Časy, keré nejsú

Práve som si na Fejsbúku nastavila túto cover photo a úplne ma to vyhodilo z obvyklého expatského mámvpičizmu:

zahorie-gimlik-vysoka
Toto bolo niekedy v 2011 alebo v 2012. Ach.

Záhorie!
Vysoká pri Morave!
L. E. T. O.!
Slnko!
Šenky!

O_O

Toto je asi tak. Keby bola Európa tolkienovská Stredozem, tak Slovensko a Česko by bol Kraj s hobitmi, a Fínsko by bolo…ja neviem…Temný hvozd s lesnými elfami? Prípadne sever Stredozeme, kde zevlovali Hraničiari, ako Aragorn, ktorí si išli svoje, a málo rozprávali.

Ešte aj losov majú v tom Temnom hvozde.
Ešte aj losi majú v tom Temnom hvozde. To by mohlo byť Fínsko (alebo Kanada, ale tam sú vraj ľudia celkom extrovertní).

Chcem tým povedať, že KULTÚRNE ODLIŠNOSTI SÚ BITCH.

A to som si pekne kedysi na etnológii ešte do hlavy tlačila múdrosci o akulturácii a enkulturácii a zúčastnenom pozorovaní, a… (V skratke, akulturácia je, keď sa začleníte do danej, inej kultúry, enkulturácia je proces začleňovania sa. A pri zúčastnenom pozorovaní ste niekde, čučíte, čo sa deje, ale zároveň ste účastní diania.)

Moja enkulturácia trvá už asi 2,5 roka, a zúčastnené pozorovanie taktiež. A až na menšie drobnosti, je moja akulturácia zatiaľ prudko nedotiahnutá, rozumej, furt som Stredoeurópanka* jak repa, aj keď si užívam saunu, chodím po lese, jem porkkanalaattikko a kaalikäärylet a po ulici chodím zásadne ovešaná reflexnými chujovinami, ako správna Fínka.


* ťažko môžem o sebe povedať, že “som Slovenka”, alebo niečo také…skôr sa vnímam ako Stredoeurópanku v rozsahu krajín V4 :P Aj keď, bryndzový absťák na mňa doľahne vždy skôr, ako perkeltový alebo kulajdový absťák :D


Nechcem odtiaľto ale ešte odísť, lebo jednak som tvrdohlavá ako mulica, a okrem toho by som tu skôr či neskôr rada využila miestne špičkové školstvo, a po tom, ako si KONEČNE dokončím BA (Hons), sa sem prihlásila na magisterské, nech neosprostiem už ozaj. :D Napríklad toto vyzerá skvele. :)

Agáty. V tejto krajine NIE SÚ agáty, aspoň nie prirodzene. Wtf, sever!!
Agáty. V tejto krajine NIE SÚ agáty, aspoň nie prirodzene. Wtf, sever!! CHCEM AGÁTY.

A samozrejme, sme tu s Brezákom, a všetko je super, len slečna je furt hobit v Temnom hvozde, no čo vám povím. :D Možno sa to poddá. Ale pravdepodobnejšie je, že budeme furt pendlovať na trase SK – FI – SK, lebo aj Brezáka to baví, a aj jemu chýba slovenská hobitia povaha (pozn. red. on si nečíta slovenské noviny, takže má poněkud filtrovaný obraz, rozostrený iskrivým sudovým vínom wtf), takže to je len dobre. ;) AJ VLK SA NASÝTI, AJ OVCA ZOSTANE CELÁ, tak veru.

Najbližšie ideme cca za mesiac. Ešte medzitým sa musíme presťahovať do Helsínk do 1i, 43m2 ňuňu bytíka na Lauttasaari, tam potom pobudneme cca 2,5 týždňa a hajde do BA, bejbe! MEDOVINA, POČKAJ NA MAMU!!!! :D

Asi prvá a posledná sporo odetá fotka, ktorú tu uvidíte, pokiaľ sa ovšem nedám na burlesku alebo niečo také. :D
Asi prvá a posledná sporo odetá fotka, ktorú tu uvidíte, pokiaľ sa ovšem nedám na burlesku alebo niečo také. :D

Čo som ale dosiahla – a to bol všeobecný konsenzus, nie nejaký môj nátlak :D – že, keď sa raz dostaneme do bodu, žeby sme nebodaj chceli si zničiť kľud a duševné zdravie mať deti, tak že minimálne kým pôjdu do škôlky, a ideálne až po ZŠ, budeme na Slovensku. CHA!!!

Môj argument na toto bol taký neotrasiteľný, že Brezák nemohol ništ. :D

“Ale s deckami treba chodiť po vonku, a na Slovensku je dlhšie teplo, takže je to príjemnejšie.”

No, čo sa dá na TOTO povedať?! Ništ, len súhlasiť. Ha.

Teraz, keď toto píšem, je vonku asi +2C, od rána sa sivé oblaky z neba nepohli ani o 5cm, tlak je proklatě nízko a ak sa aj nejaké decká vonku vyskytnú, majú zimné overaly, čižmy, čiapky, šáliky a rukavice. No je toto zábava vôbec… Šak už len to do tých vrstiev naobliekať, no mám ja na toto každý deň nervy…? Mám, ale obmedzené len na pár mesiacov v roku, a nie na polroka. :D -_-

Ach jaj. Záhorie, pstruhy, agáty, chýbate mi!

Tuná ani len tie pstruhy nemajú, a lososy mi už začínajú liezť krkom. Veru, všetkého príliš veľa škodí. :P

Jój!
Jój!

To sa poddá. A ak nie, kúpime si mámvpičistický dom na Záhorí, aj keď som počula, že Záhoráci sú divní, ale budiž – my sme tiež. ;)

5 thoughts on “Časy, keré nejsú

  1. Agáty rastú v teplomilných oblastiach, aj u nás je to invázna rastlina, ktorej vyhovujú naše podnebné podmienky. Mne sa tiež ten strom veľmi páči, už som mu venovala aj jeden príspevok na blogu.
    V akej vode sa to mrochtíte? Nie sú to náhodou Židovky?

Povedz niečo

