Baltské leto je príjemné leto

Zrovna som mala pokojnú náladu, keď tu zrazu bim ho! a zočila som na FB profile Sama Marca repost z page (ospravedlňte moje anglicko-slovenské žvatlanie, nechce sa mi premýšľať nad slovenskými ekvivalentami) vydrbaných neonacistov Naše Slovensko kde hlásia, že Slováci vo Švajčiarsku spisujú petície proti imigrantom.

…chápete tú pičovinu?!

EMIGRANTI SPISUJÚ PETÍCIE PROTI IMIGRANTOM. Ako keby obvyklý Slovák vo Švajčiarsku nebol podobná socka, ako taký Líbyjčan na Slovensku. ÓÓÓ bože!


Nič, nejdem sa rozčuľovať nad arogantnou, xenofóbnou tupotou mojich krajanov…radšej vám ukážem nejaké fotky ešte z júla, keď bol jeden z tých pekných letných dní, a my sme sa s Brezákom vychytili presúšati z Lauttasaari na Ruoholahti ku Kaapelitehdas (pozn. red. niečo ako bola Gumonka, alebo Cvernovka, ale nezbúraná) a odtiaľ do centra mesta, až na Kauppatori.

Najprv baltské labuťky pri pobreží Lauttasaari!

labutky-itameriblogA jedna poněkud menej elegantná labuťka… :D

Tuná lepšie vidíte REÁLNU farbu Baltského mora. No, Iónske more to nie je veru.
Tuná lepšie vidíte REÁLNU farbu Baltského mora. No, Iónske more to nie je veru.
Nekonečné fínske nebo..!!! Konečne raz nie sivé, oceňujem toto :D
Nekonečné fínske nebo..!!! Konečne raz nie sivé, oceňujem toto :D

Takéto božské radovky máme na Lauttasaari..tuná obyvatelia týchto majú super výhľad na Baltské more (pre znalcov: smerom na Hietaniemi, nie smerom k mojmu milovanému Tallinnu), ale zato tam majú HLUK JAK SVIŇA, lebo sa zároveň aj pozerajú na diaľničný most nad morom spájajúci Helsinki a Espoo. Uffff. You gain some, you lose some.

Všetko inak fotil Brezák, umí!
Všetko inak fotil Brezák, umí!

Tuná sme už v Kaapelitehdas (raz si tam prenajmem bohémsko-hipsterský ateliér, keď prestanem platiť nekresťanské sumy za školné, haha):

Táto hipsterská kaviareň je super!! Samozrejme, obsluha veškerá žádná, ale aspoň môžete takto sedieť pred kaviarňou a čumieť na Baltské more, jachtičky a Lauttasaari.
Táto hipsterská kaviareň je super!! Samozrejme, obsluha veškerá žádná, ale aspoň môžete takto sedieť pred kaviarňou a čumieť na Baltské more, jachtičky a Lauttasaari.
STOP! Ešte sa vrátime na Lauttasaari! Tadiaľto často venčím Gimlíka, je to na severnej strane Lauttasaari a kukám sa smerom na Ruoholahti. Móže byť. :)
STOP! Ešte sa vrátime na Lauttasaari! Tadiaľto často venčím Gimlíka, je to na severnej strane Lauttasaari a kukám sa smerom na Ruoholahti. Móže byť. :)

Okej, okej, potom ništ, až na jedno PIVO – slečna začala vo Fínsku piť pivo prosím pekne…respektíve, ani nie obvyklé pivo (á la ležák), ale Indian Pale Ale, lebo už bola znudená zo ciderov. Šak teda, prečo nezačať piť pivo v jednej z najdrahších krajín s prísnou prohibíciou?! Ja viem čo robím, vážne…alebo aj nie. :D :D

Brezáka zabával pohľad na moju miniIPU pri jeho megaIPE, tak to cvakol. Jou. Pivo, vole! Asi za 5evry malé a asi 8,5evry veľké....
Brezáka zabával pohľad na moju miniIPU pri jeho megaIPE, tak to cvakol. Jou. Pivo, vole! Asi za 5evry malé a asi 8,5evry veľké….

No a potom….Kauppatori! Kauppatori je povinná zastávka všetkých turistov v Helsinkách, KAŽDÝ sem ide – jednak tu zvyknú byť trhy, a okrem toho ste aj kúsok od Senaattintori a od Esplanadi a blabla….dobré mieste pre návštevníkov.

Nuž, i ak scete ísť odtiaľto MHD loďou (!) na Suomenlinnu, alebo na Korkeasaari (tam je ZOO), tak prosím, kúpte si predražený (3 eurá! furt to zdražujú…) MHD lístok a poďte. Okrem toho v štvrti Katajanokka (kerá sa mi velice páči, ale bohužiaľ patrí k tým najdrahším v Helsinkách – niečo ako taký helsinský Bôrik, ahem) kotvia lode Viking Line, a môžete teda odtiaľ chodiť do Štokholmu, Tallinnu a blabla, kam sa vám zachce.

Jednu takúto Viking Line loď (resp. trajekt) sme zrovna zachytili pri tom, ako vyplávávala:

Tam je, vzadu! A to ruské kolko? Netuším, nikdy som na ňom nebola. :P
Tam je, vzadu! A to ruské kolo? Netuším, nikdy som na ňom nebola. :P
Baltská pohľadnica...toto som fotila zase ja, strašný gýč, ale nešlo to inak. :P
Baltská pohľadnica…toto som fotila zase ja, strašný gýč, ale nešlo to inak. :P

Hmmmmmm.

Inak sme boli minulý víkend v Tallinne, čo bolo tragické, lebo mi to obnovilo celú moju nehynúcu lásku k Tallinnu ešte silnejšie ako predtým, a teraz tam chcem furt byť :D Možno, že pôjdeme aj tento víkend… Fotky má Brezák v ajfóne, budú aj tu! Kamoš Ilkka nám ukázal jednu kaviareň/bar (Kadusekohvik), ktorá má terasu s výhľadom úplne ako KC Dunaj, takže som sa tam cítila ako v nebesiach. Óóch Tallinn, lásko má! …Môžem sa vydať za mesto? Fňuk.


Howgh, idem (zase) pracovať. Neuvarte sa tam všetci dole na juhu! Niekedy je dobre mať takéto nordické leto (rozumej príjemných +23C a slnko)!

3 thoughts on “Baltské leto je príjemné leto

    1. No ale chaaaapes toto….jak sa moze emigrant rozculovat nad imigrantami?! Akoze ja rozumiem, je ich vela, a nepozname ich a ina kultura a blablabla, ale ty vole, sak cele zle! Asi sa tu vo Finsku zacnem rozculovat nad tymi Somalcanmi vsetkymi alebo co xD -_- #kkti

      1. Slovaci maju pravo sa stazovat,pretoze my sme lepsie socky ako africke alebo balkanske. Slovaci pracuju niekde nacierno alebo za minimalku a beru domacim pracu a to je spravne, potom si neprehlasia auto, aby neplatili dane v zahranici a snazia sa nepustit niekoho ked zvoni na dvere pretoze by to mohol byt kontrolor pre poplatky za televiziu a Slovaci predsa nebudu platit za TV ked tomu jazyku nerozumeju. Na fcb si vymenia info, kde su revizory, aby neplatili pokuty, kedze jazdia na cierno

Povedz niečo

