Sneh sa sneží, vtáčiky čvirikajú

Minule som chcela, aby tu niekto tú zimu už vypol – a on/ona ju VYPLA! O_o Napríklad dneska je +1C, je hmlisto, vlhko, mäkko a šedivo. A áno, vtáčiky čvirikajú ostošesť…asi si už myslia, že ide jar. Neradím im v tomto pokračovať, lebo vzhľadom na (nekonečnú) dĺžku fínskej zimy sa ešte určite ochladí na -25C a vtáčiky milené pomrznú do ich malých, dutých kostičiek wtf.

Nem dobre. :D

Inak sa nič nedeje, preto ani nič nepíšem, aj keď mám nejaké fotky, keré vám chcem ukázať fotené ešte v čase, keď bola kosa jak blázen a chodila som oblečená v tristo vrstvách ako cibuľa. Ale to inokedy!

Fínsky život ale inak prebieha vo svojich zabehnutých koľajách – 3x týždenne do práce, variť, upratovať, kresliť, dizajniť, nezblázniť sa z tej bieloty naokolo, vymyslieť si nejaké socializačné aktivity, aby som neumrela od nudy (väčšinou kaviareň s českou kamoškou, kaviareň s Brezákom alebo kaviareň s fínskou kamoškou…KAVIAREŇ HOCIJAKO), sauna, telka, kniha, zadrbávanie sa online a vychádzky k jazeru.

V práci izometrické herné elementy, luxusné thajské zmrazené jedlo ohrievané v mikrovlnke, pitie čistej vody (lebo ešte furt tam nikto nebol schopný dokúpiť varnú kanvicu), čučanie do bielej steny za monitorom, chatovanie s kamoškami a s Brezákom vo chvíľach prestávok a občasné prechádzky do potravín, keď ma už ide z toho fínskeho ticha poraziť (na vysvetlenie, fínski chlapi sú tichí…ale fínski IT chlapi sú TAK tichí, že by ste neverili!).

Včera som sa išla stretnúť s českou kamoškou Majkou (začala som tu podnikať takéto krajanské techtle-mechtle, lebo s Fínmi sa ťažšie socializuje, im to väčšinou nejde až tak dobre :D) a do mesta som vzala aj Gimlíka, nech si trochu osvieži svoju malú, tibeťácku dušičku. Myslím, že to zabralo! :) Bojím sa totiž o Gimliho (a svoje, a Brezákove ahem) duševné zdravie, lebo tu nie je moc do čoho pichnúť.

Povaľovanie sa v KC Dunaji na deep house….? ZABUDNIME.
Postávanie s týpkami (z ktorých trištvrtinu nepoznám) pred Andym a pitie bársčoho? ZABUDNIME.
Zadrbávanie sa v nákupnom centre, lebo šak čoby nie? NIŠT NEBUDE. Všetky nákupné centrá sú na perifériách, a ešte ani nemajú poriadne food courty (aspoň podľa mňa). Ech.

Ale všimla som si minule z autobusu jeden priestor (niečo ako galéria? hipsterspace? neviem, vyzeralo to multifunkčne), v ktorom by sa mohlo možno niečo diať….musíme to tam ísť s Brezákom preskúmať a zistiť, či to tam má potenciál liečiť naše zimou zošúverené duše. :D

Moje dni teda vyzerajú nasledovne super-mega-hyper-zaujímavo:

