Vypnite už niekto tú zimu

Mám taký návrh. Presuňme celé Fínsko na úroveň Srbska a hneď sa tu bude príjemnejšie žiť! :D

Dneska je tu -13C a sneží a fučí. Včera bolo -11C, ale mala som pocit, že je aspoň -58C. Predvčerom -12C a fučalo jak hovado. Stihol sa mi vyhodiť ekzém na prednej strane predkolenia z tej suchej zimy a vetra, a včera som si to tu poctivo mastila mastičkami, lebo ma to strašne svrbelo a na večerné venčenie som vyhnala von rodilého Fína Brezáka, lebo on takéto zimné veci zvláda lepšie.

Túto fotku som tu už mala niekedy pradávno, sú to divorastúce ľalie na Záhorí.....V LETE. O_o
Túto fotku som tu už mala niekedy pradávno, sú to divorastúce ľalie na Záhorí…..V LETE. O_o Pamätám si, že keď som ich fotila, mala som na sebe bikini a šaty, a bolo mi strašné teplo. Ach.

V takýto typický, zimný deň ako je dnes mi obliekanie trvá asi rok, lebo ochrana proti tej kosa vyžaduje nasledovné:

  • spodné prádlo, pochopiteľne (zvažujem kúpu kožušinového, z nejakého soba wtf)
  • termospoďáre
  • ponožky (+ ešte jedny na to, ale nejako som rezignovala a nohy si mi zvykli alebo čo)
  • menčestráky (džíny ani za svet, v nich je ešte väčšia zima)
  • tielko
  • tričko
  • sveter
  • bunda
  • šatka a/alebo šál
  • čiapka
  • rukavice

V prípade, že idem v sukni/šatách (lebo aj také psie kusy tu robím v -17C a tak), idem na to takto:

  • spodné prádlo
  • hrubé pančuchy
  • bombarďáky spravené ustrihnutím druhých, hrubých pančúch nad kolená (by ste neverili, ako to chráni stehná!)
  • vlnená sukňa s podšívkou á sekáč couture de BA/PN
  • tielko
  • tričko
  • sveter (najlepšie kašmírový, ak je pod -15C)
  • šatka a/alebo šál
  • čiapka
  • rukavice

O_O Únavné to je, úúúúúúnavnéééééé. O chvíľu sa mi moje Tesco termospoďáre asi rozpadnú, lebo v nich trávim celé dni a nosím ich naozaj VŠADE a STÁLE, lebo inak to nejde.

Včera som zrovna debatila s mojimi kolegami v práci (lebo so mnou začali komunikovať!, ale to je na iný blog :D) o tom, KEDY PRÍDE JAR. Ilustrátor Mikko sa pochybovačne vyjadril, že “to ešte potrvá aspoň 3-4 mesiace”, čo ma veľmi nepotešilo, ale asi to budem musieť nejako vydržať. Možno by som mohla začať fetovať. O_O

Zatiaľ sa posledné zvyšky mojej duševnej vyrovnanosti upínajú k letu na Slovensko na konci apríla, lebo VIEM, že o tom čase už bude v krajine mojej drblej a fašizujúcej sa krásnej TEPLO. Aspoň +15C, ak nie aj vyše +20C. Normálne že vystúpim z lietadla, vyzlečiem sa dohola a budem behať po vonku a vrieskať od šťastia! :D

Normálne si asi namaľujem niečo takéto na plátno vo veľkosti 20 x 30m a budem sa do toho snažiť vmeditovať.

Čo ale trošku teší moju zošúverenú, zmrzlú dušu, je to, že aj dneska, aj zajtra idem do kaviarne. Dneska s Brezákom, zajtra so Susu, tibeťáckou kamoškou tuná z Tampere. Ach. V BA by som to nebrala ako niečo zaznameniahodné (nakoniec, kedy nie som v kaviarni, žejo?), ale tu je to normálne že slávnosť! :D

Nič nie je lepším liekom na čokoľvek, ako kaviarenské povaľovanie sa.

Tak.

Povedz niečo

