Hlas z fínskeho lesa

sep2015-sglimikom2-blogŽijem – hľa, tu hore je dôkaz – ale strašne, extrémne ništ nestíham. To je tak, keď človek robí všeličo, a do toho študuje nie jednu, ale rovno dve univerzity, lebo šak more is more.

Jednu univerzitu (University of Hertfordshire) by som mala dokončiť nejako možno na jeseň 2016, a tú druhú (University of Tromsø) ani srnka nepoví, lebo ak sa mi veľmi zapáči čo študujem (Northern Studies), tak si môj one year programme predĺžim na celého bakalára. Ta lebo šak čo sa budem.

Nórske ID číslo už mám (Fakt si nevymýšľam, som navždy registrovaná v nórskom systéme! :D Ha!!! Môžem sa tam hocikedy presťahovať, a nebudem mať skoro žiadne papierovačky…môžete mi začať závidieť, 3…2…1…), a povedala som Brezákovi, že keď to tu v EÚ a v eurozóne pôjde do sračiek, sťahujeme sa do Nórska. Brezák súhlasne prikývol, takže teraz sa už z toho nevyvlečie (ale stále dúfam, že EÚ nepôjde do sračiek, ale je mi jasné, že skôr či neskôr pôjde). Nórske dane platiť, kto by si to predsa nechal ujsť? No ani za svet.

Okrem tejto veľmi milej novinky starinky (nórske ID číslo mám už asi mesiac) sa toho celkom deje: boli sme v Severnej Karélii, a mám odtiaľ pekné fotky, ale musím ich najprv trochu spracuvať, a potom ich sem vycapím. Takže, čakajte detičky, a dočkáte sa!

Severná Karélia je ale nádherná, a kúpala som sa tam v jazere jak sviňa (Pielinen), zatiaľ čo Brezák a jeho mama postávali na brehu a kukali na mňa. Im bola tá voda dosť studená, ale moja sisu je už na arktických hodnotách, takže som sa tam praštila. Budú fotky, budú…tuná aspoň jedna instagramová:

Okrem toho sme po ceste späť dali roadtrip cez Savonlinnu a Mikkeli do Heinoly, kde som sa MUSELA zastaviť z troch príčin:

  • Heinola je družobné mesto Piešťan, takže all arguments are invalid, musela som tam ísť
  • z Heinoly je môj kamoš Ilkka, ktorý bol prvý Fín vo vesmíre, ktorého som spoznala v dávnoveku asi pred tristo rokmi, a už tristo rokov to spolu ťaháme (dnes sme napríklad diškurovali o politike, imigrantoch, rovnosti pohlaví, a potom o tom, že bude musieť robiť gigola, aby si zarobil nejaké peniaze). Z Heinoly je takisto aj moja kamoška Mary, ktorá ale ASAP utiekla najprv do Prahy a potom do Hamburgu, a odmieta sa odtiaľ pohnúť :D ….takže long story short, chcela som vedieť, odkiaľ sú.
  • v Heinole je ulica, ktorá sa volá Piestanyn rantatie, čili “Pieštanská plážová cesta”. No mohla som si nechať toto ujsť?! Impossibru!

…inak ale, Heinola je strašná riť dosť ospalé mestečko, ale neva. Hľa, nejaké fotky z Instagramu:

Kirkkokatu in #Heinola. #keskusta #sunset #twincity @mesto_piestany

A post shared by Michaela Istok (@miiapaws) on

…mám ešte aj depresívnejšie fotky, ale nechcem robiť zlé promo :D

Nuž, a od 18. septembra ideme s Brezákom na desať dní na platenú pracovnú cestu* do Číny, takže ojojoj! Momentálne vyšilujem, že čo s Gimlíkom, ale pracujem na nejakom dog sittingu, a tibeťácka kamoška z Lahti mi odporučila aj cenovo normálny psí hotel 25km od Jyväskylä, takže v najhoršom pôjde Gimlík tam. Pani, ktorá prevádzuje tento hotel je milovníčka tibeťákov, takže móže byť.

Nuž, a….vrátime sa 28. septembra, a ja mám na 5. októbra letenku do Budapešti, kde je momentálne kvalitné imigrantské pozdvižení! Nebude nuda, nebude. Bude cestovanie, bude.

* Ja budem určite najštýlovejší viac-menej nezamestnaný človek, s platenou cestou do Číny… :D


Okej, idem pokračovať v čítaní si o Čukčoch na Sibíri, niet nad divoké piatkové večery!

A helsinskí krajania, zajtra o 13.00 budem prezentovať môj nápad na tupú pivnú hru na tomto evente – dojdite, ak sa vám sce. Kellohalli by malo byť niekde v Suvilahti, zastávka metra Kalasatama. :)


Čo je to tam dole na juhu za bordel???? Čítam si noviny a neverím vlastným očiam! My sme tuná tak odstrčení hore na severovýchod, že tuná ništ. Akurát dneska v novinách písali, že sa bude otvárať viac centier pre azylantov či čosi. Inak ništ, nebeský kľud. Ale zato máme za rohom Putina :D

Povedz niečo

