Aplikovaná expatológia

Som expat. Fúúúú, ale že som. O_o

A už som konečne – po skoro 2,5 rokoch – zistila aj nejaké svoje expatské vzorce správania a ako pravdepodobne pôsobí môj labilný psychický obraz.

Linne je sámske ženské meno odvodené od kvetiny Linnaea borealis, ktorá je kvetom provincie Småland vo Švédsku, prosím pekne.
“Linne” je sámske ženské meno odvodené od kvetiny Linnaea borealis, ktorá je kvetom provincie Småland vo Švédsku, prosím pekne. A “Mustikkamäki” znamená “čučoriedkový kopec”. :D Mám to premyslené!

Vitajte na prednáške Aplikovanej expatológie pre neexpatológov na Akadémii perkelológie v Tohloppi!

Takže.
Prišli sme sem nejako na začiatku augusta. Dva týždne som bola v klídku. Potom sa začala kríza. V práci ma išlo drbnúť, kríza vrcholila. Dala som výpoveď, kríza poľavila. Začalo byť kosa, vytiahla som si zimné veci. Kríza poľavila, lebo (staro)nové! oblečenie! Tma prišla, kríza pokračovala. Založila som si blog o severskom dizajne a vizuálnej kultúre, kríza poľavila…a už ju skoro nevidno. O.o


REKLAMNÁ PRESTÁVKA: Polárna čiara! To je on! Blog! Kuknite sa, pridajte sa na Facebooku, prihláste sa na sledovanie, VŠETKÝM o blogu povedzte…! Nechcem, aby z toho bol nejaký snobský dizajnblog, takže áno, sú tam sexy dizajníky, ale sú tam aj úplne bežné veci (napr. šampón). Dizajn ako vyjadrenie kultúry, nie ako hipsterská onania. A okienko na sever pre Slovač taktiež…plus niekedy tam píšem rôzne dizajnérske hatmatilky, ale to kľudne preskočte :P

POLÁRNA ČIARA. :) Koniec reklamnej prestávky. :D


Zjavne som len nemala čo robiť, a založením blogu (Polárna čiara!!!!) som si našla vyšší zmysel expatenia a teraz som ale úplne spoko. Vlastne, teraz sa zo severu Európy nemôžem pohnúť, lebo je tu toho TOĽKO, čo sa dá švacnúť na blog, že na to mi ani tri životy nebudú stačiť. O.o (Toto blogovanie, resp. tento nápad na takýto blog inak zodpovedá záverom mojej predchádzajúcej vedeckej práci o nudnej tvorivosti a tvorivej nudy. CHA!!)

Polárna líštička. Lebo ňuňuňu. Klik na veľkú verziu! :)
Polárna líštička. Lebo ňuňuňu. Klik na veľkú verziu! :)

Okrem toho u mňa funguje taká fajná krivka, že DRBNE MA, CHCEM ÍSŤ SPÄŤ – ÁÁÁ POHODA, DOBRE MI JE – NECHCEM ÍSŤ SPÄŤ, nech je to “späť” kdekoľvek, či na Slovensku, alebo vo Fínsku. Prehupnutie sa medzi DRBNE MA, CHCEM ÍSŤ SPÄŤ a ÁÁÁ POHODA, DOBRE MI JE trvá cca dva až tri mesiace a máva fatálne následky na moje krehké psyché. Takto nejako:

Publikované v Journal of Applied Cross-cultural Expatology, Issue 09/14, "Coping with Fuck This Expat Shit Psychological Mechanism and Its Implications for the Future", str. 57 - 68.
Publikované v Journal of Applied Cross-cultural Expatology, Issue 09/14, “Coping with Fuck This Expat Shit Psychological Mechanism and Its Implications for the Future”, str. 57 – 68.

Momentálne sa nachádzam medzi bodmi “Ale ide to tu, čo riešim?” a “Fuj, NIKAM odtiaľto nejdem”, čo je ale značne problematické, vzhľadom na to, že by sme v decembri mali prísť na Slovensko s Brezákom a s Gimlim. O_o

CELÉ SKORO TRI MESIACE SOM SA TEŠILA VIANOČNÉ TRHY V BRATISLAVE.

A teraz sa mi nikam nechce ísť. Lebo sa mi nechce. Lebo ja neviem. SOM EXPAT. Alebo čo. :D

Dokonca som už aj prestala každodenne posvätne sledovať dennú (slovenskú) tlač, a čítam si hlavne víkendové články a kde-tu niečo, lebo ma prestalo zaujímať, čo sa tam na rodnej hrudi deje. Nie úplne, ale dosť som to začala mať na háku. Fico dal zadarmo vlaky…? Je to populistický chuj, ale šak to vždy aj bol. Moving on. V BA je neviemkde zápcha? No čo už, to vždy bola. Moving on.

UUUUUÁÁÁÁÁ!

Čo s tým?

liecbaToto neviem ešte ako dopadne, ale budem sa pozorovať a snáď z toho vyvodím nejaké hlboké vedecké poznatky. Aj keď….jedno sústo BRYNDZOVÝCH HALUŠIEK a dovidenia, krivka sa prehupne na “Fuj, NIKAM odtiaľto nejdem” na slovenské “odtiaľto”….a celé sa to zase potom neskôr zopakuje s Fínskom (lohikeitto a porkkanalaattikko, stačí mi jedno sústo, a…). -_- :D

2o88vj

Celé zle toto!!! :D

4 thoughts on “Aplikovaná expatológia

  1. O sledovaní domácej tlače som ti už písala nedávno na fb. Sú dni, kedy vôbec na žiadnu stránku novín vôbec nekliknem. A miesto, odkiaľ by som čerpala námety na blogy, by som tiež rada zmenila. Ale ako? Kam? A nemám už ani -dsať :-(

  2. Bohovské!!! Stavím sa, že nikto ešte takto expatológiu vedecky nezdokumentoval, si oprávnene prof. a môžeš to vyučovať! :-)

  3. jezisi to odkial mas ten obrazok posledny :D skoro som zdochla! ach, my expati to mame tazke. ja sa vlastne nechcem vratit nikdy, slovensko mi vzdy isl ona nervy, ale obcas (hlavne v poslednej dobe) zacinam byt nostalgicka. podla mna je to tym ze som tam dlho nebola, ale keby som chodila tak 4krat do roka, vzdy by som si pripomenula, preco ma ta krajina irituje (a vzdy si aj noviny precita, a hned sa rozculim, tak naco to je dobre…mama mi inac minule pisala ze 17.11. bol v meste na namesti daky program a ludia skandovali “my chceme dialog” a ze organizator zapotil, že ak sa neukludnia, da ich rozohnať policiou. Normalne mi doslo zle.)
    ale na tvoju prednasku ma mozes pozvat ako oborneho referenta alebo tak. :D

Povedz niečo

