Poněkud neklidně v Bratislave

Toto sa mi ešte nestalo, prosím pekne.

Som v Bratislave, ale som restless, lebo som v Bratislave, a nie som v Helsinkách, a nie som v Helsinkách, lebo som v Bratislave. Mám EXPATSKÝ ZMÄTOK!!!

Teraz som tu asi polroka nebola, čítala som si slovenské noviny, z diaľav slintala nad lokšami, Kofolou a bryndzou…a odkedy som došla, teším sa tomu furt, a kulinárske vymoženosti najväčšej dediny Slovenska aj náležite využívam (predvčerom kapustové strapačky, prepredvčerom bryndzové halušky :D), ale proste nejako vidím viac. Je to tu riť, deti moje. JE TO TU RIŤ.

To som objavila zas teplú vodu, že? :D

A teraz to nemyslím, že “riť” v tom zmysle, že “Óch jój, toto nie je Ňujórk”, lebo celý NYC mám v paži…ale riť v tom zmysle, že áno, sme zaspaté provinčné mesto, a to nie je zle, ani dobre, to proste JE (a mne sa to páči inak)…ale ľudia sú tu nejakí zadubení ešte furt. A hej, uznávam sťažnosti internetového hipstersko-architektonicko-grumpy národa, FAKT JE TU BORDEL.

Včera sme išli smradľavým, rozheganým nočákom do Čunova, v ktorom sa nekúrilo (inak šak načo, bolo len -7C a vietor) zo zastávky (Jasovská), kde pred ňou sú obrovské, vyjazdené duny (lebo inak to neviem nazvať) do asfaltu, a nikoho to nezaujíma.

V centre mesta jak vykapaté, nikde sa nič nedialo (toto mi ale teda nejako extra nevadí, lebo neviem, kde vznikol názor, že sa musíme furt všetci baviť….nemusíme!), akurát nejaké smeti kde-tu poletovali. Hlavne na Hlavnom nám., kde skončili (inak celkom príjemné) vianočné trhy, takže binec tam samozrejme zostal, a všade boli porozkladané rôzne laty a pod., á la stavebniny v Baumaxe, akurát, že tam sú viac upratané… Lahôdka pre oko turistovo, i pre oko z Helsínk navrátivšie sa.

Čo ma ale najviac zamrzelo je tá vianočná výzdoba. ŠECKÝM TU JEBE ALE UŽ OZAJ?! Akože, fakt jej nemusí byť veľa. Dokonca ani nemusí byť žiadna, nakoniec, stačil by stromček, načo plytvať elektrinou, koho zaujímá…

No, ale aby na Primaciálnom námestí zase viseli tie obrátené kondómy (tak to nazval Brezák, ja som to považovala za medúzy), tak to je úplná hrôza. Uffff! Nabudúci rok navrhujem zavesiť tam zopár LED-ceckov, prípadne nejaké blikotajúce šušne, to bude celkom fajn. Tradícia dadaistického osvetlenia tak bude pokračovať. :D -_- (Ak si toto náhodou číta nejaký vytočený estetik alebo kunsthistorik, musím dodať, že si nemyslím, že Vianoce musia byť o Ježiškovi, vločkách a gýči, ale možno by aspoň tie svietiace hovadiny mohli nevyzerať tak….absurdne….?!)

Ale inak dobre, predýchávam. Asi som bola príliš dlho vo Fínsku zase :D Tam majú zase svoje národné haluze, národ je tam komunikatívny asi ako betónová podlaha, vianočný gýč tam dosahuje level 56987 a je tam tak dokonale usporiadanô, že mi je z toho niekedy mdlo. Všeho s mírou…


Inak ništ. Bola som v čunovskom kostole na Polnočnej s babkou a s Brezákom, a bol to zážitok, na ktorý sa nezabúda – nielen pre nás, ale aj pre kostol. :D

Nielenže som mala oblečenú ostroružovú bundu (a všetci boli v tmavom?!), ale ešte som aj mala škandalóznu čiernu, flitrovanú sukňu (sa mi zdala taká…slávnostná :D), a na perách červený rúž! Pfuj, hriešnica! :D Polnočná bola plná brainwashingu, ako inak, a my sme to s Brezákom nevydržali, a pred zrakmi celého kostola, kňaza a aj jeho týpka vedľa neho sme vykráčali von dobre 20 minút pred koncom omše. A nedalo sa nás nevšimnúť si, keďže som mala takú nenápadnú bundu… :D

Brrrrrrr, neviem neviem, tieto Vianoce a kostoly, I AM DONE WITH THAT SHIT. Aj s Vianocami, nebavia ma už. Neverím v Ježiša, ani v Ducha svätého, ani v Boha*, ani v Máriu, ani v nepoškrvnené počatie, ani v nič takéto. Neverím, že existoval Noe, neverím, že svet bol stvorený za týždeň (či vlastne za 6 dní?), neverím, že keď pojdem ku starému dedovi v sutane sa vyspovedať a potom 56x poviem nejakú blbú modlitbu, že zrazu bude všetko v pohode, a tralalalalala, ideme do Nebíčka neskôr. BLUDY, tmárske bludy sú to.

* v Tao ale áno, aj keď v to sa celkom neverí, ale…

A hlavne, symbol ukrižovaného chlapa v bolestiach mať niekde doma zavesený…?! No, ďakujem pekne…radšej by som si na stenu dala toto:

animals_other_cute-puppies_57829
Klik na zdroj! Lebo ňuňuňuňu, toto je wallpaper :)))

No, takže long story short, nabudúci rok sa in da Mustikka house slávi pohanský zimný slnovrat, žiadne Vianoce už neprovozujeme. :D Radšej si idem vopred načítať, ako na to.

A tak. Už teraz viem, že zrovna vtedy, keď sa mi tu zase začne úplne páčiť, tak pôjdeme do Fínska (kde je okolo -20C, ahem), a budem zase vyhodená z konceptu tam, ale taký je už údel pendlovača medzi krajinami. :P Pôjdem si zlomiť nohu na bežky, to bude fajná fínska zábava, ktorú plánujem na túto zimu. :)


PF 2015 inak, už o chvíľu je to tu!

3 thoughts on “Poněkud neklidně v Bratislave

  1. a fotky su kde tych kondomov? Tie som veru obzriet nestihla. Od nas chodi dokonca bus “devätstojednotka” priamo do mesta, este som ho nevyskusala. PLAN: ist busom do BA a dat si varene vinko. Plan sa preklada na dalsi rok :)

  2. Hahahaaaaa zemiram od smiechu pri predstave teba na polnocnej v hanbatej sukni :-D akoze vianoce su podla mna gyc a vzdy boli ale mna nikto nepocuval, este ze nejsom sama s tym nazorom.

Povedz niečo

