jo, ľudia bajkujú aj v tomto počasí!
Keď touto ulicou pôjdete rovno za zmrznutým nosom, prídete na hlavnú stanicu. A jo, ľudia bajkujú aj v tomto počasí…aj keď neviem AKO.
Brezák mi povedal, že ten bicykel naľavo je ARMÁDNY. O_o
Brezák mi povedal, že ten bicykel naľavo je ARMÁDNY. O_o
Depresívna ulička a Omenahotelli, hotel kerý je snáď všade! Vraj k izbám v Omenahotelli nemáte kľúčik, ale dvere si otvárate nejakým kódom z mobilu či čosi - háj tech! :D
Depresívna ulička a Omenahotelli, hotel kerý je snáď všade. Vraj k izbám v Omenahotelli nemáte kľúčik, ale dvere si otvárate nejakým kódom z mobilu či čosi – háj tech! :D
Viem si predstaviť tú paniku v BA pri takejto zasneženej ceste. :D Tuná klídek, všetko funguje ako obvykle.
Viem si predstaviť tú paniku v BA pri takejto zasneženej ceste. :D Tuná klídek, všetko funguje ako obvykle.
Ten malý domček je krááásny :)
Ten malý domček je krááásny :)
Na druhej strane mostu cez akožerieku je krásny park. Chcem tam vziať Gimliho, ale musí byť menšia kosa!
Na druhej strane mostu cez akožerieku je tento krásny park. Chcem tam vziať Gimliho, ale musí byť menšia kosa.
Nordické týpky nordic walkingujú :P
Nordické týpky nordic walkingujú :P
V tejto budove sídlia všelijaké firmy, agentúry a atď. Nehnusilo by sa mi!
V tejto kockatej budove sídlia všelijaké firmy, agentúry a atď. Nehnusilo by sa mi…
A toto je prosím pekne DIVADLO! Jedno z mnohých, v Tampere ich je fakt veľa. :)
A toto je prosím pekne DIVADLO! Jedno z mnohých, v Tampere ich je fakt veľa. :)
A skoro nakoniec - máme tu aj most zaľúbených!
A skoro nakoniec – máme tu aj most zaľúbených!
Saara + Jussi = VL
Saara + Jussi = VL

A ešte ma teraz napadlo, že raz som tu sľubovala, že vám ukážem domčeky u nás v Tohloppi, ale nejako som sa k tomu nedostala – tak teraz teda. Fotiek je len pár, ale tématicky sú tiež zasnežené, lebo v čase fotenia (začiatok decembra, keď som sem prišla), malo fínske počasie fajný arktický výkyv a privítalo ma rozprávkovou zimou. :)

Jedna z uličiek kúsok od nás, cca 20min peši okolo jazera.
Jedna z uličiek kúsok od nás, cca 20min peši okolo jazera.
Rivitalo, čili radový dom. VIDÍŠ TO? TY SFETOVANÉ HOVADO PROJEKTUJÚCE ČIERNU VODU A INÉ GRCANICE???!!
Rivitalo, čili radový dom. VIDÍŠ TO, TY SFETOVANÉ HOVADO PROJEKTUJÚCE ČIERNU VODU A INÉ GRCANICE???!!
Na fínske pomery celkom rozšafne veľké domy.
Na fínske pomery celkom rozšafne veľké domy.
Ach, krása. A striedmosť.
Ach, krása. A striedmosť.

A úúúplne nakoniec, toto som odfotila v (neoplotenom) areáli ZŠ tuná v Tesome, lebo mi to pripomenulo ZŠ v Piešťanoch a ich veľmi podobné bicyklové státia. :)

Možno to v PN majú z Heinoly?
Možno to v PN majú z Heinoly?

Achjo, polnoc a teplota klesla z -17C na utešených -19C. O_O Naťahujem si antisexy Tesco termoprádlo (biele, z takej divnej hačkovano-vyzerajúcej tkaniny….hrozné, jak megaplienka! ale hreje), antisexy Authority softshell zimné gate (na bežkovanie/lyžovanie, ale ehm, ja v nich venčím), obmotám si hlavu asi celým sobom a ľadovým medveďom a idem venčiť.

Myslite na mňa tam na juhu! :D

6 thoughts on “V Tampere snehu po ko…tol!

  1. ta prva, ci tie prve dve fotky boli ako z leningradu/petohradu… aj tie mostiky cez riecku… to mesto MA atmosku. Celkom zavidim, poriadny sever ma svoje caro :-). Pekny zmrznuty vikend! v blave ma byt plus jedenast…

  2. Sľubovala si, že nebudeš pindať a už si si obtrela pusu o nejakého architekta Čiernej Vody :-) Neviem posúdiť, nikdy som tam nebola, len som o tom čítala. Jasné, že nie chvály.
    Nemôžeš poslať trošku toho snehu aj k nám? Tu to naozaj vyzerá tak, že zima nebola a ani nebude. Objekt na jednej z tých fotiek mi pripomína našu cvernovku. Obliekaj sa poriadne!

    1. Hahhaaa, vidíš, som zlyhala zase :D Ale vááážne sa na Čiernu vodu choď kuknúť, TAKÚ “architektúru” len tak neuvidíš :D Teda, nie všetko je zlé, ale sú tam pekelné objekty :P Snehu by som rada poslala, len sa roztopí na Slovensku! :/

      1. Asi ťa sklamem, no nemám dôvod tam chodiť. Nikoho tam nemám, takže ma tie projekty ani nezaujímajú. Ale ja poznám iné satelitné mestečko, či ako sa im to hovorí – medzi Rusovcami a Čunovom. Tam som dokonca v jednom dome tesne pred dokončením aj bola a v ďalšom som bola iba na dvore, či ako mám nazvať ten dvojmetrový priestor medzi domom a plotom ďalšieho pozemku. Vtedy som sa pána domáceho spýtala, o čo lepšie sa cíti ako dovtedy v petržalskom paneláku.

      2. Presne viem, ktoré myslíš, my sme ich tiež s mamou boli okuknúť, lebo sme si mysleli, že by tam možno mohol byť dobrý byt….ale vole, to je otrasné, tie domy sú tam nalepené na sebe, všetci si musia vidieť ešte aj do WC!

Povedz niečo

