Zápisky z Karlsruhe

Som na týždeň v Karlsruhe na pracovnom výletíčku (rozumej, buď klikám a kreslím všeličo do BRUTÁLNEHO projektu, alebo niečo niekde jem, alebo pozorujem, ako sa vážení džentlmeni v našom tíme ostreľujú z plastových zbraní, alebo….DOBRE TU JE!) a aby vesmír neprišiel náhodou o moje vysoko intelektuálne pozorovania, prinášam vám súpis nijako spolu nesúvisiacich zápiskov z ciest. Z Karlsruhe, a z cesty vlakom do Karlsruhe. A tak.

Image

Vlaky v Rakúsku zjavne môžu chodiť až rýchlosťou 224km/h. A sú čisté, a pekné, a…no šak… Ostblok-yňa na západe, čo vám povím. O.o

Wurstsalad (šéfove obľúbené jedlo, ale mit Käse! týmto zase zdravím Villeho, a jeho Wurstsalad :D) je tu VŠADE. A ešte furt som sa to neodvážila ochutnať, lebo….ty vole…WURST….SALAD…?!?! To sa náhodou nezneguje celé? Neanihiluje to do NIČOHO?! :D Wurst je nezdravý jak sviňa, salad by mal byť zdravý. Šalamúnske to jedlo…ani zdravé, ani nezdravé, ani normálne, ani nie veľmi divné… Nur in der Deutschland, obávam sa. :D

Včera sme “išli na obed”, a o 9 hodín neskôr sme sa (nie všetci stabilným spôsobom :D) vynorili z Irish pubu. Nazývame to “Design Lunch”, takže pozor na to. My, vážený tím veľmi vážených profesionálov sme tam strávili hodnotný čas váženými diskusiami. :D Ale skoro som dostala možnosť robiť si jedno MSc, takže…no….uvidím ešte, čo z tohto vzíde, ale každý predsa vie, že najlepšie nápady na človeka prichádzajú v šenku, takže tak. Design Lunch. :)

Nemci milujú futbal. Všade tu všetkým hrabe, a chodia omotaní nemeckými vlajkami a tak. :D

Toto je asi země zaslíbená (až na tú nemčinu, vymenila by som ju napr. za španielčinu, alebo fínčinu, alebo slovenčinu…ale nemôže mať človek všetko :D), lebo je tu skvele nastavená rovnováha medzi cenami a platmi. Proste, asi sa tu dobre ľuďom žije. Neviem, či omylom nezmeškám vlak! :P

Toľko krásnych balkónikov tu je…!!! A na každom je aspoň stolička a nejaké kvety. Ale nie muškáty á la rakúsky sedlák, ale pekné kvety. Tuším, že každý Nemec má nejaké záhradno-architektonické minimum v hlave. O.o

Takééééééé exkluzívne šlapky som videla v red light districte, keď som do nej – stratiac sa po ceste z hipsterského dejchánku – omylom vošla! :D Veľa z nich vyzeralo podozrivo slovansky, ktovie, či tam nebola aj nejaká Anča z Revúcej… Ale dané šlapky boli viditeľne sklamané, že nie som chlap, a len na mňa znudene pozerali zo svojich výkladov. Ništ no. :D

Nemecká Biergarten je super miesto, aj pre divných ľudí ako ja, ktorí nepijú pivo.

Nikdy v živote som ešte nevidela mesto s viac platanmi. A vlastne s viac stromami v uliciach – takmer každá ulica má svoju alej, niektoré sú lipové (a teraz práve lipy kvitnú, takže všade sa vznáša omamná vôňa), iné platanové, iné javorové…ale sú VŠADE. Je to úžasné, krásne, príjemné v horku…

Našla som tu obchod, kde majú vyše 50 druhov Birkenstock sandálov. Keďže je to najväčší výmysel teraz zase nosiť takéto sandále (orthopedic chic! :D), prudko ma to lákalo, ale nemôžem!!! Preobedovala som si ich! :D Späť na Slovensku bude slečna jesť krumple s krumplami, lebo tento high life (a design lunches) je trochu znervozňujúci pre slečnin fond so zlatými tehličkami. :D

Blbovzdorné električky tu oznamujú, kedy máte vystúpiť, ak sa chcete niekam dostať. Na Bratislavu prehodený príklad by bol asi takýto: “Hodžovo námestie – cestujúci idúci na Obchodnú ulicu a do FA STU, prosím vystúpte.” WTF??!!! Helsinské MHD, poď sa sem inšpirovať…

Toto mesto je menšie ako BA, a práve tu budujú metro. METRO. Metro…!!!! Slovensko, poser sa. -.-

 

Ta tak. Karlsruhe, the place to be! :) Kto by si to mohol pomyslieť… Ešte sem snáď aspoň raz prídem (aj keby len si šunky válať pod platanom), a možno sa aj na ten Wurstperkelesalad odvážim…! :D

3 thoughts on “Zápisky z Karlsruhe

  1. strasna diera to Karlsruhe:-) a nemci maju radi futbal, ked vyjravaju. ako slovaci hikej. Wurstsalat je ako nás Vlassky salat, takze pohoda, nie ej to klasicka wrst, je to sunka. ja som asi hodku odtial v hlavnom meste. mesto to nieje, iba kolaje elektricky davaju pod zem

      1. hej no, najvacsa kralovna som. ale je to proste diera, sami obyvatelia toho mesta to hovoria, realita sa neda oklamat:-) a preto sa vsetci trepu napr. do Stuttartu, lebo to je asi o 100% väcsia diera. Aj im dnes zapli semafory, ked vyhrali?

Povedz niečo