  • 7.15: Gimli skáče do postele a budí ma
  • 7.30: Vytrepala som sa z postele
  • 7.45: S umytými zubami a ksichtom sa ideme vyvenčiť
  • 8.20: Došli sme domov, varím si ten najčernejší čaj zo všetkých a vyťahujem svoj debilníčko-denníčko-chujovník na zapisovanie si bincu, kerý sa mi mele v hlave
  • pred 9.00: 5 tibeťanov
  • 8.50: Ak idem do práce, idem sa normálne obliecť a namaľovať, aby som si udržala aspoň kúsok cica-štandardu. Ak nejdem do práce, povaľujem sa, a možno zapínam počítač, prípadne otváram časopis/knihu/skicár
  • ……………………. nekonečne veľa času ubehlo v prázdnej existencii………………….
  • ………………………………………………………………………………………………………………?
  • …………………???? ta obed by sa šikol …………………………………………………………….
  • …………………………..božemóóóój, mne sa nechce variť!!!…………………………………
  • …………………………ale dobre, jedlé to bolo, a ušetrili sme prachy……………………
  • Okolo 15-16-17.00: venčenie Gimlíka
  • 19.00: KEDY TOTO NASTALO?! To už je akože večer???
  • Povaľovanie sa pred telkou, vymývajúc si závity tupými americkými programami (neverili by ste, koľko ich tu je, a aké sú takmer všetky udrbané)
  • Neni čo robiť, idem sa hrať Civilization V
  • Skype s niekým, ak je niekto online: väčšinou mama alebo kamoška Milenka z Prahy
  • Neni čo robiť, idem si čítať niečo online a piť ešte viac čaju – tentoraz bylinkového, lebo je večer šak
  • Polnoc: Damn, to je už tak neskoro? Idem do sprchy a spať!
Že?!
Že?!

Jou. Takže takto. Galérie sú drahé, divadlá sú ešte drahšie, šenky sú drahé (cider za 6,50€, no ďakujem), reštaurácie sú MEGAdrahé*, takže nerobíme nič. Z času na čas ideme do kaviarne alebo ahem, na nákup do Lidlu, a tým končíme. Och, exciting life!!!!1! -.- :D

 

*minulý týždeň sme sa s Brezákom strašne rozšupli, že ideme sa potešiť a luxusne sa najesť von – a tak sme sa vybrali do úplne obyčajne vyzerajúcej reštiky, kde sme za 2x hlavné jedlo, 1x predjedlo a 2x malý pohár vína dokopy zaplatili OSEMDESIAT €!)

 

Dovolím si jedno malé podkušnutie (ale vedzte, že NAOZAJ by som rada vedela, prečo, ako, čím, čo to) – Fínsko je dizajnová a herná veľmoc. Hry tu zarábajú miliardy Eur, Marimekko, Iittala, Pentik, Finlayson a atď. zarábajú ďalšie miliardy Eur a svoje produkty vyvážajú do celého sveta (ak by ste chceli niečo dizajnové, krásne, a fínske v SR/ČR, odporúčam Terve.cz)…

….ale AKO to robia?

AKO sú tu ľudia takí kreatívni?
AKO tu môžu produkovať taký špičkový dizajn, keď je tu taká všeobjímajúca nuda?

Mám začať chľastať a odhalím to? :D
Alebo by som sa mala strčiť do ľadovej vody a nepindať?!

Marimekko šaty v typickom beztvarom tvare. Klik.

Sám Brezák včera vyhlásil, že je to tu “nudné a nemá to tu cveng”. Nezávisle na ňom to minulý týždeň povedal aj ilustrátor Mikko u nás v hernom štúdiu…ale druhá vec je, že som to ešte nepočula od Fína v ne-kreatívnej profesii, takže asi právnikov, managerov, bankárov, zoológov, lesníkov, inžinierov a atď. to neserie. :D

Fínsko je asi tak dokonale dokonalá krajina s tak vysokým štandardom všetkého (ahem, okrem jedla a pitia), že tu nie sú žiadne “zlé štvrte”, žiadne rozpadávajúce sa budovy, v ktorých squattujú zhulení výtvarníci, žiadne ošarpané viechy, v ktorých spisovatelia debatujú o zmysle existencie….nič. Všetko funguje, je čisté, krásne, obnovené, vkusné, pravidelné, pohodlné, fungujúce….tu už vlastne nie je čo vylepšovať! (Okrem pár vecí týkajúcich sa srandy v živote, ale AKÚTNE). O_o

A tak teda. Fungujeme si tu v dokonalej dokonalosti, ale preskakuje nám. A z tej zimy. A  – u mňa – z nedostatku ČAJU v práci :D, ale nádejám sa, že šéf nezabudne, a kúpi tu debilnú kanvicu (ja ju kupovať nebudem, keď mám kontrakt len na 3 mesiace zatiaľ) a budem si môcť zlepšiť kvalitu života aspoň takto. Uch.

—-
Prečítajte si článok o sámskej kávovej kultúre TU! :)

Povedz niečo

