5x #1stworldproblems

Som v krajine najprvšieho sveta z najprvších, takže preto. Tuná len chujoviny riešime! Šecko inšé je, tak sa zaoberáme frivolnosťami. Ako ja dneska. Toto je mojich momentálnych päť #1stworldproblems:

  1. Fínske (a severoeurópske všeobecne) obchody NEPOZNAJÚ farby

    Toto je “ležérny štýl”, ktorý mi odporúča Zalando.fi, jeden z najväčších fínskych online obchodov s módou, niečo ako ASOS. Že diki. -_-

    Whoa, nebuďme takí divokí, okej?! Tie topánky REVÚ farbami!
    Whoa, nebuďme takí divokí, okej?! Tie topánky REVÚ farbami!

    Viem, že medzi slovenskými a českými fešn blogermi je toto najvyššia méta, vyzerať nordicky a minimalisticky a greyscale, ale dopiče jak mi to už leze krkom. Lebo je to VŠADE. A je iné vyzerať nordicky a greyscale, keď sa presúšate po slnkom zaliatej promenáde pred Euroveou medzi cicami na zlatých lodičkách, ako keď sa presúšate po sivom chodníku v sivom meste so sivým nebom, ktoré ukáže slnko priemerne raz za dva mesiace a všetci okolo vás sú siví tiež. Urggghhh.

    Som si chcela niečo kúpiť, ale počkám si na preskúmanie Auparku, Eurovey a – obľúbená to disciplína – nočného Tesca Lamač. :D A ešte sekáčov pochopiteľne, bratislavské a piešťanské sekáče sú najvác. :)

  2. Nie je tu DMko, ani iný ekvivalent DMka
    Na toto som už pičovala na tomto blogu asi 856x, ja viem, ale furt ma to škrie :D Môže existovať krajina bez drogérie? A bez DMka? Obzvlášť, keďže ja som na DMku závislá, a chodím tam asi po VŠETKO.

    Trošku sa na DMko ponáša Ruohonjuuri, čo je taký predražený hipisácky obchod kde majú všelijaké eko-bio-organic-raw jedlá a aj kozmetiku. Ale furt to nie je DMko. DMko je naj. Ach jaj.

  3. Všetkým jebe z Vianoc a ja mám na háku
    Ste nevideli ešte takú obsesiu s Vianocami, aká panuje tu. :D Vo Fínsku si môžete kúpiť VŠETKO s vianočnou tematikou, a ľudia to aj fakt kupujú! Šálky, taniere, servítky, sviečky, paplóny, koberce, čaje, kávy, pivá (!), vína, pohľadnice, závesy, závesy do sprchy, kvety, kvetináče, hocičo.

    Strašne pekné sú tie veci. Ale mňa to nezaujíma, aj keď si pár chcem kúpiť, ale tých najmenej vianočných z výberu. :D Juj, Vianoce. Ja slávim YULE!

    Heň jaký je ujo Yule pekný a tiež bradatý. Inak,fínčina pekne preberá slovo "yule" do seba, lebo Vianoce sa tu povedia Joulu.
    Heň jaký je ujo Yule pekný a tiež bradatý. Inak,fínčina pekne preberá slovo “yule” do seba, lebo Vianoce sa tu povedia Joulu.

    Hmmm, vlastne, ak by som chcela byť verná svojmu (zmixovanému, ale whatever) pôvodu, mala by som sláviť Kračúna!

    Kračún (iné názvy: kračun, kračuň, koleda, koľada, hody) bol slovanský sviatok zimného slnovratu. S príchodom kresťanstva bol tento sviatok nahradený Vianocami. Všetky uvedené názvy znamenali u Slovanov pôvodne (a u niektorých Slovanov dodnes znamenajú) aj samotný zimný slnovrat, okrem toho u niektorých Slovanov dnes znamenajú Vianoce.” (Wiki)

    Čítajúca, nekatolícka časť rodiny, ideme do toho? Bude sranda :D Po temer trojročnom pobyte v najsevernejšej krajine EÚ má pre mňa výraz “zimný slnovrat” význam s hĺbkou šťastia nepoznanou predtým. :D

    TO TREBA OSLAVOVAŤ. Nie nejakého zázračného uja s bradou, ktorý sa mimochodom narodil údajne v júli, ale kresťanskí blázni prehodili oslavu jeho narodiek na december, aby čo najefektívnejšie vyčuchcili pohanské rituály z ľudí, a nahradili ich kresťanskými. ;)

    Dobre, že má mama záhradu, zapálim tam niekde voláky kračúnsky oheň, alebo čo. Cha!

  4. Je tu strašne presladené glögi
    Našťastie, v Alku sa dá kúpiť jedno organické nemecké glögi, a to chutí tak, ako sme zvyknutí, ale ak si idete dať glögi na trhoch niekde, tak sa pripravte na okamžitý diabetes alebo čo, lebo je v tom asi 80kg cukru. Fakt je to STRAŠNE sladké. Ufff!

    Diabetes so škoricou. :D
    Diabetes so škoricou. :D Klik na zdroj.
  5. V reštauráciách sú všetky jedlá drahé, takže si nemôžete skočiť napr. len na polievku, alebo len na dezert
    Na hovno celé. Polievka kľudne 10 evry, dezert bežne osem evry. NA ČO JE TOTO DOBRÉ?! Hlavne, keď hlavné jedlo môžete mať už povedzme za 10-12 evry. V tom prípade si ale pochopiteľne nedáte polievku, a ani dezert, lebo budete musieť predať obličku na splatenie účtu wtf.

    Porcie sú tu ale väčšie ako na Slovensku, a teda keď chcete ísť na niečo malé niekde, môžete si vysrať, lebo AJ TAK zaplatíte aspoň desať euro (ak by ste nešli do reštiky, ale do kebabárne, tak sedem euro dovidenia aj tak). Proste, long story short, nech si dáte čokoľvek, budete platiť jak sviňa.

    Snívam o šenku na štýl ako U Deda, kde majú 89568 malých dzobancov do 5-6 Eur, ktoré si môžem dať, keď nechcem celé jedlo, keď nechcem vyraziť zase raz 658922 Eur za niečo, čo vlastne ani nechcem až tak jesť, a vôbec. Tento národ sa má ešte čo o kultúre jedenia a veciach okolo toho učiť. Hmpf.

Ta len toto som sceu. Ale za 9 dní sme na Slovensku, ha!!!! Pobežím úprkom do nášho miestneho čunovského šenku, a strávim tam sladkých osemstvo hodín s Kofolou, bryndzou, heikom a podobne. A potom hybajho do Auparku a do DMka. :D Home sweet home! A áno, som materialistická a plytká, ale nikdy som netvrdila opak, takže rozumieme sa. :D

A aj do Piešťan pôjdeme, ach!
A aj do Piešťan pôjdeme, ach!

One thought on “5x #1stworldproblems

  1. Ja osobne sa viac teším na zimný slnovrat ako na Vianoce. A potom takto: Na Nový rok o slepačí krok, na Tri krále o krok dále, na Hromnice o hodinu více. Už nech tie krátke tmavé dni skončia. K tomu varenému vínu len toľko, že keď prídeš na vianočné trhy v Ba a dáš si varené víno, nebudeš vedieť, či piješ čaj alebo nejakú vínom prifarbenú vodu. Vo Fínsku aspoň cukrom nešetria :-)

Povedz niečo

